اعتراف ماریا شاراپووا به دوپینگ!
ماریا شاراپووا تنیس باز پرآوازه روسیه‌ای اعتراف به استفاده از مواد ممنوعه کرد و تا اطلاع ثانوی از حضور در هرگونه رقابتی ممنوع شد.

ماریا شاراپووا(Maria Sharapova) که یکی از برترین تنیسورهای زن تاریخ به شمار می آید در نشستی خبری که خودش ترتیب داد، دست به افشاگری بزرگی زد و گفت که نمونه‌ای که به آژانس بین المللی ضد دوپینگ داده، حاوی مواد ‏ممنوعه بوده است.‏

او گفت: نمونه‌ای که تحویل آژانس ضد دوپینگ دادم حاوی ماده ملدونیوم بوده ‏که از ژانویه همین امسال به فهرست مواد ممنوعه اضافه شده بود. من خودم مسئول این اشتباه هستم و باید به این اشتباه خود اعتراف کنم.

فدراسیون جهانی تنیس به دنبال این اعتراف شاراپووا اعلام کرد که او از 12 مارس تا اطلاع ثانوی از هرگونه رقابتی ممنوع خواهد بود. این تنیس باز سرشناس روس ادامه داد: من 10 سال است که از این ماده استفاده می‌کنم و به تازگی فهمیدم که استفاده از آن ممنوع شده با این حال اشتباه خود را گردن می‌گیرم و به آن اعتراف می کنم. البته باید این را هم بگویم که اصلا دوست ندارم که دوران ورزشی من اینگونه به پایان برسد. امیدوار هستم که فرصت دیگری به من داده شود و دوباره به رقابت برگردم.

شاراپووا پردرآمدترین ورزشکار زن دنیا است. پیش بینی می شد که او در این نشست خبری از بازنشستگی خود به خاطر آسیب دیدگی های طولانی مدت خبر دهد اما او موضوع بسیار مهم تری را بر زبان آورد.

او تاکنون 10 بار به فینال گرند اسلم راه پیدا کرده است. او به غیر از قهرمانی در ویملبدون 2004، در مسابقات اوپن 2006 آمریکا، اوپن 2008 استرالیا، اوپن 2012 و 2014 فرانسه نیز قهرمان شد. شاراپووا در سال 2012 برای اولین بار در المپیک حضور پیدا کرد و در این مسابقات پرچمدار تیم روسیه بود. این تنیسور 18 ساله روس قرار بود که در رقابت های المپیک ریو هم شرکت کند که دیگر با این اتفاقی که افتاد چنین اجازه ای را ندارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir