مجادله عابدینی و پوری حسینی در مزایده پرسپولیس
در جریان اعلام نتیجه مزایده سوم پرسپولیس گفت‌وگوی جالبی میان امیر عابدینی و پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شکل گرفت.

پس از اعلام نتیجه‌ مزایده سوم باشگاه پر‌سپولیس میان امیر عابدینی و پوری حسینی پرسش و پاسخ جالبی در گرفت. مدیرعامل سابق سرخپوشان در بخشی از این پرسش و پاسخ به پوری حسینی گفت: با توجه به رد صلاحیت استیل‌آذین ایرانیان نام شرکت ما خدشه‌دار شده است. از شما می‌خواهم در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشید. از شما تمنا می‌کنم به صراحت آن شرطی که باعث شد صلاحیت شرکت ما اعلام نشود را بیان کنید. اگر شرط بدهکاری‌هاست که شما حق دارید. اگر شرط تقابل با نظام است که آن چیز دیگری است و به خدا می‌سپاریم.

اگر بحث مسائل سوء‌پیشینه است و ما نتوانستیم برای شما گواهی عدم سوء پیشینه بیاوریم آن را هم باز به خدا پناه می‌بریم. همه این‌ها برای خود جواب دارد اما این که دولت محترم دوست ندارد شرکت استیل‌آذین ایرانیان مالک باشگاه پر‌سپولیس شود بحث جداگانه ای دارد. از شما خواهش می‌کنم آشکار و شفاف توضیح دهید که چرا صلاحیت شرکت استیل‌آذین ایرانیان تایید نشد.

پوری حسینی هم پاسخ داد: اگر صلاحیت شرکت استیل‌آذین تایید نشد صرفا به خاطر مشکلات در سیستم بانکی بود و در مواردی که شما اعلام کردید، نمی‌توانم نظری بدهم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: با توجه به این که من و دوستانم هماهنگ کرده‌ایم که چه میزان اطلاعات می‌توانیم در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم فقط می‌توانم همین موضوع را بگویم. فقط مشکل استیل‌آذین سیستم بانکی و یا احیانا بدهی بانکی بود. مسئولان این شرکت هم حق دارند که جزئیات مشکلاشان را از زبان ما بشنوند و ما توضیح می‌دهیم. اگر قانع شدند که هیچ، اگر قانع نشدند حق اعتراض برای آنها قائل هستیم. اگرچه به اندازه‌ای که استیل‌آذین به خود اجازه دهد مسایلی که با افکار عمومی مطرح می‌کند که ما مطرح نمی‌کنیم اما ما آن چیزی که می‌دانیم را توضیح می‌دهیم. این در حالی است هر که خودشان بخواهند درباره مشکلات به خودشان توضیح می‌دهیم. ما در جلسه‌ای که با شرکت استیل‌آذین داریم این موارد را به ریز مطرح می‌کنیم و اگر قانع شدند که هیچ و اگر قانع نشدند حق اعتراض را برای آنها قائل هستیم.

در ادامه امیر عابدینی خطاب به پوری حسینی گفت: اگر ما ثابت کنیم که صلاحیت ما احراز شده و مشکلی وجود ندارد، می‌توانیم بار دیگر به مزایده برگردیم؟

پوری حسینی در پاسخ به او گفت بله مشکلی وجود ندارد.

در ادامه پوری‌حسینی در واکنش به این انتقاد عابدینی که شاید گزارش‌های مربوط به عدم صلاحیت استیل آذین اشتباه بوده است، گفت: اگر هیات سه نفره اعلام کند که در عدم اهلیت خریدار یاد شده اشتباه کرده‌، ما مزایده چهارم برای پرسپولیس را باطل می‌کنیم ولی اگر این اتفاق نیفتد، شرکت استیل آذین باید نسبت به حل مشکلش اقدام کند تا شانس موفقیت در مزایده چهارم را داشته باشد.

پس از پایان این مزایده خبرنگاران از پوری‌حسینی و عابدینی پرسیدند که سهامداری که اهلیتش تایید نشده چه کسی است که پوری‌حسینی در پاسخی کوتاه گفت: فقط می‌توانم بگویم یکی از سهامداران مشکل داشته و اهلیتش تایید نشده است.

اما امیر عابدینی در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که به من نگویند نمی‌دانم این سهامدار چه کسی است. آنهایی که در گذشته بگم‌بگم می‌گفتند، اطلاعات غلط می‌دادند اما باید صبر کنم و ببینم این سهامدار چه کسی بوده است تا بتوانم اسمش را بگویم یا درباره‌اش توضیح دهم.

وی در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند قرار است باشگاه استقلال به یک شرکت خاص واگذار شود،‌ اظهار کرد: نه اگر این گونه بود، مزایده‌ای برگزار نمی‌شد. من از این سوال تعجب می‌کنم چرا که ما خیلی شفاف در مزایده قبلی عمل کردیم و خودتان دیدید پاکت‌ها را جلوی چشم همه نشان دادیم و اسامی را اعلام کردیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اینکه آیا شرکت‌های بهنام پیشرو و استیل آذین می‌توانند در مزایده بعدی شرکت کنند، اظهار کرد: بله حق شرکت در مزایده وجود دارد حتی شرکت بهنام پیشرو اعلام کرد که اگر در مزایده برنده نشد و مزایده قرار بود تکرار شود، سپرده‌اش برای مزایده بعدی در حساب بماند به همین دلیل همه کسانی که در مزایده شرکت کرده‌اند اگر بتوانند نقص‌شان را برطرف کنند می‌توانند مجددا در مزایده شرکت کنند. در مورد استقلال فعلا همان شرکت شورایکو درخواست داده و زمانی که مزایده قرار باشد دوباره برگزار شود همه چیز از ابتدا لحاظ خواهد شد بنابراین شرکت شورایکو هم می‌تواند در مزایده شرکت کند و هم می‌تواند انصراف دهد و اجباری در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که مدیر آن‌ها اعلام کرد که می‌خواهد باشگاه استقلال را به صورت نقدی بخرد.

پوری‌حسینی در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد پاکت‌های پوچ در مزایده بعدی شرکت داده نشوند، گفت: هیچ پیشنهادی پوچی دریافت نشده است و همه پاکت‌ها پر بوده‌اند اما سه تا از چهار پاکت ارائه شده به دلیل اینکه بار اول‌شان بود در مزایده شرکت می‌کردند از ظرایف پرداخت سپرده برای شرکت در مزایده اطلاع نداشتند اما اکنون یاد گرفته‌اند که سه روز زودتر پول سپرده را پرداخت کنند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چه تعداد مزایده برگزار خواهد شد و آیا به این ترتیب شاهد برگزاری مزایده‌هایی به تعداد زیادی خواهیم بود یا خیر گفت: طبق قانون، محدودیتی برای تعداد مزایده وجود ندارد اما تقویم ورزش را بررسی کردیم و هرچند می‌خواستیم قبل از پایان لیگ باشگاه‌ها را واگذار کنیم اما با توجه به زمان دربی مزایده را به بعد از دربی موکول کردیم تا حساسیتی در این زمینه به وجود نیاید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir