قوانین جدیدی در فوتبال اروپا تصویب شده است که این امکان را می‌دهد تا 5 تیم از یک کشور در لیگ قهرمانان حاضر باشند.

هفته گذشته قرعه کشی لیگ اروپا برگزار شد و تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. لیگ اروپا پس از لیگ قهرمانان از اهمیت بالایی در فوتبال اروپا برخورددار است و قرار است فینال این دوره از بازی ها 27 می در ورشو لهستان برگزار شود.

بلند کردن جام قدیمی‌ لیگ اروپا، تنها افتخار تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها نیست. از امسال قهرمان لیگ اروپا از یک مزیت ویژه برخوردار شده است و آن هم این است که تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد بود. بر طبق قوانین جدید این رقابت‌ها که به تازگی مورد تصویب یوفا نیز قرار گرفته است، تیم قهرمان لیگ اروپا به طور مستقیم فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت.

تیم‌های صعود کننده از کدام مرحله وارد مسابقات می شوند:

* قهرمان لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده به طور مستقیم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت و دیگر نیازی نیست که در لیگ داخلی این کشور به قهرمانی برسد.

* قهرمان لیگ اروپا به طور مستقیم جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده را بدست خواهد آورد ولی باید بازی هایش را از مرحله پلی آف آغاز کند.

با توجه به قوانین جدید امکان دارد از فصل آینده حداکثر 5 تیم از یک کشور در این رقابت‌ها حاضر باشد که اتفاق منحصربه فردی محسوب می‌شود. در حال حاضر روی کاغذ این امکان وجود دارد که کشوری که 3 سهمیه در لیگ قهرمانان اروپا دارد در فصل آینده با 5 سهمیه در این رقابت‌ها حاضر باشد. مانند لیگ فرانسه و پرتغال و ایتالیا.

لیگی که 2 سهمیه در لیگ قهرمانان دارد مانند لیگ‌های هلند و ترکیه و جمهوری چک ممکن است از 4 تیم خود در لیگ قهرمانان بهره بگیرد و تیمی که یک تیم در لیگ قهرمانان دارد مانند مجارستان و اسکاتلند و رومانی ممکن است با 3 تیم در این رقابت‌ها حاضر شود.

این‌ها در شرایطی رخ خواهد داد که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا از یک کشور باشد و این دو تیم قهرمان در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در لیگ های داخلی شان نتوانند سهمیه حضور در اروپا را بدست آورند.

قرعه کشی این فصل رقابت‌های لیگ اروپا به شرح زیر است:

اورتون – دیناموکیف

دنیپرو – آژاکس

زنیت – تورینو

ولفسبورگ – اینتر

ویارئال – سویا

ناپولی – دینامو مسکو

بروژ – بشیکتاش

فیورنتینا – رم

دیدارهای رفت و برگشت این مرحله در روزهای 12 و 19 مارس (21 و 28 اسفند) برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir