مهمان احسان علیخانی در پارالمپیک ریو اعجاب انگیز می شود!
بلندقدترین مرد ایران احتمالا یکی از پدیده های ورزش ایران در ریو خواهد بود.

بلندقدترین مرد ایران پدیده پارالمپیک ریو می شود:

مرتضی مهرزاد با 250 سانتیمتر قد در هفت دوره اردو آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در کنار ملی پوشان تمرین کرد. هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: مرتضی مهرزاد، قرار است همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران در جام بین قاره ای چین به میدان برود.

وی افزود: جوان بودن، فیزیک مناسب و روند پیشرفت خوب مهرزاد و نیز حضورش در جام بین قاره ای می تواند شانس او را برای حضور در ترکیب تیم ملی برای بازی های پارالمپیک افزایش دهد و در صورت این اتفاق، مهرزاد اعجاب انگیز خواهد بود.

رضایی خاطر نشان کرد: مرتضی سه سال پیش به واسطه حضورش در برنامه ماه عسل به من معرفی شد و از همان زمان اقداماتی را برای فعالیت وی در رشته والیبال نشسته انجام دادیم. با برنامه ای دو ساله که برای حضور مهرزاد در تیم ملی تدوین شده بود، وی زیر نظر مربیان شهر چالوس تمرین کرد و بعد از آن نیز شش ماه به صورت اختصاصی زیر نظر یک مربی که از سوی ما معرفی شده بود به تمرینات ادامه داد.

وی ادامه داد: پس از این تمرینات مهرزاد به تیم ملی دعوت شد و تاکنون در هفت مرحله از تمرینات تیم ملی که به منظور آماده سازی بازی های پارالمپیک و نیز جام بین قاره ای در چین تدارک دیده شده، حضور یافته است.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: یک نفر که در گذشته فعالیتی نداشته و خانه نشین بوده، حالا می تواند عضو تیم ملی باشد از این بابت بسیار خوشحالم و این امر نشان دهنده این است که فاصله عزلت تا شکوه اندک است. تنها باید خواست و در این میان، کمک و حمایت افراد دیگر هم می تواند به عنوان حلقه واصل زمینه ساز اتفاقات خوبی برای افراد دارای معلولیت باشد.

تیم ملی والیبال نشسته هم اکنون در هفتمین مرحله تمرینات بسر می برد و اسفند ماه عازم رقابت های جام بین قاره ای در چین خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir