پوشش تیم ملی بسکتبال بانوان ایران + عکس
از بازی‌های تیم ملی بسکتبال بانوان در ترکیه فیلم و عکس تهیه می شود تا برای تائید پوشش بانوان به فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) ارسال شود.

تیم ملی بسکتبال زنان که پس از چند سال دوری از میادین بین المللی به منظور انجام چهار بازی دوستانه چهارشنبه عازم ترکیه شد، تمرینات خود را از ابتدای این هفته آغاز کرد. تیم ملی در استانبول دو بازی با تیم های لیگ برتر زنان و دو بازی با تیم های دانشگاهی این کشور برگزار می‌کند که به گفته فاطمه کرم زاده نایب رئیس فدراسیون بسکتبال با هدف آماده سازی بازیکنان تیم ملی و تهیه فیلم و گزارش از این مسابقات و ارسال آن به فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) برای تایید پوشش زنان بسکتبالیست صورت می‌گیرد.

این اولین اعزام با پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست است؛ پیش از این بانوان مسلمان به دلیل مخالفت فیبا با نوع حجاب آنها سال‌ها از حضور در میادین رسمی بین‌المللی محروم بوده‌اند.

گلاره کاکاوند، سارا اعتماد، سعیده علی، سپیده جعفری، دلارام وکیلی، معصومه اسماعیلی، سحر نجفی، ادنا عسائیان، گلشید امیدیان، نارینه اردشنیان، روژانا محمودی، آیرین آرتونیان، مژگان خدادادی و وانا موسی خانیان 14 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی هستند که از شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه و هرمزگان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

از مسابقات تدارکاتی تیم ملی زنان در ترکیه و پس از آن، فیلم و عکس تهیه ‌می شود و این فیلم ها و عکس همراه با نمونه ای از پوشش بسکتبالیست ها برای تائید به فیبا ارایه ‌می‌شود. عکسی از پوشش بانوان بسکتبالیست در تمرینات این تیم را می‌بینید.

پوشش بانوان بسکتبالیستپوشش بانوان بسکتبالیست

 


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir