برنامه 90
برنامه 90 در این دوشنبه نیز آیتم های جالبی داشت و این بار هم مهمانان جدیدی به برنامه فردوسی پور اضافه شدند.
برنامه 90 این هفته مثل هفته های قبل با سوال پیامکی آغاز شد که عادل فردوسی پور، انتخاب بهترین بازیکن یک ماه گذشته لیگ برتر را برعهده مخاطبان برنامه اش گذاشته بود تا بین امید ابراهیمی، ادینهو، سروش رفیعی، مهدی شریفی و اکبر صادقی، رای بدهند.

عادل سپس به تعریف از بازیکنان دیگری از جمله آرش برهانی، محسن فروزان، سجاد شهباززاده، امید عالیشاه و... پرداخت و گفت: «ما برای این قضیه، انتخاب های محدودی داشتیم.»

سپس فردوسی پور بحث در مورد کارت های معافیت تقلبی را آغاز کرد و گفت: «قرار بود با آقای بهروان صحبت کنیم اما مثل اینکه ایشان گم شده است!»

فردوسی پور اسامی 10 نفر به همراه تصاویر آن ها را به نمایش گذاشت که کارت های معافیت سربازی آن ها باطل شده است.

اسامی این بازیکنان به این شرح بود: علیرضا ابراهیمی، علی پورخسروانی، سینا عشوری، مهدی محمدزاده، محمدحسین مهرآزما، آرمان شهدادنژاد، حامد زمانی، مهربان عیسی پوران، رضا طاهری و فرهاد سالاری پور.

بعد از نام بردن از 10 بازیکنی که معافیت جعلی دارند، عادل از یک ماجرای جالب توجه نیز پرده برداری کرد. او در این مورد که چرا مدام به چپ و راست نگاه می کند، توضیح داد: «چراغ دوربین هایی که به ضبط تصاویر مشغول هستند، خاموش است و اگر من رونالدینهویی عمل می کنم، راست را می بینم و فورا به سمت چپ برمی گردم به خاطر پیدا کردن دوربین هاست!»

90 درجه باز هم پر از سوژه بود؛ این بار پای "کلینت ایستوود" سوپراستار فیلم های وسترن دهه 70 میلادی به برنامه 90 باز شد و در لابه لای تصاویر بازی نفت مسجدسلیمان - استقلال، سکانس هایی از فیلم به یادماندنی خوب، بد، زشت با حضور کلینت ایستوود به نمایش درآمد.

درباره بازی تیم های مختلف جهان در فیفا دی صحبت های مختصری انجام شد و اشاره شد که ایران تنها تیم حاضر در جام جهانی بود که بازی تدارکاتی برگزار نکرد.

حاشیه دیدار پرسپولیس- تراکتورسازی هم جالب بود؛ تصاویری از دو اتومبیل که قرار بود بین تماشاگران قرعه کشی شود. این اتومبیل شبیه ماشین عروس، تزئین شده بود!

اما اولین بخش از برنامه، توجه به اردوی تیم امید بود. نلو وینگادا سرمربی تیم امید کشورمان هم در مصاحبه ای گفت: «این خیلی خوب است که همه مسئولان ورزش ایران از ما مدال اینچئون را می خواهند اما باید بدانید دست من پر نیست و ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم.»

کفاشیان هم روی خط برنامه آمد و خبر از قطعی شدن حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران داد و گفت: «ایمیل نهایی برای توافق بر سر تمدید قرارداد برای کی روش ارسال خواهد شد و منتظریم تا کی روش به تهران بیاید و برگه های تمدید قراردادش را امضا کند.»

وی درباره استعفای کرانچار و حضور این مربی در تیم ملی هم گفت: «به غیر از کی روش هیچ گزینه دیگری برای هدایت تیم ملی درنظر گرفته نشده است و ما به غیر از کی روش با هیچ مربی دیگری مذاکره نداشته ایم.»

در پایان این گفتگو هم کفاشیان در واکنش به کنایه فردوسی پور در رابطه با محاسبه کارت های زرد بازیکنان گفت که خودش مسئولیت نوشتن کارت های زرد را بر عهده خواهد گرفت و سعی می کند در این باره اشتباهی انجام ندهد!

بخش دیگر برنامه، مصاحبه با سردار حمید صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی بود که او گفت: «ما تمام کارت های معافیت مربوط به بازیکنان فوتبال از سال 63 - 64 تا کنون را بررسی کردیم که فعلا رای به جعلی بودن 13 کارت معافیت داده ایم. باقی کارت ها نیز در حال بررسی است.»

وی افزود: «اقداماتی که داشته ایم، نشان می دهد با جدیت در حال بررسی هستیم تا همه کارت های جعلی را باطل کنیم و بازیکنان با چنین کارت هایی را به خدمت سربازی برگردانیم. البته این کار نیاز به فرآیندی تخصصی دارد و فعلا نمی توانم بگویم بازیکنان، با چه مواردی معاف شده اند.»

