هیچ رئیس فدراسیونی بازداشت نشده است
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان با شایعه خواندن بازداشت یک رئیس فدراسیون، درباره پرونده سوشا مکانی گفت: پس از بررسی قوه قضاییه به این موضوع ورود می‌کنیم.

حسنی خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره خبر بازداشت یکی از روسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: درست است که یک رئیس فدراسیون درباره مسائل مالی شاکی داشته و پرونده اش پیگیری شده اما هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده است. بازداشت رئیس فدراسیون شایعه بود. ان‌شاءالله وقتی بررسی‌های پرونده به نتیجه برسد اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت سوشا مکانی و بازداشت محسن فروزان هم گفت: در جریان پرونده فروزان نیستم اما می‌دانم که پرونده مکانی در قوه قضاییه بررسی شده و اخیرا به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم ارجاع شده است. پس از بررسی کامل پرونده در قوه قضاییه ما هم درباره آن تصمیم می‌گیریم. ما ارزش‌ها و هنجارهایی داریم که اگر کسی آن‌ها را رعایت نکند در صورت لزوم با او برخورد می‌کنیم.

حسنی خو درباره اینکه چقدر باشگاه‌ها مطابق پیشوند 'فرهنگی' در نامشان اقدامات فرهنگی انجام می‌دهند گفت: باشگاه‌ها باید حواسشان به این موضوع باشد. معاونت فرهنگی وزارتخانه هم برنامه‌هایی در این زمینه دارد اما این برنامه‌ها در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد.

او درباره اینکه آیا کمیته اخلاق برای بررسی پرونده سوشا مکانی تشکیل شده است یا خیر گفت: تعدادی از اعضا که استعفا نداده‌اند برگشته‌اند و باید این جلسه را تشکیل دهند.

حسنی‌خو درباره اعتراض‌های چند عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال هم گفت: این گونه سوال و جواب‌ها پیش می‌آید و غیرعادی نیست. برخی ایرادها ماهوی و برخی شکلی است ولی نسبت به مجمع قبلی اوضاع بهتر است. بحث اصلی این است که در مجمع قبلی قرار بوده حسابرس از بازرس جدا شود که این اتفاق رخ نداده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir