روسای فدراسیون فوتبال شیلی و کلمبیا مادام العمر محروم شدند
روسای فدراسیون فوتبال شیلی و کلمبیا به دلیل دریافت رشوه در دوران فعالیت خود در فیفا برای همیشه از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شدند.

کمیته اخلاق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، روسای فدراسیون فوتبال شیلی و کلمبیا را به خاطر دریافت رشوه و تبانی، مادام العمر از هرگونه فعالیت ورزشی منع کرد تا بار دیگر ثابت شود که فیفا با ریاست سپ بلاتر(Sepp Blatter) روزهای کابوس‌واری را پشت سر گذاشت و فساد در این نهاد بین المللی نهادینه شده بود.

در بیانیه کمیته اخلاق فیفا آمده است: 'لوئیس بیدویا' رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا در دوران سپ بلاتر، عضو کمیته اجرایی فیفا بود. او در دوران فعالیت خود در فیفا رشوه دریافت کرده است و اتهامات اثبات شده دیگری هم درباره او وجود دارد و به همین خاطر برای همیشه از هرگونه فعالیت ورزشی منع می‌شود. درباره 'سرجیو گادوی' رئیس فدراسیون فوتبال شیلی هم باید اعلام کنیم که او هم مانند همتای کلمبیایی خود رشوه دریافت کرده است و خود او هم اعتراف کرده است و به همین خاطر برای همیشه از هرگونه فعالیت ورزشی محروم خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال شیلی و کلمبیا جزو 13 مسئول بلند پایه فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در دوران بلاتر هستند که اتهامات زیادی به آنها وارد شده است و این نشان می‌دهد که بلاتر به خوبی فیفا را اداره نمی‌کرد.

رئیس سوئیسی فیفا هم متهم به رشوه گیری و فساد در دوران ریاست خود در این نهاد بین المللی است و از هرگونه فعالیت ورزشی به مدت هشت سال محروم شده است. قرار است که انتخابات ریاست فیفا در همین ماه برگزار شود تا جانشین بلاتر انتخاب شود. 'اینفانتینو' دبیر کل یوفا و شیخ سلمان(Salman Bin Ibrahim Al-Khalifa) رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir