بلانکو از فوتبال کناره‌گیری کرد
بازیکن پرآوازه تیم ملی فوتبال مکزیک کفش‌هایش را آویخت و از فوتبال کناره‌گیری کرد.

"کوآتموک بلانکو" در 42 سالگی به دوران فوتبالش پایان داد. او پس از پیروزی چهار بر دو پوئبلا مقابل چیواس از فوتبال خداحافظی کرد. پوئبلا با این نتیجه توانست عنوان قهرمانی در کوپا ام‌ایکس را کسب کند تا "بلانکو" بتواند با بالا بردن جام از مستطیل سبز کنار برود. او در دقیقه 70 به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد که تیمش با دو گل از حریف پیش بود.

"بلانکو" پایه‌گذار یکی از گل‌های تیمش بود و خودش نیز می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما نتوانست توپ را به موقع کنترل و به سمت دروازه شوت کند. در پایان بازی هم "لوییس نوریگا"، کاپیتان پوئبلا بازوبند را به "بلانکو" داد تا او بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

"بلانکو" دوران فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 1992 آغاز و دوران درخشانی را سپری کرد. او در سه جام جهانی حضور یافت و یازده بار هم برای تیم ملی مکزیک در جام‌های جهانی به میدان رفت. او عنوان دومین گلزن برتر قاره آمریکا را به خود اختصاص داده است و در رده دوم بهترین گلزنان تیم ملی فوتبال مکزیک قرار دارد.

"بلانکو" پس از پایان دادن به دوران فوتبالش قرار است وارد سیاست شود. او قصد دارد شهردار شود و برای انتخابات شهر کورناواکا نیز ثبت نام کرده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir