رییس فدراسیون اتومبیلرانی: به خاطر انتصاب رویانیان برکنارم کردند
رییس برکنار شده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری می گوید وزارت ورزش و جوانان آینده ورزش کشور را درگیر سلایق شخصی نکند.

حمیدرضا مهرعلی در مورد برکناری‌اش از ریاست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه‌ وزیر ورزش و جوانان حق انجام برخی کارها را دارد و البته حق انجام برخی از کارها را نیز ندارد. چند روز پیش پس از انتصاب محمد رویانیان به عنوان مشاور فدراسیون فشارهای بسیار زیاد و بی سابقه ای به فدراسیون وارد شد.

او ادامه داد: همه ما ایرانی و مسلمان هستیم و باید به کسانی که دلشان به حال این مملکت می سوزد فرصت داده شود. ما خواستیم از حضور محمد رویانیان در مجموعه فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری استفاده کنیم و برای این کار نیز از مراجع ذیصلاح نیز استعلام گرفتیم که ایشان مشکلی در این زمینه نداشته باشد و البته صلاحیت آقای رویانیان نیز در این باره تایید شد.

رییس برکنار شده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با بیان این که نمی‌دانم آقای وزیر ورزش و جوانان شخصا چه مشکلی با محمد رویانیان دارد، خاطر نشان کرد: از همان روز چهارشنبه که حکم محمد رویانیان زده شد، فشارها بر فدراسیون وارد شد و به من گفتند استعفا بدهم.

مهرعلی تصریح کرد: من با بیان این که استعفا نمی‌دهم به وزارت ورزش و جوانان گفتم که فعالیتم را همچنان ادامه خواهم داد و چند روز بعد دیدم که وزیر ورزش و جوانان در اقدامی بی سابقه من را از ریاست فدراسیون برکنار کرد.

او با بیان این که نمی‌دانم وزیر ورزش و جوانان چه مشکلی با رویانیان دارد؟ گفت: من دو ماه پیش از همین وزارتخانه تقدیر نامه فدراسیون برتر را گرفتم. حتی 10 برابر آن چیزی که وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون پول داده بود را از بخش‌های دیگر به فدراسیون تزریق کردم و گفته بودم که تا آخر سال 95 فدراسیون را به صورت کامل بی نیاز از کمک‌های وزارت ورزش و جوانان می‌کنم.

رییس برکنار شده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در ادامه، تصریح کرد: امیدوارم آینده ورزش ایران با سلایق شخصی دچار مشکل نشود. در دولت تدبیر و امید نیاز داریم که تدبیر در عرصه ورزش بیشتر شود.

او خاطر نشان کرد: رویانیان تنها یک روز مشاور فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری بود و وزارت ورزش و جوانان این امر را طاقت نیاورد. من بازهم می گویم که نمی‌دانم وزیر ورزش و جوانان چه مشکلی با محمد رویانیان دارد.

مهرعلی همچنین در ادامه با بیان این که در طول مدت زمان حضورش در فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری اقدامات بسیاری را انجام داده، گفت: همین که توانستیم رالی خاورمیانه را در ایران برگزار کنیم و میزبانی رقابت‌های موتورکراس جهانی را بگیریم و البته چندین پست در مجامع جهانی را به دست بیاوریم دلیلی بر موفقیت‌های فدراسیون است. فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری چیزی به من اضافه نکرد و با تمام توان تلاش کردم تا بتوانم ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری ایران را به جایگاه خوبی برسانیم.

رییس برکنار شده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با اشاره به این که حق شکایت از وزیر ورزش و جوانان برایش محفوظ است، اضافه کرد: من این اختیار را دارم که از وزیر ورزش و جوانان شکایت کنم.

وزیر ورزش و جوانان در حکمی حمیدرضا مهرعلی را از ریاست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برکنار کرد و محمود صیدانلو را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir