پنجعلی در برنامه نود بهترین مدافع میانی ایران شد
در برنامه نود این هفته، بهترین مدافع میانی فوتبال ایران پس از انقلاب انتخاب شد.

برنامه نود این هفته ساعت 22:30 دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در ابتدای برنامه فردوسی پور توضیحاتی درباره سوال نظرسنجی برنامه ارائه کرد.

سوال پیامکی

بینندگان نود باید این هفته از میان سهراب بختیاری زاده، مهدی پاشازاده، محمد پنجعلی، افشین پیروانی، سید جلال حسینی، محمد خاکپور، رحمان رضایی، یحیی گل محمدی، نادر محمدخانی و پژمان منتظری بهترین مدافع میانی فوتبال ایران بعد از انقلاب را انتخاب می‌کردند. در نهایت نیز محمد پنجعلی با کسب 22 درصد آرا انتخاب شد. بعد از او سید جلال حسینی، مهدی پاشازاده و یحیی گل‌محمدی نیز هر کدام 13درصد از آرا به خود اختصاص دادند اما سید جلال حسینی نسبت به بقیه آرای بیشتری داشت و در کنار پنجعلی دومین مدافع میانی ایرانی شد.

آنالیز دیدار ایران و عمان

در دیدار ایران مقابل عمان، ملی پوشان ایران عملکرد خوبی نداشتند و در اکثر نبردهای تن به تن بازنده بودند. کیفیت پایین ضربات آن ها و البته پرسینگ خوب عمانی ها باعث شده بود ایران نتواند روی دروازه حریف خطر آفرین شود. در این دیدار فقط 9 بار تعداد پاس های ایران به بیشتر از 5 پاس رسید که البته تعداد پاس ها به 10 هم نرسید. سردار آزمون 7 بار با پاس بازیکنان ایران صاحب توپ شد که 3 بار آن درون محوطه جریمه حریف بود.

ایران گل های مشابه ای دریافت می‌کند

بررسی گل هایی که ایران دریافت کرده است نشان می‌دهد، از 8 گل اخیری که وارد دروازه ایران شده، 5 گل از یک روش بوده است. توپ به کنار زمین می‌رود، حریف هم با استفاده از برتری عددی در کناره ها، توپ را به سمت دروازه ایران ارسال می‌کند و روی تعلل مدافعان و البته اشتباه حقیقی دروازه ایران باز می‌شود. مقابل عراق، سوئد و عمان به همین شکل دروازه ایران را باز کردند. این یعنی اینکه هر تیمی در کناره های زمین ایران زوج سازی کند، می‌تواند دروازه ایران را باز کند.

خاکپور: این بچه‌ها می‌توانند یکی از نسل‌های به یادماندنی و درخشان ایران شوند

محمد خاکپور سرمربی تیم ملی امید روی خط برنامه آمد و اظهار کرد: در ابتدا تشکر می‌کنم از شما و همکارانتان که این فرصت را به ما دادید. البته عذرخواهی می‌کنم بابت اینکه بنده و تیم امید وقت برنامه را می‌گیریم، چون تیم ما را کسی در یک سال گذشته ندیده که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم!

وی اضافه کرد: تیم ملی امید متعلق به مردم و کشور است و این حق مسلم مردم است که بدانند در تیم چه می‌گذرد، در طول این مدت که مسئولیت تیم را برعهده داشتم دنبال این بودند که ببینند ما چه امکاناتی داریم اما به شرایط بازیکنان و اینکه چگونه فوتبال بازی می‌کنیم پرداخته نشده است.

او تاکید کرد: خواهش می‌کنم همه افراد صحبت را کم کنند و بیشتر عمل کنند. در یک سال گذشته یک تیم ورشکسته روحی به دست ما داده شد که البته از سال 2013 بعد از بازی با کویت این تیم را تحویل گرفتیم و اولین کار ما این بود که این تیم شخصیت داشته باشد و تصمیم گرفتیم به این تیم شخصیت بدهیم.

وی درباره دیدار ایران مقابل سوریه گفت: چهارشنبه با سوریه بازی می‌کنیم. هر دو تیم شایسته بودند که به فینال برسند. برای ما شرایط سخت است چون در گرمای 38 درجه و رطوبت بالا کار می‌کنیم. هدف‌مان در تورنمنت غرب آسیا شبیه‌سازی بازی‌های دی‌ماه بود، اعتقاد دارم این بچه‌ها می‌توانند یکی از نسل‌های به یادماندنی و درخشان ایران بشوند تا بار دیگر حماسه ایجاد کنند و تیم ملی امید پس از 40 سال به المپیک صعود کند.

در بخش پایانی برنامه هم هوشنگ نصیرزاده و احمدرضا براتی به استودیو 90 آمدند تا مناظره ای درباره مسائل حقوقی فوتبال و البته تدوین مقررات داشته باشند. البته این دو نفر بیشتر به انتقادات شخصی از یکدیگر پرداختند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir