علاقه بازیکن ایرانی-انگلیسی برای حضور در تیم ملی
مدافع ایرانی شاغل در فوتبال انگلیس از علاقه وافر خود به بازی در تیم ملی ایران خبر داد و عنوان کرد با دایی و عزیزی آشنایی زیادی دارد.

رایان تفضلی مدافع 24 ساله ایرانی که در منسفیلد تاون(Mansfield Town) بازی می‌کند از علاقه خود به بازی در تیم ملی ایران و زیر نظر کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) سخن گفته است. این مدافع که در لیگ دسته دو انگلیس بازی می‌کند، فصل قبل در لیگ دسته یک حضور داشت. او در آکادمی ساوتهمپتون(Southampton) پرورش یافت آن هم در کنار بازیکنانی چون گرت بیل(Gareth Bale)، تئو والکات(Theo Walcott)، لوک شاو(Luke Shaw) و کالوم چمبرز(Calum Chambers) و سپس راهی منسفیلد شد و با این تیم در لیگ دسته یک انگلیس نیز حضور خوبی داشت و اکنون در رقابت‌های دسته دو همراه این تیم حضور دارد و ترجیح داده است تیمش را تغییر ندهد.

او درباره این دوران گفت: در ساوتهمپتون رشد کردم و از 12 سالگی در این تیم بودم و در ادامه کاپیتان تیم جوانان این تیم نیز شدم. با خیلی از بازیکنانی که بعدها در لیگ برتر چهره شدند هم بازی بودم. آکادمی ساوتهمپتون شرایط خیلی خوبی داشت و آلن پاردو(Alan Pardew) سرمربی تیم نیز با من درباره امضای قرارداد صحبت کرد ولی بعد از اینکه پاردو از تیم کنار رفت و مربی جدید آمد همه شرایط تغییر کرد و من به منسفیلد رفتم و فعلا در این تیم تیم بازی می‌کنم.

این مدافع مرکزی ادامه داد: بازی‌ها در انگلیس خیلی فیزیکی برگزار می‌شود و برای مدافعان خیلی مهم است که از قدرت بدنی استفاده کنند و تمرین‌های لازم را در این مورد انجام دهند. با این حال شرایط برای من در این تیم مشخص نیست و نمی‌دانم خواهم ماند یا خیر. از چند تیم دسته یک در انگلیس پیشنهاد دارم و شاید به یکی از این تیم‌ها پیوستم. دوست دارم شرایط رقابتی‌تری را تجربه کنم و به همین خاطر تیم ما در این فصل چند بازیکن جدید آورد و شاید به همین خاطر نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم.

تفضلی درباره آشنایی با فرهنگ ایرانی گفت: پدرم مدام به ایران می‌رود ولی من فرصت نشده است هنوز به ایران بروم. خیلی از بستگانمان در ایران حضور دارند. برنامه فشرده تمرینی من باعث شده است هنوز نتوانم به ایران بروم. قطعا خیلی دوست دارم در آینده به ایران بروم و با بستگانم دیدار کنم. متاسفانه نمی‌توانم فارسی صحبت کنم ولی پدرم اغلب تلویزیون ایران را می‌بینید و زیاد درباره این مسائل با هم حرف می‌زنیم و خیلی چیرها را درباره ایران از پدرم آموختم.

من از تیم ملی ایران کارلوس کی‌روش را به خوبی می‌شناسم. او مربی نام آشنایی است و بازیکنان زیادی را تربیت کرده است. متاسفانه تلویزیون انگلیس بازی‌های فوتبال ایران را پوشش نمی‌دهد ولی بازی‌های ایران را در جام جهانی همراه خانواده دیدیم. بازی ایران برابر آرژانتین فوق العاده بود خصوصا عملکرد مهرداد پولادی دفاع چپ ایران که نشان داد توانایی بازی در لیگ برتر را دارد. از طریق پدرم با علی دایی برترین گلزن ملی فوتبال جهان و خداداد عزیزی آشنایی دارم و همچنین تیموریان و دژاگه را نیز به خاطر بازی در انگلیس می‌شناسم. پدرم همانطور که گفتم علاقه زیادی به تیم ملی ایران دارد و به همین خاطر بازی‌ها را کنار هم می‌بینیم.

او درباره احتمال دعوت به تیم ملی ایران نیز گفت: قطعا بازی برای کشوری چون ایران که مردم فوتبالدوست زیادی دارد و کارلوس کی‌روش نیز هدایت آن را در اختیار دارد افتخار است و قطعا این دعوت را قبول خواهم کرد. می‌دانم برای بازی در لیگ ایران باید در تیمی در لیگ بهتر بازی کنم و حداقل باید در لیگ دسته اول باشم و فکر می‌کنم اگر به زودی به لیگ دسته یک یا بالاتر بروم شانس زیادی برای دعوت خواهم داشت. بازی برای تیم ملی ایران قطعا فوق العاده و رویایی خواهد بود.

این مدافع چپ پا که در پست دفاع مرکزی بازی می‌کند درباره قرعه ایران در انتخابی جام جهانی گفت: خب ایران تیم اول آسیاست و این موضوع اعتماد به نفس بازیکنان را زیاد می‌کند و به آنها خودباوری می‌دهد. امیدوارم ایران بتواند از این مسیر به سلامت عبور کند و به جام جهانی برسد. من شانس ایران را برای صعود خیلی زیاد می‌دانم و خیلی بعید است ایران نتواند به جام جهانی صعود کند.

او در پایان درباره بازی در لیگ ایران گفت: چند تماس برای بازی در لیگ ایران داشتم و می‌دانم لیگی فیزیکی و رقابتی است. شاید این فرصت را در آینده داشته باشم تا در لیگ ایران بازی کنم. فعلا تمرکزم روی پیشرفت فوتبالی و تیمم است و اگر پیشنهادی به دستم برسد بررسی می کنم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir