بعضی اوقات انسان در مسیری قرار می‌گیرد که دلش نمی‌خواهد. شاید الان بگویم نمی‌خواهم مربی شوم، ولی فعلا چیزی مشخص نیست.

گل: علی كريمی در نظرسنجی سايت گل عنوان مرد سال فوتبال ايران را در سال 90 كسب كرد. او ماه‌های ابتدايی سال گذشته را در باشگاه شالكه گذراند اما بلافاصله بعد از پايان مسابقات به ايران برگشت و با پرسپوليس قرارداد بست

كاپيتان پرسپوليس در ليگ يازدهم اگرچه نتوانست جلوی نتايج ضعيف اين تيم رادر فصل اخير بگيرد اما  از نظر فردی آن‌قدر درخشش داشت كه باز هم عنوان بهترين بازيكن سال را با اكثريت مطلق آرا از ديد كاربران گل به دست بياورد. آنچه در پيش رو داريد گفتگوي جالبي است كه مرجع خبری پرسپوليس در آستانه سال نو با اين بازيكن محبوب انجام داده است.

قراردادت که با شالکه تمام شد قید فینال جام حذفی آلمان را زدی و به عنوان نخستین بازیکن با پرسپولیس قرارداد امضا کردی. چرا؟

خوشحالم از اینکه دوباره برگشتم و همه تلاشم این بود که مهره تاثیرگذاری برای پرسپولیس باشم.

اما پرسپولیس امسال نتوانست انتظارات را برآورده کند.

دلایل زیادی داشت اما مهم‌ترین آن حاشیه‌هایی بود که از ابتدای فصل اطراف تیم وجود داشت.

و همین باعث ناکامی استیلی و جدایی او شد؟

استیلی زحمت خودش را کشید اما بدشانس هم بود.

مهدوی کیا که آمد خیلی راحت بازوبند کاپیتانی را به او دادی...

من همان موقع هم گفتم که اصلا کار خاصی نکردم، مهدی پیشکسوت من است و من وظیفه‌ام را انجام دادم. فکر می‌کنم نباید در مورد این مسئله ساده مدام صحبت کرد.

از این بحث فاصله بگیریم و به دربی 74 بپردازیم، خودت فکر می‌کردی بازی 2-0 باخته را 3-2 ببرید؟

ما در زندگی چیزهایی می‌بینیم که خودمان هم باورمان نمی‌شود. شاید خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد که چنین اتفاقی بیفتد. ما بازی باخته را بردیم و این همان چیزی است که فوتبال را از همه ورزش‌ها جذاب‌تر می‌کند. ما خوب بازی را شروع کردیم و فکرمان همین بود که بازی را ببریم اما چشم باز کردیم و دیدیم 2 تا گل خوردیم و اولادی هم اخراج شد.

به خاطر همین عصبی شده بودید؟

البته عصبی بودن قابل توجیه نیست اما به هر حال فکر می‌کنم اگر شما هم جای ما بودید عصبی می‌شدید. واقعیت این است که وقتی 10 نفره شدیم من فکر می‌کردم بازی دیگر تمام شده برای همین است که می‌گویم هوادار ما هم حق داشت که فکر نکند ما می‌بریم. اول عصبی شده بودیم و فکر می‌کردیم بازی دیگر تمام شده اما به این نتیجه رسیدیم که باید تا آخرین نفس تلاش کنیم و بجنگیم. من فکر می‌کنم این اتفاق در دنیا هم هر چندین سال یک بار رخ می‌دهد، قطعا این دربی به تاریخ پیوسته و شاید دیگر تکرار نشود.

اما هواداران کم‌کم در حال ترک ورزشگاه بودند.

به آن‌ها حق می‌دهم اما دست تک‌تک آن‌هایی که تا آخر بازی ماندند و حمایت کردند را می‌بوسم. آن ها هم به ما و هم به آن تعداد هوادار کم‌صبر و حوصله تیم‌مان نشان دادند که فوتبال 90 دقیقه است.

در مورد این‌که گفتي سوار بازی بودید و گل خوردید، به نظرت استقلال نسبت به بازی های قبل افت کرده بود؟

استقلال چند بازیکن کلیدی مثل جباری و تیموریان را نداشت اما آن‌ها آنقدر مهره دارند که دچار مشکل نمی‌شوند. استقلال در این بازی واقعا خوب بازی می‌کرد.

روی گل اول بازی هم اشتباه عجیبی کردی!

من همین جا از هواداران پرسپولیس بابت آن اشتباه عذرخواهی می‌کنم. شما باید حق بدهید که آدم بالاخره گاهی به صورت غیرارادی اشتباه می‌کند، البته اگر دربی را نمی‌بردیم هیچ‌وقت خودم را به خاطر آن اشتباه نمی‌بخشیدم.

فردای دربی هم در مراسم سالگرد محراب شاهرخی حاضر بودی.

من بازی ایشان را یادم نیست و ندیدم اما شنیدم بازیکن خوبی بوده و از نظر اخلاقی هم در بالاترین سطح قرار داشته. می‌دانم ایشان در مقطعی برای پرسپولیس مربیگری هم کرده است. وظیفه داشتم که به عنوان یک عضو کوچک سر مزارشان حاضر شوم. دعا می‌کنم خدا همه پیشکسوتان فوتبال را برای ما سالم و سلامت نگه دارد.

متاسفانه در سال 90 بزرگانی چون ناصر حجازی را از دست دادیم.

اصلا دوست ندارم فقدان ناصر حجازی را باور کنم و جا دارد دوباره به خانواده ایشان تسلیت بگویم.

به مربیگری هم فکر می‌کنی؟

بعضی اوقات انسان در مسیری قرار می‌گیرد که دلش نمی‌خواهد. شاید الان بگویم نمی‌خواهم مربی شوم، ولی فعلا چیزی مشخص نیست.

بچه‌هایت فوتبالی هستند؟

هاوش و هیرسا عاشق فوتبال هستند. البته من هیچ‌وقت آن‌ها را تشویق نمی‌کنم که حتما فوتبال بازی کنند، چون می‌خواهم توی مسیری بروند که استعداد بیشتری دارند. هاوش بزرگ‌تر است و باتجربه‌تر از هیرسا بازی می‌کند ولی هیرسا چپ‌پا است و کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهد.

در مورد کارلوس کی‌روش چه صحبتی داری؟

ایشان نیازی به تعریف من ندارد. کسی که سابقه سرمربیگری در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را داشته و در کنار الکس فرگوسن در منچستر یونایتد افتخارات زیادی به دست آورده پس مربی بسیار بزرگی است. من با مربیان بزرگی کار کردم ولی به نظرم ایشان یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین مربیان دنیاست.

بزرگ‌ترین دعایی که برای لحظه تحویل سال داری؟

بزرگ‌ترین دعای من این است که مردم ایران و ایرانی‌ها همیشه شاد، سلامت و سربلند باشند. امیدوارم سال جدید برای همه مردم ایران، سالی پربرکت و موفقیت باشد و مردم خوب ما سلامت و سربلند در کنار خانواده‌هایشان باشند. موفقیت تمام تیم‌های ورزشی در مسابقات برون‌مرزی و به خصوص صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل مهم‌ترین آرزوهای ورزشی من است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com

مطالب داغ ورزشی:
در خنده بازار 90 چه گذشت !(عکس)
کاریکاتور: فرمائلن و زنده کردن امید صعود مستقیم آرسنال به چمپیونزلیگ
خداداد عزیزی: کی‌روش فرد خوش اقبالی است
مصاحبه ای متفاوت با سرمربی ترک تبار پرسپولیس؛