فرهاد مشیری مالک ایرانی آرسنال است + عکس
اردوان فرهاد مشیری صاحب حدود یک چهارم سهام باشگاه آرسنال است.

باشگاه فوتبال آرسنال، یک باشگاه فوتبال انگلیسی در شمال شهر لندن است که موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ دسته اول و لیگ برتر انگلستان، ۱۰ قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و دو قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان شده‌است.

شرکت رد اند وایت (شرکت مشیری و شریکش)، متعلق به "اردوان فرهاد مشیری" تاجر ۵۶ ساله انگلیسی- ایرانی و شریک تجاری اش "علی شیر عثمانوف" بازرگان روسی، در آگوست سال ۲۰۰۷ میلادی، ۱۴.۶۵ درصد از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را از نایب رئیس سابق باشگاه، "دیوید دین" خریداری نمود.

مشیری و عثمانوف كه سال هاست در زمینه تجارت استیل و انرژی، شرکت هایی را در انگلیس و روسیه تأسیس کرده اند، در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۰۷ میلادی، سهام خود در آرسنال را به ۲۱% افزایش داده و تنها ۱۰ روز بعد و پس از آنکه مشیری در صحبت هایی اعلام کرد که دست کم ۲۵% از سهام این باشگاه فوتبال را می خواسته، درصد سهام آنها به ۲۳% افزایش یافت.

بدین ترتیب هم اكنون مشیری و عثمانف تاجران ایرانی و روس، مالکین اصلی باشگاه فوتبال آرسنال می‌باشند. گفتنی است باشگاه آرسنال در رده سوم باارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۰ با ارزش تقریبی ۱.۱۸۱ میلیارد دلار قرار گرفته است.

اردوان فرهاد مشیریاردوان فرهاد مشیری



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir