واکنش محمد بنا به ناراحتی شطرنج‌بازان
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نسبت به ناراحتی شطرنج‌بازان از مصاحبه اخیرش واکنش نشان داد.

واکنش محمد بنا به گلایه اهالی شطرنج:

محمد بنا اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که 'کشتی می‌گیریم، شطرنج که بازی نمی‌کنیم'، که این موضوع باعث گلایه و ناراحتی اهالی شطرنج شد، به گونه‌ای که شطرنج‌بازان ناراحتی خود را به صورت محترمانه در صفحه اینستاگرام محمد بنا ابراز کردند.

پس از این اتفاق محمد بنا درباره این موضوع اظهار کرد: من در تمرین‌هایم همیشه به کشتی‌گیران این مثال را می‌زنم که به غیر از لزوم توانمندی در مسائل جسمانی، فکرتان هم باید مانند یک شطرنج‌باز خوب باشد و مانند شطرنج‌بازان در مبارزه تفکر کنید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه احترام زیادی برای اهالی شطرنج و این رشته قائلم گفت: من در صحبت‌هایم به هیچ وجه قصد توهین به عقل، فهم و شعور انسان‌های فرهیخته‌ای که در شطرنج مشغول به فعالیت هستند را نداشته‌ام بلکه فقط این مقایسه به لحاظ تفاوت رشته‌های کشتی و شطرنج در برخورد و نوع مبارزه بود. در شطرنج دو طرف پشت میز می‌نشینند و توسط فکر و اندیشه مقابل هم پیروز می‌شوند، اما در کشتی نبرد و مبارزه فیزیکی است که فرد پیروز را تعیین می‌کند.

وی افزود: من شطرنج‌بازی مانند احسان قائم مقامی را بسیار دوست دارم و با پدر او از دوران کودکی بزرگ شده‌ام و علاوه بر آن خودم زمانی شطرنج بازی می‌کردم و این ورزش را بسیار دوست دارم.

بنا درباره گلایه‌های شطرنج‌بازان که به صورت بسیار محترمانه در صفحه اینستاگرام او درج شده است، گفت:‌ غیر از این از اهالی شطرنج انتظار نمی‌رود چرا که آن‌ها یک خانواده فرهیخته هستند و حتی من می‌خواستم جواب گلایه آنها را در اینستاگرام بدهم که خوشبختانه این فرصت فراهم شد که بتوانم از این طریق، پاسخگوی گلایه آن‌ها و سوء تفاهم پیش آمده باشم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir