علاقه دنیل نوروزی به بازی در تیم ملی فوتبال ایران
دنیل نوروزی مدافع چپ ایرانی شاغل در لیگ دانمارک از علاقه خود برای بازی در تیم ملی ایران خبر داد.

دنیل نوروزی 23 ساله که در معروف‌ترین تیم فوتبال دانمارک یعنی بروندبی(Brøndby) بازی می‌کند و در حال حاضر به صورت قرضی در تیم 'وژله' توپ می‌زند، در تمام رده‌های سنی نوجوانان و جوانان فوتبال دانمارک بازی کرده است ولی هنوز برای تیم ملی دانمارک بازی نکرده و به همین خاطر می‌تواند یا برای تیم ملی ایران یا برای تیم ملی دانمارک توپ بزند.

نوروزی درباره شرایط فوتبالی‌اش گفت: پدر و مادر ایرانی دارم و سه باز نیز به ایران رفتم. بستگان زیادی در این کشور دارم که با همه آنها در ارتباط هستم. البته این را باید بگویم در دانمارک زیاد فامیل نداریم و تمام بستگان‌مان در ایران هستند. به خوبی زبان فارسی را صحبت می‌کنم و از فرهنگ ایران آگاهی دارم. البته در دانمارک به دنیا آمدم و در اینجا بزرگ شدم.

او درباره شرایط فوتبالی‌اش گفت: ابتدا دفاع مرکزی بازی می‌کردم ولی در ادامه، مربیان تشخیص دادند به دفاع چپ بروم و آنجا فعالیت کنم. فوتبالیست شدن در دانمارک کار آسانی نیست و من از آکادمی‌های فوتبال در این کشور شروع کردم تا خودم را به رده‌های بالا برسانم.

این مدافع درباره بازی برای تیم ملی ایران گفت: بازی برای هر تیم ملی، لذت‌بخش است زیرا شما دارید در کنار بهترین بازیکنان آن کشور بازی می‌کنید. وظیفه من نیست با فدراسیون فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) تماس بگیرم تا من را به تیم ملی دعوت کنند. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که خوب باشم تا آنها بازی من را ببینند و دعوت کنند. در دو سال اخیر، نمایش خوبی در لیگ دانمارک داشتم و فکر می‌کنم شانس دعوت به تیم ملی ایران را داشته باشم ولی باید بگویم تاکنون هیچ ارتباطی با فدراسیون فوتبال ایران و شخص کی‌روش نداشتم.

او در ادامه درباره مربی تیم ملی ایران گفت: کی‌روش مربی بزرگی است. او در منچستریونایتد(Manchester United) بوده و من هم طرفدار یونایتد هستم. کار با این مربیان بسیار لذت‌بخش است زیرا چیزهای زیادی برای یاد دادن به جوانان ایرانی دارند. با این حال، رفتن به تیم ملی ایران فقط به خاطر یک مربی نخواهد بود و در صورتی که هر مربی جای کی‌روش باشد و من را به تیم ملی دعوت کند، حاضرم برای ایران بازی کنم. این شرایط قبلا برای «ونستون رید» که الان در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند نیز وجود داشت. او پدر و مادر نیوزلندی داشت ولی در فوتبال دانمارک بازی می‌کرد و پس از دعوت فدراسیون فوتبال نیوزلند، به این کشور رفت و در جام جهانی 2010 نیز بازی کرد. این را هم باید در نظر بگیریم که بازی کردن برای ایران شانس زیادی برای حضور در جام جهانی به شما می‌دهد چرا که صعود دانمارک از قاره اروپا به جام جهانی سخت است ولی ایران تقریبا راه آسان‌تری دارد.

نوروزی در پایان گفت: اگر پیشنهادی از باشگاه ایرانی داشته باشم، بررسی خواهم کرد. فوتبال در کشورهایی چون ایران و چین در قاره آسیا رشد کرده است. علاوه بر آن، بازی در لیگ ایران می‌تواند راحت‌تر به شما کمک کند که به تیم ملی برسید و به همین خاطر از بازی در لیگ ایران هم استقبال می‌کنم.

کارلوس کی‌روش که چندین بازیکن ایرانی شاغل در فوتبال اروپا از جمله رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه را به فوتبال ایران معرفی کرده است، در ادامه با آوردن مهرداد بیت آشور و دانیال داوری به فوتبال ایران، نتیجه خوبی نگرفت و به نظر می‌رسد کمی نسبت به حضور بازیکنان ایرانی دورگه یا شاغل در فوتبال اروپا بدبین شده است و ترجیح می‌دهد استعدادهای لیگ برتر ایران را بیشتر زیر نظر داشته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir