شماری از مجریان، گزارشگران و تهیه کنندگان برنامه های ورزشی بیانیه ای را در حمایت از مجری برنامه 90 منتشر کردند.

برخی از مجریان، گزارشگران و تهیه کنندگان برنامه های ورزشی در خصوص اتفاق های هفته های اخیر برای گزارشگران فوتبال و به ویژه عادل فردوسی پور پیش آمده بیانیه ای را منتشر کردند. متن این بیانیه که بیشتر امضا کنندگان آن از گزارشگران شهرستانی هستند به شرح زیر است:

بسم الله رحمن الرحیم

ورزش و رسانه ها را هیچگاه نمی توان بدون هم و به صورت جداگانه تصور کرد. بدون هرکدام از آنها طرف مقابل معنا پیدا نخواهد کرد و در واقع عمل هرکدامشان عقیم خواهد ماند. بر کسی پوشیده نیست که در این روزهای سخت ورزش کشورمان باید آستانه تحمل خود را بالا برده و باسعه صدر به اختلافات پیش آمده نگاه کنیم. شایسته نیست که با هر تضاد آرا و تناقض در تفسیر عملی، افراد راهی دادسرا و محاکم قضایی شوند تا خود را موجه و دیگری را مبادی ادب نشان دهند. اگر تفکر بر این است که رسانه و ورزش هر دو برای تعالی یکدیگر تلاش کرده، پس باید این جنگ های بی فایده را کنار گذاشته و با هم برای رسیدن به آرامش و هدف مشترکی که کل خانواده ورزش در جستجوی آن بوده تلاش کنند. اتفاقات سریالی چند هفته اخیر برای گزارشگران و مجریان کشورمان پسندیده نبوده و نمی‌توان با خیالی آسوده به تماشای ورزش زیبای فوتبال نشست و با اعتقاد راسخ گفت که این اتفاقات در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی و بدعتی زشت در ورزش کشورمان نیست؟! جامعه رسانه ای هیچگاه قصد ایراد تهمت و افترا به شخصیت پاک جامعه ورزشی کشورمان را نداشته و این قبیل کارها بی‌پایه و اساس با روح پهلوانی و جوانمردی ورزش و ماهیت رسانه کاملا در منافات است. این روزها تهدید گزارشگران از سوی عوامل تیم ها و دست درازی به رسانه در حال تبدیل شدن به یک رفتار کاملا طبیعی است. آیا برای رهایی از فشارهای موجود در اطراف تیم ها باید افراد دیگر را به مسلخ قربانگاه فرستاد؟! منش پهلوانی و جوانمردی افرادی همچون تختی که باید در همه حال در ورزش کشورمان برای تمامی افراد الگو باشد در حال تبدیل شدن به یک شعار صرف، آن هم بر روی دیوار ورزشگاهها شده و این زنگ خطر را برای همه ما به صدا در می آورد.

افراد اخلاق مدار جامعه ما که بیرق جوانمردی را در دست گرفته اند باید بیش از پیش در این عرصه با احتیاط گام بردارند. این خصیصه که کسی در این دنیا دچار نقصان نمی شود فقط مخصوص افراد خاص خداوند باریتعالی بوده و جز پیامبران و امامان عزیزمان هیچ فردی نمی تواند ادعای دور بودن از اشتباه را داشته باشد. چه خوب است هنگامی که تضاد آرا در امری پیش می آید به جای دمیدن در شیپور جنگ از امامانمان الگو بگیریم و کمی سعه صدر و خویشتن داری را پیشه کرده و همانند راه آنان رفتار کنیم. بدون شک راه آنان همیشه طریق پیروزی و عدالت خواهد بود. اهالی رسانه ضمن صحه گذاردن بر پاکی اقشار ورزشی کشورمان که خود را جزئی جدایی ناپذیر از آن می دانند، از معدود مربیان، مدیران عامل، ورزشکاران و تمامی افراد مرتبط با ورزش استدعا دارند، ضمن حفظ اعتدال و خویشتنداری برای اثبات حقانیت و استقلال فکری شان، شیوه‌ای مقبول‌تر و معتدل تری را برگزینند. همچنین اهالی رسانه حمایت همه جانبه خود را از تمامی افراد زحمتکش از جمله عادل فردوسی پور که در این عرصه خطیر در امر پاسداری از ارزش های معنوی انقلاب مان که همان آزادی بیان و عقیده بوده اعلام می دارند. بدون شک انتخاب راههای که به دادسراهای مختلف قضایی ختم شده، بجز ایجاد بدعت هایی جدید در عرصه ورزش کشورمان نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت. در این زمان اهالی رسانه با الگو گرفتن از مولایشان جز حفظ آرامش و صبر چاره ای را در پیش روی نمی بینند. همانا خداوند فرموده که با صابرین است. من الله توفیق

مهدی توتونچی مجری و تهیه کننده شبکه ورزش

افشین وهابی مجری،گزارشگر و تهیه کننده مرکز گیلان

مجتبی ساعی مجری و گزارشگر مرکز آذربایجان شرقی

مسعود نری موسی مجری و گزارشگر مرکز خوزستان

علی رمضانی مجری و گزارشگر مرکز کرمان

پژمان نجات پور مجری،گزارشگر و تهیه کننده شبکه ورزش

غلامرضا دادخواه مجری و گزارشگر مرکز اصفهان

آرمین رهبر مجری و گزارشگر مرکز خراسان رضوی

علی ظهیری مجری و گزارشگر مرکز قم

حسین ابول پور همایی مجری و گزارشگر مرکز هرمزگان

حسین سطوت مجری و گزارشگر مرکز اهواز

علی عرب زاده مجری و گزارشگر مرکز آبادان

رامین ضابطی مجری و گزارشگر مرکز کرمان

محمد تقوایی مجری و گزارشگر مرکز قزوین

جواد تاری بخش مجری و گزارشگر مرکز خراسان رضوی

علیرضا جماعتی مجری و گزارشگر مرکز اصفهان

مجتبی پوربخش مجری و گزارشگر شبکه ورزش


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:sport.jamejamonline.ir