اکبر صادقی هافبک پدیده مشهد نیز مهمان برنامه 90 بود که به تمجید از تیمش پرداخت و گفت: «فکر می کنم استقلال تهران قهرمان لیگ در این فصل شود.»

عادل فردوسی پور نیز در هنگام مصاحبه با صادقی، از یک ماجرای دیگر هم پرده برداری کرد و گفت: «یک بازیکن داریم که به علت تکرور ادرار، کارت معافیت از خدمت سربازی گرفته است!»

در آیتم تقویم 90 نیز روز مبارزه با بی سوادی، سوژه شد و برای بامزه تر شدن این آیتم، بخشی از برنامه کلاه قرمزی به نمایش درآمد؛ جایی که شخصیت پسرعمه زا از آقای مجری می پرسد: «چرا وقتی عینک به چشم می زنیم، سواد خودش به چشم ما نمی آید؟!»

خداداد افشاریان کارشناس داوری که مقابل فردوسی پور نشسته بود، خطای مشکوک در دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی را تائید کرد و گفت: «داور باید یک پنالتی برای تراکتورسازی سوت می زد چون تکل حسین ماهینی بر روی محسن دلیر، قطعا پنالتی بود.»

امید ابراهیمی هافبک استقلال با بیشترین رای ممکن توانست در نظرسنجی برنامه 90 این دوشنبه پیروز باشد و عنوان بهترین بازیکن یک ماه گذشته را از مخاطبان برنامه به خود اختصاص دهد.

صمد مرفاوی سرمربی مستعفی صبای قم نیز دیگر مهمان تلفنی 90 بود که روی خط رفت و گفت: «در مورد استعفا و مشکلاتی که به وجود آمده، باید جلسه ای با مسئولان باشگاه داشته باشیم. مسائلی در میان است که باید در آن جلسه گفته شود. من برای مردم قم احترام قائل هستم و ان شالله همه چیز را عنوان می کنم تا ببینیم چه اتفاقی بعد از جلسه رخ می دهد.»

مخالفت فردوسی پور با تصمیات جدید کمیته اخلاق سازمان لیگ هم در نوع خود جالب بود. عادل با بیان اینکه مخالف خالکوبی است، به انتقاد از کمیته اخلاق پرداخت و گفت: «ای کاش برای بازیکنان خارجی یک استثنا در نظر می گرفتند، آنها که گناهی ندارند.»

در بحث خالکوبی، خداداد افشاریان عنوان داشت که برای فیفا قانون مهم است و در رابطه با خالکوبی بازیکنان هیچ منع قانونی وجود ندارد و کشورها بر اساس فرهنگی که خودشان دارند در این باره می توانند تمهیداتی را بیاندیشند.

در نهایت، علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای تلفنی گفت: «بند 5 ماده 28 آئین نامه انضباطی این مساله را تاکید می کند که هر گونه نمایش غیر متعارف بازیکنان از حیث پوشش و چهره سازی در طول مسابقه خلاف محسوب می شود. ما بر اساس این بند و ماده به مبارزه با خالکوبی بازیکنان مبادرت کرده ایم و برای مان این مهم است که جوانان ایرانی به دنبال الگوبرداری از رفتار و چهره سازی برخی بازیکنان نروند. حالا فرقی هم نمی کند بازیکنان خارجی باشند یا داخلی.»

در ادامه براتی کارشناس حقوقی ورزشی هم روی خط تلفنی برنامه آمد و توضیحاتی را در این باره عنوان کرد و در لحظاتی به بحث با احمدزاده پرداخت.

محمدزاده در مورد نقش حجت الاسلام علیپور در کمیته اخلاق نیز گفت: «ایشان در سازمان لیگ حاضر هستند. ما در کمیته اخلاق سعادت نداشتیم در خدمت آقای علیپور باشیم.»

در پایان برنامه هم با یکی دیگر از بازیکنان به نام محمد حسین مهرآزما  که کارت معافیت او هم باطل شده است، گفتگویی صورت گرفت و این بازیکن اظهار داشت که پاهایش پرانتزی بوده و 8 سال پیش معاف شده است و گفت که اصلاً فوتبالیست معروفی نبوده و نمی داند چرا در حال حاضر نام او هم در میان این اسامی وجود دارد.

فردوسی پور هم در پایان ابراز امیدواری کرد که در این پرونده برخی افراد به ناحق قربانی نشوند و برخی دیگر تبرئه شوند.

در پایان نظرسنجی برنامه، امید ابراهیمی باکسب 50 درصد آرا به عنوان برترین بازیکن ماه برگزیده شد، ادینهو در جای دوم ایستاد و رفیعی سوم شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی :
اتفاقات برنامه نود
کریس رونالدو به این دختر علاقه مند است + عکس
گران ترین طلاق در فوتبال + عکس
آرش برهانی در کنار شراره رخام + عکس
محبوبیت والیبالیست ایرانی در لهستان + عکس