نامه رئیس کمیته ملی المپیک به توماس باخ در پی بمباران اماکن ورزشی یمن
رئیس کمیته ملی المپیک طی نامه ای به "توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک مراتب تاثر و تاسف خود را از بمباران مردم و اماکن ورزشی کشور یمن ابراز داشته و خواستار دخالت IOC برای جلوگیری از بمباران زیر ساختهای ورزشی این کشور شد.

پس از بمباران مراکز ورزشی و مردم بی دفاع یمن که خسارات جدی به استادیوم ها و اماکن ورزشی آن کشور نیز وارد کرده است کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک طی نامه ای رسمی به "توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک با توجه به نقش مهم آن نهاد در گسترش صلح جهانی بر پایه روح المپیزم، خواستار دخالت IOC برای جلوگیری از بمباران اماکن ورزشی کشور یمن شد.

در متن نامه رئیس کمیته ملی المپیک به توماس رئیس کمیته بین المللی المپیک آمده است:

جناب آقای دکتر توماس باخ

رئیس کمیته بین المللی المپیک

همان طوری که اطلاع دارند در پی حملات اخیر جنگنده های عربستان سعودی به یمن، تعداد زیادی از غیرنظامیان بی دفاع جان خود را از دست داده و مردم این کشور قربانی این تهاجم و عواقب ویران کننده آن شده اند. در این میان، با کمال تاسف استادیوم های ورزشی (ورزشگاه یرموک و 22 می) نیز از این تهاجم در امان نمانده و در اثر حملات مستمر بطور کامل تخریب گردیده اند.

با توجه به اهداف بشردوستانه المپیزم و به نام صلح و ورزش و با عنایت به مرجعیت جنابعالی به عنوان رهبر جنبش جهانی المپیک از یک سو و مشارکت موثرتان به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک در فعالیت های صلح طلبانه سازمان ملل از سوی دیگر، استدعای عاجل دارد با بهره گیری از نفوذ و ارتباطات خود با مبادی ذیربط، تلاش لازم جهت پایان دادن به وضعیت موجود که استمرار آن خسارات بیشتری را بر مردم آن کشور تحمیل خواهد کرد مبذول نمایند.

فرصت را مغتنم شمرده و مراتب احترام خود را به جنابعالی تجدید می نمایم.

کیومرث هاشمی

رئیس کمیته ملی المپیک

جمهوری اسلامی ایران


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir