ادامه کشمکش‌ها بر سر تعلیق فوتبال اسرائیل
درخواست فلسطین برای تحریم انجمن فو‌تبا‌ل رژیم صهیونیستی از سوی فیفا همچنان خبرساز است. تا 10 روز دیگر رای گیری در این زمینه در فیفا انجام خواهد شد و 209 عضو فدراسیون جهانی فوتبال در این باره رای خواهند داد.

فلسطین معتقد است که رژیم صهیونیستی قوانین ضدنژادپرستی فیفا را زیر پا گذاشته است و از رفت و آمد ورزشکاران جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد که تجهیزات ورزشی به این کشور برسد. اگر رژیم صهیونیستی از سوی فیفا تحریم شود، نمایندگانش نمی‌توانند در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین یورو 2016 شرکت کنند.

فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند که درخواست آنها اصلا ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد و رژیم صهیونیستی در سه سال گذشته فیفا را فریب داده تا اقداماتی در این رابطه انجام نشود. با این حال انجمن فو‌تبا‌ل رژیم صهیونیستی مدعی است هر کاری را می‌توانسته انجام داده است.

"جبرئیل راجوب" رییس انجمن فو‌تبا‌ل فلسطین در این رابطه گفت: هیچ توافقی را خارج از تصمیم‌های مجلس قبول نخواهیم کرد. آنها فکر می‌کنند که به خاطر مساله هولوکاست می‌توانند جهان را روی انگشت خود بچرخانند. آنها در منطقه گردن کلفتی می‌کنند.

"سپ بلاتر" برای حل اختلافات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی با مسئولان انجمن فو‌تبا‌ل دو طرف دیدار کرد. انجمن فو‌تبا‌ل رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که مسئول محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند نیست و این اقدامات امنیتی هستند. رییس انجمن فوتبال رژیم صهیونیستی در‌ این‌باره گفت: فکر نمی‌کنم هیچ انجمن فو‌تبا‌لی در دنیا بتواند به دولتی بگوید که چگونه با مسائل امنیتی مواجه شود. ما نمی‌توانیم در این باره کاری انجام دهیم.

"راجوب" نیز در پاسخ گفت: ما از هیچ خشونت و سلاحی استفاده نمی‌کنیم. ما در چارچوب قوانین فیفا عمل می‌کنیم. این مساله ارتباطی به سیاست ندارد و یک مساله ورزشی است.

طبق ماده 14 آیین‌نامه‌ فیفا، فلسطینی‌ها نیاز به 75 درصد آرا برای تحریم انجمن فو‌تبا‌ل رژیم صهیونیستی دارند. با این حال فلسطینی‌ها درخواست کرده‌اند که این مساله به عنوان یک مورد عادی که نیاز به 50 درصد آرا دارد، در نظر گرفته شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir