حمایت AFC از بلاتر
کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد در انتخابات فردای فیفا از سپ بلاتر سوئیسی حمایت خواهد کرد.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فیفا در حالی فردا برگزار می‌شود که این نهاد با یک چالش بزرگ روبه‌رو شده است. فساد و تبانی در راه انتخاب میزبان های جام جهانی شانس "بلاتر"(Blatter) را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس فیفا کم کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد در انتخابات فردا از بلاتر حمایت خواهد کرد. در این بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا با به تعویق انداخته شدن زمان این انتخابات مخالفت کرد و در ادامه در بیانیه خود آورد: همه ما با فساد به هر شکلی در فوتبال مخالف هستیم. فوتبال آسیا نیز با هرگونه بررسی پرونده میزبانی های جام جهانی موافق است و در راستای روشن شدن حقایق همه کار می کند. با توجه به انتخابات فردا موضع ما در AFC این است که همانطور که در کنگره سائوپائولو 2014 بحث شد ما از "سپ بلاتر" برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فیفا حمایت می‌کنیم.

"سپ بلاتر" سوئیسی و "بن علی" اردنی دو نامزد نهایی انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال فیفا هستند. در این بین شانس "بن علی" نیز برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فیفا کم نیست. این شاهزاده اردنی حمایت تقریبا تمام روسای فدراسیون های فوتبال در اروپا را احساس می‌کند. علاوه بر آن چهره های بزرگی چون "مارادونا"، "پلاتینی" و "لوئیس فیگو" نیز در کمپین "بن علی" اردنی هستند.

امروز پنجشنبه "کرگ دایک" رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس نیز در یک بیانیه به انتقاد از "سپ بلاتر" پرداخت و حضور "بلاتر" را برای فوتبال مضر دانست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir