برنامه شب گذشته 90 بیشتر مربوط به دربی 73 امروز بود و مسابقه پیامک نیز با سؤال اینکه کدام یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مرحله بعدی جام حذفی صعود می‌کنند مطرح شد.

خبرآنلاین: برنامه شب گذشته 90 بیشتر مربوط به دربی 73 امروز بود و مسابقه پیامک نیز با سؤال اینکه کدام یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مرحله بعدی جام حذفی صعود می‌کنند مطرح شد. در این برنامه چند بار ارتباط مستقیم با مجموعه ورزشی آزادی برقرار و در خصوص حال و احوال تماشاگران سرخابی در شب قبل از بازی صحبت شد.
پیش از نمایش دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی حواشی این دیدار نشان داده شد.
در ابتدا خبرنگار 90 اعلام کرد هواداران تراکتورسازی اجازه ندادند با آنها مصاحبه کنیم. در ادامه نیز مصاحبه‌ای از یکی از پرچم‌فروشان پرسپولیس پخش شد که وی گفت در گذشته به دلالی می‌پرداخته و در بازی‌های حساس بازار بلیت سیاه برپا می‌کرده اما به علت اینکه دستگیر شده و زندان را تجربه کرده تصمیم گرفته از این کار دست بکشد.
در حاشیه دیدار تیم‌های استقلال و شهرداری تبریز نیز یکی از تماشاگران تبریزی صدای عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی را تقلید کرد که این امر باعث خنده مجری برنامه 90 شد.


در ادامه برنامه نود 18 رکورد دربی پخش شد که در زیر به آن اشاره می‌شود.
اولین گلزن: احمد منشی‌زاده
بهترین گلزن: صفر ایرانپاک 7 گل
سریع‌ترین گل: ‌علی سامره. دربی 53 در ثانیه 30 برای استقلال
دیرترین گل: پیروز قربانی. دربی 58 برای استقلال
اولین انتقال بین دو تیم: داریوش مصطفوی از استقلال به پرسپولیس
افرادی که برای هر دو تیم توانستند گلزنی کنند: غلامرضا فتح‌آبادی، شاهرخ بیانی، مهدی هاشمی‌نسب.
جوان‌ترین بازیکن: حمیدرضا علی‌عسگر
بیشترین حضور: محمود خوردبین که به گفته خودش از سال 59 در تمام دربی‌ها به عنوان سرپرست حضور داشته و شاید در چند دربی غایب بوده است.
بیشترین بازی: علی پروین 25 بازی
مسن‌ترین بازیکن: محمد پنجعلی 37 سال و 190 روز
پرتماشاگرترین دربی: مهر ماه سال 62 حدود 120 هزار تماشاگر
کم‌تماشاگرترین دربی: بهمن 73 کمتر از 500 نفر
جوان‌ترین گلزن: مهدی مهدوی‌کیا 19 سال و 353 روز
مسن‌ترین گلزن: کریم باقری 35 سال و 348 روز
بیشترین بازی بدون باخت: احمدرضا عابدزاده 13 بازی
بیشترین زمانی که یک تیم طول کشید تا به پیروزی دست یابد: پس از 3 هزار و 106 روز که پرسپولیس توانست در مهر ماه سال 75 استقلال را یک بر صفر شکست دهد.
پرگل‌ترین بازی: 17 شهریور 52 ( 6 بر صفر)
بیشترین قضاوت: محمد صالحی 5 بار


میهمان ویژه برنامه شب گذشته برنامه 90 مهدی هاشمی‌نسب بود که هم تجربه بازی در استقلال را در کارنامه خود دارد و هم تجربه بازی در پرسپولیس.
وی که آخرین دربی را در سال 81 برگزار کرد، در ابتدای صحبتش با اشاره به اینکه در زمان خودش بازیکنان با تعصب و غیرت در زمین حاضر می‌شدند، عنوان کرد: «اکنون بازیکنان غیرت و تعصب خاصی ندارند و به فکر تماشاگر نیستند و دلشان برای آنها نمی‌سوزد. در زمان ما بازیکنان با غیرت و تعصب خاصی وارد میدان می‌شدند که هم اکنون معتقدم 80 درصد بازیکنان به فکر هواداران و کسانی که روی سکو هستند، نیستند.»
وی درباره انتقال خود از پرسپولیس به استقلال و حواشی به وجود آمده گفت:‌ «از هواداران پرسپولیس و مسئولین این تیم ناراحت هستم. من به دنبال حق و حقوق خود بودم و تمام احترام را برای مسئولان قائلم. سال اول، قراردادم سه میلیون بود. سال دوم 4 میلیون و سال سوم قرار شد حداکثر قرارداد یعنی 10 میلیون با من بسته شود اما همان سال شنیدم بازیکنانی بودند که با یک سال تجربه 45 میلیون قرارداد بستند.»
این صحبت‌های هاشمی‌نسب باعث شد امیر عابدینی مدیر عامل وقت پرسپولیس با برنامه 90 تماس بگیرد و بگوید بهترین بازیکن من در آن سال‌ها 20 میلیون می‌گرفت و با افرادی مثل هاشمی‌نسب قرارداد 13 -14 میلیونی بستیم.
در ادامه هاشمی‌نسب درباره علت این انتقال خاطرنشان کرد: «قرارداد سه ساله من با استقلال صد میلیون بود در حالی که قرار بود با نصف این پول در پرسپولیس بمانم اما آقایان موافقت نکردند. مطمئن باشید اگر به گذشته بازگردم باز هم چنین تصمیماتی را خواهم گرفت و همین روال را در فوتبال خود دنبال می‌کنم.»
وی درباره خوشحالی زایدالوصف خود در دربی سال 79 گفت: «من فقط لحظه گل را به یاد می‌آورم. اگر بگویم برای انتقام بوده و یا به خاطر برخوردهایی که با خانواده‌ام انجام داده‌اند بهتر است. به هر حال من فقط می‌توانستم از این طریق حقم را بگیرم.»
وی گفت: «توانستم از فوتبال حق خودم را بگیرم و خیلی راضی هستم. اکنون پدر و مادرم در شرایط خوبی به سر می‌برند.»


در ادامه برنامه عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر پشت خط تلفنی آمد و صحبت‌هایی درباره برگزاری دیدار دربی و همزمانی آن با رقابت‌های لیگ برتر انجام داد.
وی عنوان کرد که ما با ابرقویی رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان صحبت کردیم که اگر دو باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان راضی هستند دربی اصفهان روز شنبه برگزار شود اما مسئولان این دو باشگاه با این امر موافقت نکردند.
محمدی در ادامه درباره دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: «به علت اینکه این دیدار همزمان با روز بزرگ 22 بهمن شده است، درخواستی به AFC می‌دهیم این دیدار را 23 بهمن برگزار کنیم. اگر خاطرتان باشد، استقلال در یک سال بازی‌اش در روز تاسوعا افتاده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر زمان این دیدار موافقت نکرد. به هر حال چون ساعت بازی را تیم میزبان تعیین می‌کند، باشگاه استقلال در نظر دارد یک زمان مناسب را برای برگزاری این دیدار تعیین کند.»
رئیس سازمان لیگ در ادامه برنامه نود با گلایه از برخی رسانه‌هایی که فدراسیون را به دروغگویی متهم کرده بودند گفت: «برای قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه در پلی‌ آف داشتیم ولی تمام تلاش خود را کردیم که این موضوع به سه سهمیه مستقیم و یک تیم در مرحله پلی‌آف تغییر کند که ابتدا این امر محقق شد اما پس از آن همان سهمیه 2+2 به ما دادند. با توجه به اینکه استقلال هم تیم سوم لیگ ایران شده بود فکر می‌کردیم این تیم در قرعه کشی مرحله پلی‌آف حاضر نخواهد شد.»


در ادامه برنامه علی اصغر کلانتری سرمربی سابق فجر سپاسی پشت خط آمد و هنگامی که با سؤال مجری برنامه نود در مورد تسویه حساب خودش روبرو شد، عنوان کرد: «من فقط 20 درصد قرارداد خود را گرفتم و هنوز تسویه حسابی با من نشده است. قراردادم 160 میلیون است و قرار است جلساتی برگزار کنیم تا این امر مشخص شود.»
مجری برنامه نود در تماس مجدد با عزیز محمدی این سؤال را مطرح کرد که آیا باشگاهی می‌تواند با وجود عدم تسویه قرارداد یک مربی با سرمربی دیگری قرارداد ببندد که رئیس سازمان لیگ گفت: «من در زمان جدایی سرمربی فجر سپاسی در مالزی بودم. فجری‌ها نامه‌ای به ما ارسال کردند که عنوان شده بود با کلانتری قطع همکاری نکرده و در جای دیگری قصد داریم از او استفاده کنیم. فرقی نمی‌کند چه باشگاهی با این مسئله روبرو شود. ما طبق قانون اگر قرار باشد باشگاه با سرمربی تسویه نکند اجازه ثبت قرارداد دیگری به او نخواهیم داد.»
مجربی برنامه نود در ادامه اشاره‌ای به اتفاقاتی که در باشگاه پرسپولیس در خصوص بازی دادن محمد نصرتی در هفته گذشته رخ داد، کرد که در نهایت با تصمیم بازی ندادن به نصرتی پایان یافت.
فردوسی‌پور ضمن تقبیح حرکت زشت نصرتی و شیث اشاره‌ای به حکم دیدار جنجالی تیم‌های تالش و شهرداری دزفول کرد و گفت: «احکامی در این حکم وجود دارد که خیلی جای سؤال دارد. کسانی که اصلا در ورزشگاه نبودند، سه ماه محروم شدند. ما با حسین رفاهی تماس گرفتیم و وی عنوان کرده که در خانه خاله‌اش بوده است.»
در حالی که حسن‌زاده اعلام می‌کند او در ورزشگاه بوده و مرتکب خطا شده است.


در پایان این برنامه آمار مربوط به مسابقه پیامک نمایش داده شد که حدود 2 میلیون و 70هزار بیننده حضور پیدا کرده بودند که 52 درصد به برد استقلال و 48 درصد به برد پرسپولیس رای دادند.در میان برنامه چندین بار فردوسی‌پور عنوان کرد که برای اولین بار تماشاگران استقلال از پرسپولیس پیشی گرفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir

مطالب داغ ورزشی:
پوستر روز-بازگشت آدریانوی چاق به مستطیل سبز
با BMW به استقلال آمدم با الاغ مى‌روم!
افشاگری هافبک استقلال در تلویزیون کویت
منشوری‌ترین بازیکن پرسپولیس در برنامه نود
عکس / دایی در لباس سربازی