کفاشیان: اسدی موافق ماندن کی‌روش است
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد اسدی خواسته‌های کی‌روش را حق او دانسته و موافق ماندن او در تیم ملی فوتبال ایران است.

علی کفاشیان پس از جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون با کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) و کادرفنی تیم ملی اظهار کرد: امروز جلسه چهار پنج ساعته‌ای را در رابطه با مسائل مختلف و از جمله خواسته‌های آقای کی‌روش مطرح کردیم و از او دعوت کردیم تا برنامه‌هایش را در حضور هیات رئیسه ارائه دهد. همچنین از کادرفنی تیم ملی به خاطر صعود مقتدرانه به مرحله بعد تشکر کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پس از این جلسه او برای قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی عازم مالزی می‌شود. برای ادامه راه جام جهانی از کارلوس کی‌روش خواستیم پس از چندین جلسه که با من برگزار شد، در جلسه هیات رئیسه حاضر شود و خواسته‌هایش را بیان کند و آن‌ها در این باره تصمیم بگیرند چرا که من با توجه به اینکه نامزد انتخابات نیستم نمی‌توانم درباره این موضوع به تنهایی تصمیم بگیرم.

او اضافه کرد: کی‌روش برنامه‌ی مفصلی از نیازهای تیم ملی و کارهایی که باید در آینده انجام شود را ارائه کرد. از جمله زمین تمرین مناسب که کشورهای آسیای شرقی به راحتی آن را در اختیار دارند. از دیگر خواسته‌های او پرداخت بموقع حقوق و پاداش اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی بود که با تاخیر پرداخت می‌شود و یا تسهیلاتی که برای رفت و آمد بازیکنان باید فراهم شود. باید تدارکات مناسب را به تیم ملی ارائه دهیم.

کفاشیان گفت: کی‌روش معتقد است بازیکنان و مربیان تیم ملی همگی سرباز هستند و نمی‌تواند ندادن بازیکن توسط باشگاه‌ها به تیم ملی را درک کند. او گلایه‌های دیگری مانند تبدیل سالن بدنسازی تیم ملی به آکادمی پزشکی نیز داشت. خواسته‌های کی‌روش معقول است و باید آن‌ها را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون با بیان اینکه فوتبال ایران لیاقت پیشرفت را دارد گفت: کی‌روش بارها تاکید کرده با وجود اینکه در چند دوره از جام‌های جهانی حضور یافته اما هیچ کسی مانند بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پرتلاش و قوی نبوده است.

او افزود: کی‌روش برخی ایرادات فنی را مطرح کرد تا به این واسطه بتواند کیفیت فوتبال ایران را به اروپا برساند. تلاش می‌کنیم تا امکانات مورد نیاز کی‌روش را فراهم کنیم و قطعا موافق فسخ قرارداد با کی‌روش نیستیم و معتقدیم سرمربی تیم ملی باید به کارش ادامه دهد.

کفاشیان در مورد نظر دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد کی‌روش نیز گفت: در جلسه‌ای شاهد آن بودیم که آقای اسدی از کی‌روش تعریف کرد و گفت تمام تلاش او و هیات رئیسه فراهم کردن امکانات مناسب برای تیم ملی است. آقای اسدی گفتند کی‌روش مربی خوبی است و حق طبیعی اوست که برای موفقیت تیم ملی درخواست امکانات کند و برای فراهم کردن این امکانات، آمادگی آن را دارد که از برنامه‌های سرمربی تیم ملی دفاع کند. آقای اسدی موافق ماندن کی‌روش در ایران است.

او در مورد آخرین وضعیت اساسنامه انتخابات فدراسیون فوتبال نیز گفت:‌ جلسه‌ای با وزارت ورزش و جوانان داشتیم که در آن مقرر شد اساسنامه سال 86 را برای وزارت ارسال کنیم تا در صورتی که مورد تایید قرار گرفت، از آن استفاده کنیم. البته اعلام شد برخی از بندهای این اساسنامه ایراداتی دارد و برخی از بندهای آن مورد تایید وزارتخانه نیست. اما هیات رئیسه معتقد است که در حال حاضر نمی‌توان با این اساسنامه امور را پیش برد زیر در نهایت باید این اساسنامه مورد تایید فیفا و مراحل قانونی قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: یک برنامه دیگر را در نظر گرفتیم و آن برگزار کردن انتخابات با اساسنامه سال 90 است که مصوبه لازم را دارد و قرار شد تا آن را برای وزارت ورزش و جوانان بفرستیم. با توجه به اینکه ممکن است تغییراتی برای این اساسنامه مورد نیاز باشد در نهایت تصمیم بر این شد که اگر قرار شد با اساسنامه سال 90 انتخابات برگزار شود، پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن رئیس فدراسیون و هیات رئیسه جدید، اساسنامه مورد نظر فدراسیون مورد بازبینی قرار گیرد.

کفاشیان تصریح کرد: در انتخابات پیش رو از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنم و فقط مسئول برگزاری انتخابات هستم. هر کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، از او حمایت می‌کنم و خوشبختانه در میان نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال شاهد حضور افراد باسابقه و باتجربه هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه چه اتفاقی رخ می‌دهد که کی‌روش حاضر به ادامه همکاری با ایران شود گفت: در هر صورت به جز زمین چمن کمپ مشکل دیگری نداریم و می‌توانیم آن را حل کنیم. می‌توانیم دستمزدها را به موقع پرداخت کنیم و برای البسه تیم ملی هم با اسپانسر جدید به توافق رسیدیم و پس از تایید کی‌روش از آن‌ها استفاده می‌کنیم. مرکز پزشکی هم در اختیار تیم ملی است و همه موارد قابل حل شدن است. با حل شدن این موارد می‌توانیم تیم ملی را به جام جهانی ببریم.

او درباره انتقادات کی‌روش مبنی بر اینکه چرا مرکز بدنسازی تیم ملی به مرکز پزشکی تبدیل شد، گفت: آن مرکز در خدمت تیم ملی است و اگر موارد پزشکی را هم برای آن تعریف کرده‌ایم به خاطر این است که از فیفا بودجه‌ای را بگیریم.

کفاشیان همچنین درباره تاریخ تصویب اساسنامه نیز گفت: ان‌شاءالله امروز نامه‌ای را در این مورد به وزارت ورزش ارسال می‌کنیم. ما خواهان عدم اصلاح اساسنامه پیش از تایید هیات دولت هستیم اما اگر وزارت ورزش خواهان اصلاحات باشد، زمانبر می‌شود و آن وقت باید به تایید فیفا و مجمع هم برسد.

رئیس فدراسیون فوتبال با امتناع از بیان دلایلش به خاطر عدم شرکت در انتخابات اظهار کرد: بعد از انتخابات دلایل خودم را خواهم گفت. کفاشیان درباره تخلف یکی از اعضای فعلی هیات رئیسه و نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال به دلیل کمتر بودن سن او از حداقل سنی که برای حضور در انتخابات در سال 91 تعریف شده بود، گفت: در جریان این موضوع نیستم. هیات تایید صلاحیت‌ها این موضوع را پیگیری می‌کند و هر کسی هم اعتراضی دارد باید آن را بیان کند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کی‌روش در صورت فسخ قراردادش به صورت یک طرفه باید غرامت پرداخت کند تاکید کرد: البته او یک مربی حرفه‌ای است و خواسته‌هایش هم معقول است. ما با فراهم کردن این خواسته‌ها می‌توانیم به همکاری‌مان ادامه دهیم.

وی در پایان درباره اینکه آیا قصد دارد به رئیس آینده فدراسیون فوتبال کمک کند گفت: 10 سال پیش و زمانی که رئیس فدراسیون دوومیدانی بودم در دوره بعدی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدم و به رئیس کمک می‌کردم. در کشورهایی مانند ژاپن افراد باتجربه را حذف نمی‌کنند و در کنار رئیس بعدی از او کمک می‌گیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir