کی‌روش: چشم در چشم بازی آن ها را پاسخ می‌دهم
کارلوس کی‌روش می‌گوید بازی من این طور نخواهد بود که بخواهم از پشت به شانه‌هایشان ضربه‌ بزنم بلکه من رو در رو و چشم در چشم بازی آنها را در آینده نزدیک پاسخ خواهم داد.

کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) درباره تساوی ایران برابر عمان و در پاسخ به این سوال که ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه انتظار داشتند تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی از زمین خارج شود و با این که واقعا در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم اما چرا این پیروزی حاصل نشد، اظهار کرد: بله شکی در این نیست که توقع و انتظار خودمان هم این بود که پیروز میدان شویم اما وقتی دیدیم تیم عمان بازی را خیلی بهتر از ما شروع کرد و در تک‌تک صحنه‌ها بازیکنان عمانی زودتر به توپ می‌رسیدند و سریع‌تر توپ را به حرکت در‌می‌آوردند، آنجا بود که متوجه شدیم باید بازی هوشمندانه‌ای را انجام دهیم و سعی کنیم از مغزمان بهره ببریم. در این وضعیت توانستیم با یک امتیاز در مسیر صعودمان به مرحله بعدی رقابت‌ها خاک عمان را ترک کنیم.

او افزود: همان طور که در نشست خبری گفتم می‌شود بازی را به یک سکه تشبیه کرد. یک روی سکه این بود که توقع داشتیم با سه امتیاز مسقط را ترک کنیم اما این اتفاق نیفتاد. وقتی شاهد چنین عملکردی از عمان بودیم، سعی کردیم هوشمندانه به آن طرف سکه نگاه کنیم و یک امتیاز را به دست آوردیم. هنوز 4 بازی در مسیر رقابت‌های مقدماتی پیش رو داریم که سه بازی در تهران و خانه‌مان است و سعی می‌کنیم بازی‌های سختی را برای رقیبانمان رقم بزنیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا هوای گرم مسقط در ارائه این عملکرد تاثیر داشت، گفت: بازی برای بازیکنان در این شرایط بسیار دشوار بود. رطوبت بسیار بالا و هوای بسیار گرم عمان کار را سخت کرده بود. بازیکنان ما می‌خواستند بیشتر بدوند و نفس‌گیری بیشتری داشته باشند اما به دلیل مجاورت مسقط با دریا این رطوبت بالا ما را دچار مشکل کرد. نیمه اول خیلی بد بازی کردیم یا بهتر است اینطور بگویم که عمان نیمه اول را خیلی بهتر از ما شروع کرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما پنج سال است در تیم ملی حضور دارید و همیشه پرانرژی هستید اما در دو روزی که ما در عمان هستیم چهره شما غم دارد، آیا این موضوع به اتهامات کمیته اخلاق به سرمربی تیم ملی مربوط می‌شود، گفت: خیر، کسانی که به من نزدیک هستند، می‌دانند که آن قدر قدرتمند هستم که می‌توانم همان رفتاری را که در گذشته داشتم، الان هم نشان دهم. آن قدر قدرت دارم که بتوانم بازی مقابل عمان، ژاپن و آن بازی غیر قابل باوری را که دارند پشت پرده برای من صورت می‌دهند، مدیریت کنم و بگذرانم. مطمئنا در موقعیت مناسب و در زمان مناسب من هم بازی آنها را انجام خواهم داد. البته من این بازی را مثل آنها از پشت انجام نخواهم کرد و بازی من این طور نخواهد بود که بخواهم از پشت به شانه هایشان ضربه بزنم بلکه من رو در رو و چشم در چشم بازی آنها را در آینده نزدیک پاسخ خواهم داد. امروز بازی عمان بود و تمرکز بعدی من بازی با ژاپن است و بعد از آن حتما پاسخ آن افراد را خواهم داد و آن بازی را که آنها انجام دادند، من هم انجام می‌دهم.

کی‌روش افزود: اکنون در کشوری عربی حضور داریم و فکر می‌کنم خوب باشد که از یک ضرب‌المثل بسیار قدیمی که اعراب استفاده می‌کنند، بهره ببرم. عرب‌ها می‌گویند بهتر است که هزار نفر دشمن بیرون از خیمه‌مان داشته باشیم تا این که بخواهیم یک دشمن را داخل خیمه‌مان ببینیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا هر سری قبل از بازی‌های تیم ملی اتفاقاتی می‌افتد یا اتهام‌هایی را وارد می‌کنند تا تمرکزش را بگیرند، گفت: این راجع به من نیست. شما نگران نباشید. الان ما در کشور عمان هستیم و نباید راجع به مسائل داخلی در خارج از کشور صحبت کنیم. فقط این را می‌گویم که در زمان مناسب و در داخل ایران این موضوع را بررسی می‌کنم و به شخص جناب آقای حسنی‌خو کمک می‌کنم که این مساله را حل کند. ایشان گفته‌اند که می‌خواهند قراردادم را ببینند اما مساله‌ای که باید به آن رسیدگی شود این خواهد بود که این گزارش‌ها را چه اشخاص یا چه شخصی به کمیته اخلاق ارجاع داده است. این رسیدگی باید این طور صورت بگیرد اما اجازه بدهید بازی با ژاپن را انجام بدهیم و بعد از آن به آقای حسنی‌خو و تحقیقاتشان کمک خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی همچنین عنوان کرد که می‌گوید بعد از بازی با ژاپن درباره موضوع جنجالی ایجاد شده در 'موقعیت مناسب و زمان مناسب' پاسخ خواهد داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir