حاشیه‌های اتفاقات عجیب تبریز
بعد از پایان بازی تراکتورسازی و نفت یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران رخ داد که هنوز دلیل و عامل آن مشخص نیست!

بازی تراکتور و نفت در حالی که با نتیجه تساوی سه بر سه در جریان بود، در دقایق اضافه نیمه دوم، نیمکت‌نشینان تراکتور به نشانه قهرمانی این تیم شادی کردند و هواداران نیز با تصور اینکه دیدار سپاهان و سایپا با نتیجه دو بر دو به پایان رسیده خوشحالی کردند، اما در سوی دیگر بازی سپاهان و سایپا با نتیجه دو بر صفر به نفع سپاهان به پایان رسیده بود و این مسئله باعث ایجاد بهت و حیرت بین بینندگان و همچنین خبرنگاران حاضر شد.

تونی اولیویرا با تصور اینکه تیمش قهرمان شده، در دقایق پایانی از بازیکنانش می خواست که بازی تدافعی و تأخیری انجام دهند و حتی بازیکنان نفت نیز از واقعیت مساله خبر نداشتند و فکر می کردند که تراکتور قهرمان شده است.

بالافاصله بعد از پایان بازی بازیکنان تراکتور با پرچم این تیم دور افتخار زدند و هواداران از خوشحالی به زمین مسابقه هجوم آوردند که در این حین بلندگو ورزشگاه از هواداران خواست تا با حضور در سکوها شرایط را برای برگزاری جشن قهرمانی مهیا کنند! گفته می شود نتیجه تساوی سپاهان و قهرمانی تراکتور از قسمت VIP ورزشگاه به نیمکت دو تیم اعلام شده بوده و هنوز اعلام کننده این خبر کذب مشخص نشد.

بعد از پایان بازی بعضی از تماشاگران که ظاهرا از قضاوت علیرضا فغانی و اعلام قهرمانی تراکتور از سوی بلندگو ورزشگاه و نیمکت تراکتورسازی خشمگین بودند، اقدام به شکستن صندلی‌های ورزشگاه کردند. همچنین هواداران در مقابل درب اصلی ورزشگاه تجمع کرده و علیه داور بازی شعار می دادند، هواداران خشمگین به سمت رختکن تیم ها سنگ پرتاب می کردند که این موضوع باعث مجروح شدن چند نفر از هواداران و خسارت تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در داخل ورزشگاه شد.

در ادامه به دلیل ناآرام بودن جو، کنفرانس مطبوعاتی بعد بازی لغو شد و همچنین بعد از دو ساعت از پایان بازی بازیکنان سوار اتوبوس شده و ورزشگاه را ترک کردند. بازیکنان تراکتور بعد بازی در رختکن به دلیل ناراحتی زیاد گریه کرده‌اند.

اما علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت تهران درباره این اتفاقات گفت: این 8 دقیقه زشت را 8 دقیقه تلخ تاریخ فوتبال ایران می‌دانم. اگر قرار بود که این نتیجه کذب اعلام نشود تا بازیکنان تراکتورسازی خود را زمین نمی‌زدند تا وقت تلف شود، آنها حتما حمله می‌کردند و ما در ضدحمله تکلیف بازی را معلوم می‌کردیم.

تونی اولیویرا سرمربی تیم تراکتورسازی هم مدعی شد: فغانی در بازی با سپاهان یک پنالتی به نفع حریف گرفت و شکست ما را رقم زد. فغانی در طول فصل با قضاوت‌هایش سپاهان را از پایین جدول بالا آورد و این تیم قهرمان شد. فغانی قهرمان لیگ برتر را تعیین کرد و هواداران به خاطر قضاوت‌های نادرست این داور در بازی‌های تراکتور ناراحت هستند. آنها به ما کلک زدند و نباید فغانی به تبریز می‌آمد بلکه باید به اصفهان می‌رفت و در جشن قهرمانی سپاهان شرکت می‌کرد.

فرید بهزادی کریمی، بازیکن تراکتورسازی نیز درباره این بازی گفت: داور خطای مسلم پنالتی که روی من اتفاق افتاد را نگرفت و حتی بازیکن نفت هم می گفت که آن صحنه پنالتی بود. این داور با سوت های اشتباه در این بازی و دیدارهای قبلی، قهرمانی را از تراکتور گرفت و به سپاهان داد. در دقایق پایانی بازی از روی نیمکت به ما گفتند که بازی سایپا و سپاهان مساوی شده و بخاطر همین تونی از ما خواست تا بازی را مدیریت کنیم.

مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازی درباره اتفاقات آخر بازی گفت: اواخر بازی به ما گفتند بازی سپاهان و سایپا با نتیجه دو بر دو به اتمام رسیده است. نمی‌دانم چه کسی این حرف را زد اما ما بر اساس صحبت وی به بازی ادامه دادیم.

منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران که نفت را قهرمان لیگ می‌داند نیز درباره اتفاقات این بازی گفت: اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه 87 شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir