اعتراض کمیته ملی المپیک ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا
رئیس کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ایران به روایت مراجع قابل اتکا، امن‌ترین و آرام‌ترین کشور در منطقه آشوب زده‌ای مانند خاورمیانه به حساب می‌آید.

اعتراض کمیته ملی المپیک ایران:

در پی حواشی‌های بوجود آمده از سوی برخی باشگاه‌ها و همچنین فدراسیون فوتبال عربستان مبنی بر ناامن بودن ایران جهت میزبانی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا طی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را در این‌باره اعلام داشت. در نامه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیات رئیسه شورای المپیک آسیا به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است:

ریاست محترم کنفدراسیون فوتبال آسیا

با سلام؛

احتراماً؛ اخیراً از طریق فدراسیون فوتبال کشورمان مطلع شدیم که فدراسیون فوتبال عربستان سعودی با حمایت بعضی از دستگاه‌های ورزشی این کشور در صدد این است که مراجع فوتبال قاره را متقاعد کند که جمهوری اسلامی ایران به دلیل ناامن بودن فاقد قابلیت و شایستگی لازم برای میزبانی مسابقات فوتبال باشگاه‌های آسیا در کشور است.

این اتهام بی اساس که با ادعاهای غیر منطقی و با هدف آسیب زدن و خدشه‌دار کردن به چهره مقبول ایران و ورزش این کشور همراه شده است، حرکتی کاملاً سیاسی است و در حالی این جریان شکل می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران به روایت مراجع قابل اتکا، امن‌ترین و آرام‌ترین کشور در منطقه آشوب زده‌ای مانند خاورمیانه به حساب می‌آید.

امروزه همگان شاهدند که هیأت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری از نقاط مختلف جهان از ایران بازدید می‌کنند و دفاتر سیاسی و سفارت‌های کشورهای دنیا همچنان با آرامش کامل و بدون هیچ مانع و مشکلی به فعالیت خود در کشور ادامه می‌دهند. در ورزش نیز رشته‌های متنوع ورزشی در حال میزبانی تورنمنت‌های مختلف و حتی مسابقات رسمی مراجع جهانی و قاره‌ای خود در تهران و سایر نقاط ایران هستند. این اتهام در حالی اتفاق می‌افتد که جمهوری اسلامی ایران روند پیشرفت و ثبات را در میان کشورهای منطقه با سرعت بسیاری طی می‌کند.

در اینجا باید به میزبانی مهمترین اجلاس قاره آسیا یعنی اجلاس هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا اشاره شود که با حضور عالی‌ترین مقامات ورزش قاره کهن از 45 کشور عضو شورای مذکور در تهران برگزار شد. کیفیت برگزاری اجلاس مذکور و امور اجرایی مرتبط با آن، مورد تائید و تاکید ریاست شورای المپیک آسیا جناب آقای شیخ احمد آل فهد آل صباح و سایر مراجع قاره‌ای بوده است.

از سویی دیگر ادعاها و اقدامات مسئولین ورزش عربستان سعودی در مغایرت کامل با روح المپیک است که هرگونه دخالت سیاسی را در امور ورزشی محکوم می‌کند و قطعاً از این دیدگاه امری غیرقابل پذیرش در بین خانواده جهانی المپیک خواهد بود. با توجه به اینکه این بدعت برای ورزش دنیا خصوصاً آسیا خطرناک است و در آینده توقعات سایر کشورها را به همراه دارد بدون تردید کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه امتحان و آزمونی است که امیدواریم بدون جانبداری و با نگاه کاملاً حرفه‌ای مطابق با روح حاکم بر ورزش در این آزمون موفق باشد.

با توجه به مراتب فوق انتظار دارد در صورت ادامه یافتن اتهامات و اقدامات موصوف، هرگونه تصمیم گیری در ارتباط با این مسئله بدون بررسی موشکافانه و دقیق وضعیت منطقه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران که باید فارغ از هرگونه ملاحظات سیاسی باشد توجیه ناپذیر خواهد بود.

کیومرث هاشمی

رئیس کمیته ملی المپیک

عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir