سرمربی پرسپولیس می گوید که جنگ سپاهان و پرسپولیس یک نبرد کاملا برابر است.

یحیی گل‌محمدی این‌بار شکایتی به برنامه‌ریزی ندارد؛ با این وجود با نوعی احتیاط درخصوص سپاهان حرف می‌زند. سرمربی پرسپولیس دیدار فینال را آخرین بازی خودش در این تیم نمی‌داند.او می گوید:«این مسابقه،بازی مرگ و زندگی من نیست.»سرمربی پرسپولیس در این گفت و گوی مفصل درباره همه چیز حرف زده است.از قرعه کشی گرفته تا خداحافظی مهدی مهدوی کیا از دنیای فوتبال.او یک چیز دیگر هم می گوید،اینکه قرار نیست در بازی با سپاهان علی کریمی همراه با مهدی مهدوی کیا از فوتبال کنار برود.

* با میزبانی پرسپولیس این‌بار که دیگر اعتراضی به قرعه‌کشی میزبانی حریفان ندارید؟

ما مشکلی با تاریخ جام‌حذفی نداشتیم فقط در این بین بحث بازی ملوان بود که آن‌هم احتمالاً یکی، دو روز زودتر از دهم برگزار می‌شود. از سوی دیگر باید بگویم از شرایطی که به‌وجود آمده، راضی هستیم و ان‌شاءالله این قرعه ما را در رسیدن به اهداف‌مان کمک می‌کند.

* واقعاً شیرینی نبوده که قرعه به نام و کام پرسپولیس شده؟

فکر کنم آقای شیرینی نبوده و قرعه به سود ما شده است. ما دوبار بود که مهمان بودیم و قرعه‌ها هم به ضرر ما بود اما خوشحالیم که بعد از چندبار بدشانسی این‌بار قرعه به نام و کام ما شد و من فکر می‌کنم بعد از سه بازی میزبانی حریفان، این حق پرسپولیس بود که این‌بار میزبان شود البته از این میزبانی نباید این‌طور برداشت شود که ما حتماً قهرمانیم. سپاهان تیم خوبی است و بازی‌هایش نشان داده کار ما برای پیروزی بر این تیم سخت است. در مورد آقای شیرینی هم کلمات را به مزاح مطرح کردم و گفتم چون ایشان برای تیم ما زحمات زیادی کشیده است.

* در مورد مسائل فنی دیدار فینال چه صحبتی دارید؟

با توجه به آنکه میزبان هستیم، توقع از ما این است که هجومی‌تر کار کنیم. از سوی دیگر سپاهان هم تیمی ضدحمله‌ای است و در این موضوع قوی کار می‌کند ولی از یک بابت خوشحالم که ما میزبان هستیم و این امر برای قهرمانی خیلی ما را کمک می‌کند.

* اما قرار شده تماشاگران دو تیم 50-50 باشد.

من فکر نمی‌کنم 40، 50 هزار تماشاگر سپاهان به ورزشگاه آزادی بیایند و نهایتاً 10 هزار سپاهانی به ورزشگاه می‌آیند. با این وجود اگر تماشاگران بیشتری هم از سپاهان بیایند، ما ترسی از این موضوع نداریم و فکر می‌کنم جو در هر صورت به سود پرسپولیس باشد.

* بار قبل در مصاحبه با ما تجربه قهرمانی سپاهان را بیشتر از تیم‌های دیگر دانسته بودید. نگران این موضوع نیستید؟

سپاهان یک تیم کاملاً حرفه‌ای با تشکیلات خوب است. تفکر درستی پشت‌سر این تیم است و به همین دلیل من پیش‌بینی یک بازی سخت را با سپاهان دارم اما در سوی دیگر نگرانی‌ای از این موضوع ندارم چون ما این‌قدر انگیزه داریم که می‌توانیم با حمایت هواداران‌مان پیروز و نهایتاً قهرمان شویم.

* برخی معتقدند دیدار فینال با سپاهان بازی مرگ و زندگی برای یحیی گل‌محمدی است؛ یعنی اگر ببرد و قهرمان شود می‌ماند و اگر فینال را ببازد از پرسپولیس خواهد رفت.

دیدار فینال خیلی مهم است نه فقط برای من بلکه برای خیلی‌های دیگر هم این بازی مهم و تأثیرگذار است اما نمی‌خواهم بگویم و فکر نمی‌کنم فینال را ببرم، می‌مانم و ببازم می‌روم. بازی فینال هم برای من مرگ و زندگی است چون فکر می‌کنم فوتبال یک بازی نیست به همین دلیل هم نمی‌گویم به خاطر یک بازی می‌میرم یا با برد آن می‌مانم. همین الان هم چند پیشنهاد مختلف از تیم‌های دیگر دارم ولی با این وجود اصلاً به مسئله دیگری غیر از پرسپولیس و نتیجه‌گیری در دیدار فینال فکر نمی‌کنم اما خوب می‌دانم که گرفتن یک جام کمترین حق هوادار پرسپولیس در این فصل است.

* رویانیان در مصاحبه به ما گفته شما از دنیزلی بهتری؛ واقعاً شما از این مربی بهترید؟

من نمی‌‌توانم بگویم از دنیزلی بدتر یا بهترم فکر می‌کنم قیاس مربیان هم کار درستی نیست. شما خودتان آمار، ارقام و نتایج مربیان را دارید و می‌توانید کار آنها را با هم قیاس کنید. دنیزلی مربی بزرگی است که سه جام با سه تیم بزرگ ترکیه‌ای کسب کرده اما در زمان حضور ایشان اتفاقاتی افتاد که پرسپولیس چهارتا چهارتا می‌خورد ولی همین مربی در سخت‌ترین شرایط دربی را با 10 بازیکن از استقلال برد. با وجود تمام مسائلی که گفتم دوست ندارم مرا با دنیزلی مقایسه کنید. من 19 تا 20 بازی است که به پرسپولیس آمده‌ام اما در این تعداد بازی فقط یک باخت مقابل راه‌آهن داشتیم که اصلاً در آن دیدار هم حق‌مان باخت نبود. من هم ادعایی ندارم و نمی‌توانم بگویم که از دنیزلی بهترم یا بدتر.

* مهدی مهدوی‌کیا ممکن است در فینال بیشتر از 10 دقیقه بازی کند؟

هنوز راجع به این مسئله صحبتی نکرده‌ایم اما حتماً درصددیم مراسمی درخور نام مهدی مهدوی‌کیا برگزار کنیم.

* واقعاً درست است که در فینال کریمی هم با مهدوی‌کیا خداحافظی می‌کند؟

من از شما می‌شنوم که کریمی قصد خداحافظی دارد. علی کریمی دو، سه سال دیگر می‌تواند فوتبال بازی کند و به نظر من بازی فینال دیدار خداحافظی کریمی نیست و قرار نیست او با مهدوی‌کیا خداحافظی کند.

*برای میزبان شدن در فینال نذر نکردید؟

نه، من نذر خاصی نکردم، فقط 10 دقیقه مانده به قرعه‌کشی به خدا توکل کردم و به خدای خودم گفتم خدایا بهترین شرایط را برای ما فراهم کن و خوشحالم که این شرایط برای ما رقم خورد.

*برای بردن سپاهان به دنبال معجزه‌ای شبیه تکرار سناریوی دقیقه 97 هستید؟

ما برای بردن سپاهان نیاز به معجزه نداریم. این‌قدر قوی هستیم و به خودمان ایمان داریم که فکر می‌کنم مانند دیدار برگشت لیگ می‌توانیم سپاهان را شکست دهیم. بچه‌های ما هم نشان دادند مرد روزهای سخت هستند و آمده‌اند تا یکی از سخت‌ترین جام‌های حذفی چند دوره اخیرشان را بگیرند.

*اگر فینال را ببرید، ممکن است در تصمیمی ناگهانی از پرسپولیس بروید؟

من اصلاً به اتفاقات بعد از بازی فینال فکر نکردم و الان هم تمام تمرکزم را گذاشتم برای فینال. باور کنید به فکر سورپرایز بعد از بازی و... هم نیستم.

*قادر هستی جنگ تفکرات را از مربی‌ای مثل کرانچار ببری؟

کرانچار مربی باهوش و بابرنامه‌ای است. ما بازی برگشت را از این تیم و این مربی بردیم و خوب هم بازی کردیم، به نحوی که خود کرانچار هم گفت پیروزی حق پرسپولیس بود. در جام‌حذفی عملکرد بازیکنان خیلی تعیین‌کننده است و هر مربی تمرکز بهتری داشته باشد، برنده می‌شود و همه‌چیز دست مربیان نیست و بیشتر به عملکرد بازیکنان برمی‌گردد.

*فکر می‌کنی بازیکنان کدام تیم از دیگر تیم بهتر است؟

من فکر می‌کنم دو تیم بازیکنان خوبی دارند، به همین دلیل جنگ دو تیم یک نبرد برابر است. استفاده از فرصت‌ها هم قهرمانی یک تیم را تضمین می‌کند.

*در مورد مسدود شدن حساب بانکی عابدزاده و مشکلات دیگری که برای این اسطوره پیش آمده، چه صحبتی دارید؟

من معتقدم در فوتبال ما نسبت به پیشکسوتان ما که عمر و جان‌شان را برای فوتبال و خوشحالی دل مردم و هواداران می‌گذارند، برخورد خوبی نمی‌شود. ما باید بعد از این همه افتخارآفرینی، مجسمه طلایی عابدزاده را بسازیم نه اینکه با یک قهرمان ملی که افتخارات زیادی کسب کرده، این‌گونه برخورد کنیم.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب داغ ورزشی:
رفتار ناشایست رحمتی با یک خبرنگار
کاریکاتور: لیورپول جدید با زوج سوارس- استوریج
روایت ایمون زاید از هت تریک در دربی و بازی ۶ بهمن امسال: ۱۰ دقیقه ۳ گل آن هم با ۱۰ نفر+فیلم؛ ما معجزه کردیم
بررسی اتفاقات مشکوک دربی سال 78 توسط عادل فردوسی پور