تجلیل از عابدزاده
در بحبوحه حضور مربیان متعدد خارجی در فوتبال‌مان و زمانی که اسطوره‌های خودمان را فراموش کرده‌ایم، یادی از احمدرضا عابدزاده کردیم که مردم او را "محبوب‌ترین" انتخاب کردند.
دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران که یکی، دو سالی است در آمریکا مشغول مربیگری است و در سال‌های گذشته به غیر از زمانی که مشکلاتی در ایران برایش پیش می‌آمد، کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شد و صحبت می‌کرد، امروز (سه‌شنبه) به دعوت خبرگزاری دانشجویان ایران پاسخ مثبت داد و از خاطره‌ها و گلایه‌هایش از این فوتبال گفت.

عابدزاده را همه با اعتماد به نفس و روحیه خاصش درون دروازه تیم ملی آن هم در بازی‌های حساس می‌شناختیم. بازی به یادماندنی ایران و استرالیا که شاید همه فوتبال‌دوستان به نوعی آن را به یاد ماندنی‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران بدانند، با هنرنمایی‌های همین دروازه‌بان در نهایت به سود ایران به پایان رسید. 5 دقیقه وحشتناک آغازین بازی در ورزشگاه ملبورن سدی محکم و البته خونسرد می‌خواست و مردی که پایه‌های صعود ایران به جام جهانی 98 را باید در آن بازی می‌گذاشت، کسی نبود جز عابدزاده.

در فوتبال ایران بدون شک کمتر مردی مثل عابدزاده پیدا می‌شود و مراسم امروز در ایسنا هم حرکتی کاملا کوچک برای تقدیر از مرد بزرگ بود. بدون شک اگر در فوتبال‌مان مسیر درستی را انتخاب کرده بودیم و سیستم درست در جای جای این ورزش نهادینه شده بود، اکنون احمدرضا عابدزاده در یکی از تیم‌های لیگ برتری و یا حداقل در بدنه باشگاه‌ها یا فدراسیون فوتبال و یا اصلا تیم ملی حضور داشت. اما عابدزاده‌ها را فراموش کرده‌ و فوتبال‌مان را به دست افراد دیگری سپرده‌ایم.






گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
چهره جدید احمدرضا عابدزاده+ عکس
انتقاد رویانیان در 90
جریمه‌ بالوتلی به دلیل شادی تحریک‌آمیز
شرط مسی برای پیوستن به بایرن مونیخ
وضعیت خسرو حیدری مشخص شد