مدیرعامل باشگاه استقلال در آخرین اظهار نظر خود به مطالب جالبی از جمله "بودجه لازم را نگیرم، نمی‌مانم" اشاره کرد.

 علی فتح‌الله‌زاده در خصوص دیدار تیم های فولاد با استقلال تهران ضمن بیان مطلب فوق گفت: فولاد تیمی منسجمی است که از مربی ارزشی و فنی استفاده می‌کند اما این سوی میدان نیز یک مربی باهوش، زرنگ و کاربلد روی نیمکت نشسته است به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنم بازی بسیار زیبایی را از جانب هر دو تیم شاهد باشیم.

دوست دارم در اهواز قهرمان شویم
وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد تیمش در اهواز قهرمان شود یا در تهران؟، ادامه داد: هواداران تهرانی مرا ببخشند اما با توجه به اینکه در اهواز هم استقلال هواداران بسیاری دارد و ما هر وقت به این شهر می‌رویم، ورزشگاه پر از آبی‌پوش می‌شود و تا به امروز در این شهر احساس غربت نکردیم. دوست دارم این بار جشن قهرمانی را کنار هواداران اهوازی بگیرم و آنها هم طعم چنین موفقیت بزرگی را بچشند.

در اهواز یا باید ببریم و یا باید ببازیم
مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با بیان اینکه بازی با فولاد بسیار مهم است و دوست دارد استقلال آن را با برد به پایان برساند، ادامه داد: مساوی در این بازی به درد من نمی‌خورد یا باید ببریم و یا باید ببازیم.

باخت به فولاد و داماش دستگرمی بود
وی در مورد اینکه در نیم فصل استقلال هم به فولاد باخت و هم به داماش یادآور شد: آن بازی‌ها دستگرمی بود. بگذارید آنها فکر کنند ما را برده‌اند زیرا اگر در دو بازی رفت و برگشت این تیم‌ها را شکست می‌دادیم، برایشان سخت بود. البته اینهایی که می‌گویم جزو کری‌های بازی است زیرا هر دوی این تیم ها بسیار خوب هستند.

استقلال همه تیم‌ها را به مرگ رساند و خودش زنده ماند
فتح‌الله‌زاده همچنین افزود: استقلال در گروه مرگ آسیا همه تیم‌ها را به مرگ رساند و خودش زنده ماند، به همین دلیل است که می‌گویم بازیکنان استقلال هر زمان اراده کنند با توانمندی که دارند می‌توانند به موفقیت تیم کمک کنند. هرچند من به تیم فولاد، مسئولان، کادر فنی و هوادارانش همیشه احترام گذاشته‌ام.

بودجه لازم را نگیرم، نمی‌مانم
وی با بیان این جمله به طنز که به برد یک بر صفر هم رضایت می‌دهیم، در پاسخ به این سوال که آیا بعد از قهرمانی استقلال از مدیرعاملی استقلال خداحافظی می‌کند، تاکید کرد:  نمی‌خواهم این حرف را بزنم اما اگر بودجه مشخص نشده و موانع برداشته نشود، کار بسیار سختی خواهیم داشت و من نمی‌توانم در این شرایط بمانم. امسال واقعاً زجر کشیدم، سلامتی‌ام به خطر افتاد و در برخی موارد که تنها بودم گریه می‌کردم.

2 میلیارد بیشتر از قرارمان درآمدزایی داشتم
مدیرعامل باشگاه استقلال در این خصوص اضافه کرد: ناراحتی‌ام از قول‌هایی بود که عملی نمی‌شد. به بچه‌ها قول می‌دادم، صبح برایشان پول تهیه می‌کنم اما هرچه تلاش می‌کردیم، نمی‌شد. البته این ضعف ما نبود زیرا طبق توافقات ابتدای فصل قرار بود نصفی از بودجه استقلال را من تامین کنم که من از 9 میلیارد 11 میلیارد درآمدزایی کردم و همه می‌دانند در این شرایط چنین درآمدزایی کار بسیار سختی است.

وقتی پول نمی‌رسد، زجر می‌کشیم
وی از سه میلیارد مطالبات باقیمانده بازیکنان برای فصل جاری خبر داد و اظهار داشت: محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان انصافاً به ما کمک کرد اما تلفیق دو سازمان بزرگ تربیت بدنی و جوانان نیاز به مدیریت قدرتمندی دارد و کار سختی خواهد بود. من بعد از 20 سال کار مدیریتی درک می‌کنم وزیر چه مشکلاتی دارد اما وقتی پول نمی‌رسد ما زجر می‌کشیم.

بمب ترکاندن هم بی‌مزه شده است
فتح‌الله‌زاده یادآور شد: هفته آینده لیگ تمام می‌‍شود و من می‌خواهم تیم را ببندم اما چگونه؟ من همیشه خودم را جلو می‌انداختم و در ادامه کار با مشکل روبرو می‌شدم. دیگر بمب ترکاندن هم بی‌مزه شده است چون نمی توانم. من به هیات مدیره اعلام کردم اگر بودجه پرسپولیس و سپاهان 20 میلیارد است، به من 20 درصد کمتر بدهیم یعنی 16 میلیارد البته همه را وزارت نمی‌دهد و نیمی از آن را باید خودمان تهیه کنیم. از این کمتر واقعاً نمی‌شود کار کرد.

در این شرایط واقعاً نمی‌توانم کار کنم
وی بار دیگر تاکید کرد که اگر این بودجه نرسد مجبور است از مدیرعاملی استقلال کنار برود، گفت: در این شرایط واقعاً نمی‌توانم کار کنم، من عاشق تیم هستم و می‌دانم برای بستن یک تیم قدرتمند نیاز به چنین بودجه‌ای داریم. نمی‌خواهم هم چنان شرمسار بچه‌ها باشم.

وقتی نام طالب‌لو می‌آید، شرمنده می‌شوم
مجری برنامه ورزش از نگاه 2 از فتح‌الله‌زاده در خصوص وضعیت طالب‌لو برای حضورش در استقلال سوال کرد که وی این گونه به این پرسش ساله پاسخ داد: هنوز با هیچ بازیکنی مذاکره نکردیم اما وقتی نام طالب‌لو می‌آید، شرمنده می‌شوم زیرا 200 میلیون به او بدهکارم اما هنوز نتوانستم آن را پرداخت کنم. او خیلی بزرگوار است که در این مدت و حتی در شرایطی که امسال بیکار بود، هیچ کجا شکایت و یا تهدید نکرد.

قلعه‌نویی لیستش را بعد از پایان لیگ می‌دهد
وی ادامه داد: قرار است در پایان لیگ امیر قلعه‌نویی به من فهرست نفرات مورد نظرش را ارایه کند. هیچ صحبتی تا امروز در این خصوص با سرمربی نداشتیم که چه بازیکنی را می‌خواهد و قطعاً بعد از پایان فصل خیلی از مسایل روشن می‌شود.

قلعه‌نویی می‌ماند، نگران نباشید
فتح‌الله زاده در پاسخ به این سوال که شاید قلعه‌نویی در پایان فصل از استقلال برود، ادامه داد: شاید را کاشتند شنبلیله شد. ایشان می‌ماند، نگران نباشید.

سرخابی‌ها که به تیم رقیب رفته‌اند، موفق نبودند
وی در خصوص عقد تفاهمنامه با پرسپولیس، در مورد اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکنان هم را جذب نکنند، ادامه داد: چرا می‌گویید این کار غیرحرفه‌ای است، اتفاقاً این حرفه‌ای‌گری ماست. اینقدر بازیکن در لیگ هستند که نیازی به بازیکنان تیم رقیب نداریم، ضمن اینکه در گذشته به غیر از معدود بازیکنان بسیاری از آنها که از استقلال به پرسپولیس  و یا بالعکس رفته‌اند، آینده خوبی نداشتند.

پرسپولیسی‌ها از ما یک بازیکن بگیرند، دو بازیکن از آنها می‌گیریم
مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: این فکری بود که به ذهن ما رسید. یک بحث مدیریتی است اما اگر پرسپولیسی‌ها بخواهند از ما یک بازیکن بگیرند ما از آنها دو بازیکن خواهیم گرفت. البته بنده ارادت خاصی به رویانیان دارم. ایشان مدیر تلاشگری هستند که زحمات قابل تقدیری را در باشگاه پرسپولیس کشیده‌اند.

رحمتی را بگیرند، نیلسون و نوری را جذب می‌کنیم
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که اگر پرسپولیسی ها رحمتی از استقلال بگیرند چه کار خواهد کرد؟ گفت: اگر آنها رحمتی را بگیرند، ما نیلسون و نوری را جذب خواهیم کرد. (فتح‌الله‌زاده این صحبت را با شوخی بیان کرد). البته این جزو کری‌های فوتبال است، وقتی ورزشگاه خالی می‌شود ما این کارها را می‌کنیم تا تماشاگران را برای حضور در استادیوم تحریک کنیم.

توانایی سرخابی‌‎ها برای بردن تیم‌های تا دندان مسلح
فتح‌الله‌زاده صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: پرسپولیس و استقلال دو باشگاه بزرگ و خلاق ایران هستند که همیشه در عرصه‌های مختلف موفق بودند، اگر پرسپولیس و استقلال به خوبی حمایت شوند می‌توانند تیم های تا دندان مسلح عربی را شکست داده و این افتخاری برای فوتبال ایران است.

می‌خواستم در بازی خداحافظی مهدوی‌کیا شرکت می‌کردم
وی در مورد خداحافظی مهدوی‌کیا از فوتبال اظهار داشت: دوست داشتم در بازی خداحافظی مهدوی‌کیا حضور یابم و از او تجلیل می‌کردم زیرا مهدی ملی‌پوش بزرگی بود که با موفقیت‌ها و گل‌هایش در تیم ملی همه را خوشحال می‌کرد. متاسفانه به علت همزمانی این دیدار با دیدار استقلال و حضور من در اهواز قرار است علیرضا منصوریان به نمایندگی از بنده در ورزشگاه حضور یافته و هدیه ای را از طرف من به مهدوی کیا اهدا کند.

دوست دارم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود
مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه رقابت و رفاقت بین سرخابی‌های تهران باید ادامه داشته باشد، در مورد اینکه دوست دارد کدام تیم قهرمان جام حذفی شود؟، تاکید کرد: با تمام احترامی که برای سپاهان، دوست عزیزم علیرضا رحیمی و هوادران این تیم قائلم، دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود. سپاهان تا به امروز به اندازه کافی برنده شده و امروز بهتر است پرسپولیس با 20 میلیون هوادار موفق شود.

تنها شانس پرسپولیس برای رسیدن به آسیا
وی صحبت‌هایش را اینگونه تکمیل کرد: سپاهان از لیگ سهمیه آسیایی شدن را می‌ گیرد اما این تنها شانس پرسپولیس برای رسیدن به آسیا است. دوست دارم به خاطر ظرفیت‌های فنی و هواداران بسیار، پرسپولیس تیم فصل آینده در آسیا باشد. شما ببینید اگر در یک فصل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور آسیایی شوند، شور  هیجان خاصی در بین مردم و فوتبال دوستان ایران ایجاد می‌شود.

سپاهان بسیار بدشانس بود
فتح‌الله‌زاده همچنین یادآور شد: امسال سپاهان تیمی بسیار بدشانس بود. فوتبال همین است اما به نظر من اگر آنها می‌توانستند از مرحله گروهی صعود کنند، قطعاً جزو 4 تیم برتر آسیا قرار می‌گرفتند.

به بازیکنان استقلال هم زنگ زدند!
وی در خصوص بحث تبانی در فوتبال تاکید کرد: اصلاً  نمی‌خواهم به این مسایل اشاره کنم. اگر هم باشد واقعاً بی‌وجدانی و دور از انسانیت است. هر چند به توجه به این چیزهایی که در این مدت شنیده‌ایم، وجود این مساله کاملاً هویدا است. در این مدت هم خیلی به بازیکنان من زنگ زدند اما نمی‌خواهم به این موضوع اشاره کنم.

کی‌روش از تمام پتانسیل‌های فوتبال ایران استفاده کند
مدیرعامل باشگاه استقلال در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه تا به امروز انتقادهای بسیاری از کی‌روش شده اما در حال حاضر زمان حمایت از تیم ملی و سرمربی آن است، ادامه داد: توقع دارم کی‌روش که آدمی حرفه‌ای است، از تمام پتانسیل‌های موجود در فوتبال ایران استفاده کند. رحمتی کار خاص نکرد و در آن مقطع احساس کرد برای تیم ملی مفید نیست، به همین دلیل رفت تا دست سرمربی تیم ملی را باز بگذارد.

رحمتی و نویدکیا می‌توانند به تیم ملی کمک کنند
وی با اشاره به اینکه ممکن است اطلاعات را به اشتباه به کی‌روش داده و یا مطالب را برایش بد ترجمه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: رحمتی استقلال را در بازی‌های گذشته نجات داد و می‌تواند در این شرایط به تیم ملی کمک کند. حتی نویدکیا هم می‌‎تواند برای تیم ملی مثمر ثمر باشد. به همین دلیل از کی‌روش می‌خواهیم به خاطر هواداران فوتبال ایران، در حد اسم و رسم خود عملکرد کرده و از همه پتانسیل‌های موجود در فوتبال استفاده کند.

جلسه با کی‌روش برای بازگشت رحمتی
فتح‌الله‌زاده با تاکید بر اینکه به کی‌روش پیشنهاد می‌دهد رحمتی را به تیم ملی دعوت کند، یادآور شد: سعی می‌کنیم در روزهای آینده نشستی را با کی‌‎روش برای باز گرداندن رحمتی به تیم ملی داشته باشیم. قطعا با استفاده از همه نفرات می‌توانیم در مسابقات آینده تیم ملی موفق ظاهر شویم.

کره‌ای‌ها را چنان می‌بریم که از جای‌شان بلند نشوند
وی صحبت‌هایش را در خصوص حریفان ایران در هفته‌های پایانی مقدماتی جام جهانی اینگونه ادامه داد: این‌ تیم‌ها (قطر و لبنان) حتی کره‌جنوبی هم برای فوتبال ایران هیچ نیستند. استقلال اگر با کره‌ای بازی کند، چنان آنها را می‌زنیم که از جایشان بلند نشوند. در بازی‌های گروهی ما با تیم عربستان و قطر بازی نکردیم بلکه با تیم‌های چند ملیتی بازی کردیم. وقتی این تیم‌ها را می‌بریم، تیم‌های ملی آنها که ضعیف‌تر هستند را هم می‌توانیم شکست دهیم.

تشعشع ستاره‌ سوم را می‌بینم
مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه استقلال می‌تواند برای سومین بار قهرمان آسیا شده و سومین ستاره‌ را هم بدست آورد، تاکید کرد: من تشعشع ستاره‌ سوم را روی پیراهن استقلال می‌بینم اما برای رسیدن به آن و قهرمانی آسیا نیاز به زیر ساخت و حمایت داریم.

شرایط برای داشتن لیگ 18 تیمی فراهم نیست
وی در خصوص بحث 18 تیمی شدن لیگ برتر هم اظهار داشت: به خاطر دوستان من نامه 18 تیمی شدن لیگ را امضا کردم اما اعتقاد دارم از نظر کارشناسی شرایط برای داشتن لیگ 18 تیمی فراهم نیست و همان 16 تیم کفایت می‌کند.

اهمیتی به لیگ دسته اول نمی‌دهیم
فتح‌الله‌زاده در پایان گفت: به علت اینکه اهمیتی به لیگ دسته اول می‌دهیم، این مشکلات پیش می‌آید. شما ببینید مربی دورتموند از لیگ یک پیشرفت کرد و به این تیم رسید. امروز اگر برخی از تیم‌های لیگ برتری ما با تیم‌های دسته اولی بازی کنند، بازنده می‌شوند که نباید اینگونه باشد. قطعا با یک برنامه‌ریزی درست این مشکلات برطرف می‌شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com


مطالب داغ ورزشی:
عصبانیت هافبک عجمان امارات از خبر ازدواجش در ایران
جلسه حسین رضازاده و المپیکی ها در فدراسیون وزنه برداری
هادی عقیلی: اگر با محروم کردن من مشکل فوتبال ایران حل می‌شود اشکالی ندارد / دوست داشتم در ایران زندگی کنم اما با این حکم مجبورم در قطر بمانم
تیموریان از استقلال دورتر شد/ پیشنهاد ترک‌ها و چینی‌ها به آندو