مراسم بزرگداشت شهدای ورزش کشور برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای ورزش کشور با حضور شمار زیادی از مردم و مسئولان برگزار شد.

نخستین کنگره سرداران و پنج هزار شهید ورزش کشور در حضور شمار زیادی از مسئولان ورزش ایران و عموم مردم در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.

در این مراسم محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، مناف هاشمی، امیر رضا خادم، عبدالحمید احمدی، غلامرضا شعبانی بهار، رباب شهریان(معاون وزیر ورزش)، بهرام افشارزاده، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل، داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزش، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و شمار دیگری از مسئولان حضور داشتند.

طبقه نخست استادیوم 12 هزار نفری آزادی کاملا پر شده و در طبقه دوم نیز تصاویری از شهدای ورزشکار نصب شده بود. در ابتدای این مراسم فیلمی از دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران پخش شد و پیام ایشان به این کنگره به نمایش درآمد.

در بخش دیگری از این مراسم داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزش، اظها‌ر کرد: تاریخ همواره شاهد غلبه خون بر شمشیر بوده و آنچه سبب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شده، شهامت و رشادت رزمندگان ایران بوده است. مطمئن باشید که ما می‌توانیم به زودی شاهد پیروزی ایران در عرصه های مختلف باشیم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: از جمله برنامه‌هایی که ما برای شهدای ورزشکار در نظر گرفته‌ایم برگزاری 260 یادواره در فدراسیون‌های ورزشی، چاپ کتاب‌های مختلف، ساخت فیلم، موسیقی و دیگر آثار هنری بوده است.

همچنین وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ورزشکار، گفت: همان طور که می دانید امروز جهت بزرگداشت پنج هزار شهید ورزشکار در اینجا جمع شده ایم. این کنگره به همت وزارت ورزش و جوانان، بسیج، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و علاقمندان به ورزش برگزار شده است. برگزاری این کنگره‌ها باعث ایجاد فضای معرفتی در ورزش شده است و امیدواریم شاهد موارد بیشتری از این دست باشیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir