قطر میزبان 89 رویداد ورزشی در سال 2015 است
با توجه به لیستی که قطر از میزبانی‌های خود در سال 2015 منتشر کرده است، این کشور شاهد برگزاری 89 رویداد در سال‌ جاری خواهد بود.

کمیته‌ المپیک قطر (QOC) لیستی از مسابقات ورزشی که امسال در این کشور برگزار می‌شوند، منتشر کرد. در این لیست بازی‌های گرندپری، د‌و‌و‌مید‌ا‌نی IPC و بازی‌های قهرمانی جهان بوکس قید شده‌اند.

قطر بر‌نامه‌ریزی کرده است تا 89 دور مسابقات با کیفیت را برگزار کند. از این 89 رویداد 55 میزبانی مربوط به مسابقات بین‌المللی است. مسابقات جهانی بوکس مهر امسال در دوحه برگزار خواهد شد و هفته بعد از آن مسابقات گرند پری IPC برگزار می‌شود.

قطر برای اولین بار شاهد برگزاری این مسابقات خواهد بود. اواسط اردیبشهت نیز مسابقات قهرمانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی جوانان آسیا در دوحه برگزار می‌شود و بعد از آن مسابقات لیگ دوومیدانی الماس از اواخر ماه جاری در این کشور شروع می‌شود.

برگزاری این مسابقات در دوحه کارنامه خوبی برای قطر خواهد بود و به گسترش د‌و‌و‌مید‌ا‌نی در این کشور کمک می‌کند. به خصوص که دوحه در سال 2019 نیز میزبان مسابقات جهان د‌و‌و‌مید‌ا‌نی خواهد بود.

علاوه بر این قطر امسال میزبان مسابقات تنیس ATP و WTA خواهد بود. جا‌م جها‌نی FINA و مسابقات جهانی والیبال ساحلی در این کشور برگزار می‌شوند.

"خالد الجابر"، رییس QOC در این باره گفت: افزایش میزبانی‌های بین‌المللی در قطر نشان می‌دهد که ما چگونه از تجربه و امکانات خود برای برگزاری بازی‌های جهانی استفاده می کنیم. این کار بر گسترش ورزش ملی و ورزش منطقه تاثیرگذار است. ما امیدواریم که برگزاری این مسابقات فصل جدید ما را تحت تاثیر قرار دهد تا ورزش کنند و زندگی سالم‌تری داشته باشند، ما منتظریم تا میزبان مردم دنیا در قطر باشیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir