علی دایی با پرسپولیس
با نگاهی به مفاد قرارداد سرمربی پرسپولیس این نكته روشن می شود كه دایی با ‌10 باخت هم برکنار نمی‌شود.
همه از مشکلات قبلی دایی و رویانیان باخبرند ولی وقتی آن‌ها به هر دلیلی (شما فکر کنید مثلا اقتصادی!) با هم آشتی کردند، همه چیز روبه‌راه شد و رویانیان که به شدت احساسی شده بود تصمیم گرفت با دایی قرارداد ‌3 ساله ببندد. قراردادی که ارزش مالی قابل‌توجهی هم دارد.

در ایران برخلاف تمام جهان معمولا قرارداد مربیان و ستاره‌ها یک ساله است. قراردادهای قبلی دایی هم با پرسپولیس یک ساله بود. همان‌طور که قراردادهای قلعه‌نویی با استقلال معمولا یک ساله است و او سال به‌ سال قراردادش را تمدید می‌کند تا پول بیشتری بگیرد. در‌ واقع این نوع قراردادهای کوتاه‌مدت به سود مربیان و ستاره‌ها و کاملا به ضرر باشگاه‌هاست اما به‌هر حال مدیران باشگاه‌ها معمولا به‌خاطر بقای خودشان و حفظ صندلی هم که شده به این جور قراردادها تن می‌دهند.

علی دایی خیلی دوست داشت به پرسپولیس برگردد. او البته در مصاحبه‌ای گفته بود من با راه‌آهن قرارداد دارم و نمی‌آیم! ولی بعدا که سران دو باشگاه کارهای اقتصادی کردند، پای دایی هم به ماجرا باز شد و بلافاصله نظرش تغییر کرد. رویانیان هم که فرصت خوبی به دست آورده بود با دایی قرارداد 3 ساله بست. قراردادی که البته تاریخش برای 3 سال است ولی سال به سال از نظر مالی تمدید می‌شود. یعنی ابتدای سال آینده طرفین دوباره پشت میز مذاکره می‌نشینند تا برای سال دوم از نظر مالی به توافق برسند.

این نوع قرارداد به‌طور حتم‌ به سود دایی است و او ضرر نخواهد کرد چرا که می‌تواند سال به سال پول بیشتری بگیرد و البته خیالش راحت باشد که تحت هیچ شرایطی قبل از این ‌3 سال از پرسپولیس نمی‌رود (مگر آن‌که بحث تیم ملی مطرح شود) بر‌این اساس دایی حتی اگر‌10 تا باخت هم بدهد از پرسپولیس برکنار نمی‌شود، مگر آن‌که خودش بخواهد برود.

البته این مصونیت فقط شامل حال دایی نمی‌شود و امیر قلعه‌نویی هم چنین اطمینان خاطری را در استقلال دارد با این تفاوت که قرارداد امیر یک ساله است و او در صورت قهرمان کردن دوباره استقلال پول بیشتری نسبت به دایی می‌گیرد!

قلعه‌نویی و دایی، جزو گران‌ترین مربیان ایران هستند که البته به آن‌ها باید زلاتکو کرانچار را هم اضافه کرد چون به دلار پول می‌گیرد. علی دایی در صحبت‌هایی که با اطرافیانش داشته گفته‌ از انعقاد قرارداد با پرسپولیس کاملا راضی است و قرارداد خوبی بسته‌. سری قبل که حبیب کاشانی مدیرعامل پرسپولیس بود دایی قراردادی حدود‌500 میلیون بست اما طبق شنیده‌ها این بار مبلغ قرارداد مالی او (برای سال اول) حدود 3 برابر است و طبیعتا دایی باید از این وضعیت راضی باشد. حالا باید دید آیا او که ‌2 بار با پرسپولیس قهرمان جام‌حذفی شده، می‌تواند پرسپولیس را بعد از 6، 7 سال دوباره قهرمان لیگ کند؟!‌


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی:
عکس علی دایی به همراه خانواده در جشن های خیابانی تهران
هیچ وقت در پرسپولیس به دنبال پول نبودم
لیست عملکرد راه‌آهن در فصل نقل و انتقلات
خیابانگردی عمران زاده و نیكبخت با شلوارك+ عكس
تصاویر مسابقات فرمول یک هوندا 2013