گزارش کامل مراسم انتخاب برترین‌های آسیا
وحید شمسایی از ایران و تیم تاسیسات دریایی به ترتیب به عنوان برترین بازیکن فوتسال آسیا و برترین تیم باشگاهی سال قاره کهن انتخاب شدند.

مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2015 در شهر دهلی نو برگزار شد که از ایران نیز وحید شمسایی و باشگاه تاسیسات دریایی در جمع برترین ها حضور داشتند.

گزارش کامل از این مراسم را در زیر می‌خوانید:

* پس از حضور نمایندگان و روسای فدراسیون های کشورهای قاره کهن و همچنین مسئولان ارشد AFC مراسم رسما آغاز شد. وحید شمسایی، اصغر حسن‌زاده و تاسیسات دریایی از ایران شانس زیادی برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فوتسال و بهترین تیم فوتسال باشگاهی در سطح قاره هستند. فدراسیون فوتبال ایران هم نامزد انتخاب بهترین فدراسیون فوتبال در آسیا بود.

* شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا:

سال فوق‌العاده‌ای برای فوتبال آسیا بود. از جام ملت‌های آسیا تا فینال لیگ قهرمانان. قهرمانی جام ملت‌های فوتبال را به استرالیا و فوتسال جام ملت‌های بانوان را به ایران تبریک می‌گویم. فوتبال در آسیا متعلق به آینده است. این دقیقا همان شعاری است که ما به دنبال آن هستیم.

* جایزه الماس فوتبال آسیا به 'عبدالله خالد الدبل' از عربستان رسید.

* جایزه رویایی فوتبال آسیا یا همان فدراسیون فوتبال الهام بخش به فدراسیون فوتبال ژاپن رسید. همچنین جایزه فدراسیون فوتبال در زمینه توسعه به فدراسیون فوتبال هنگ کنگ رسید.

* جایزه فدراسیون علاقمند به توسعه به فدراسیون فوتبال بنگلادش رسید.

* تیم ملی استرالیا قهرمان جام ملت‌های آسیا 2015 همانطور که پیش‌بینی می‌شد برترین تیم فوتبال در قاره کهن انتخاب شد. تیم ملی کره جنوبی نیز که نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا شد در کنار تیم جوانان ازبکستان دیگر نامزدهای انتخاب به عنوان برترین تیم سال قاره آسیا بودند. همچنین در بخش زنان نیز تیم ملی بانوان ژاپن توانست به عنوان برترین تیم سال انتخاب شود.

* 'آنژه پوستج اوغلو' سرمربی تیم ملی استرالیا جایزه مربی برتر سال در بخش مردان را دریافت کرد. 'نوریو ساساکی' سرمربی ژاپن و 'مهدی علی حسن' سرمربی امارات دیگر کاندیداهای این بخش بودند. همچنین 'آساکو تاکاکورا' سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن، بهترین مربی سال قاره در بخش زنان شد.

* سون هیونگ مین(Son Heung-min) مهاجم کره جنوبی که همزمان با این مراسم در دیدار تاتنهام(Tottenham Hotspur) و چلسی(Chelsea) به میدان رفته بود به عنوان بهترین لژیونر قاره آسیا انتخاب شد. کی سونگ یئونگ(Ki Sung-yueng) هموطنش و ماسیمو لوئونگو(Massimo Luongo) از استرالیا دیگر نامزدهای این بخش بودند. 'ریکاردو' مهاجم برزیلی گوانگژو(Guangzhou Evergrand) قهرمان قاره آسیا نیز بهترین بازیکن خارجی شاغل در فوتبال آسیا انتخاب شد.

* فدراسیون فوتبال ژاپن در بخش بازی جوانمردانه هم توانست برترین اتحادیه فوتبال آسیا شود. فدراسیون فوتبال چین و فدراسیون فوتبال کره جنوبی با ژاپن رقابت می‌کردند. به این ترتیب با ادامه این روند رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن باید فکری به حال این کند که با این همه جوایز چطور به کشورش برگردد.

* وحید شمسایی از ایران و تیم تاسیسات دریایی به عنوان بهترین فوتسالیست و بهترین تیم باشگاهی فوتسال در آسیا انتخاب شدند تا از ایران نیز نمایند‌ه‌ای در بخش برترین ها حضور داشته باشد. علی اصغر حسن‌زاده از ایران و 'محمد ناصر صفری' از عراق دیگر کاندیداها در بخش بهترین فوتسالیست سال بودند و القادسیه کویت و تایسون نام از ویتنام نیز در بخش برترین های باشگاه ها نامزد بودند.

* تیم گوانگژو چین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا به عنوان برترین تیم باشگاهی قاره آسیا انتخاب شد. همچنین 'ریکاکو کومبایاشی' از ژاپن بهترین دختر فوتبال آسیا شد. همچنین 'دوستونبک خامداموف' از ازبکستان توانست در رقابت با دو هموطن خود، یعنی 'الدور شومورودوف' و 'زابیخیلو اورینبوئف' بهترین بازیکن جوان برتر سال در بخش مردان شود.

* 'احمد خلیل' مهاجم امارات و الاهلی(Al Ahly) به عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد و ارزشمندترین جایزه انفرادی قاره کهن را کسب کرد. 'عمر عبدالرحمان' و ژنگ ژی(Zheng Zhi) نیز در این بخش رقابت می کردند.

* 'فهد المرداسی' و 'عبدالله مطلق' از عربستان و 'بکر سالم' از عمان جایزه بهترین تیم داوری سال قاره آسیا را کسب کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir