خداحافظی آدرین موتو از فوتبال
مهاجم رومانیایی و پیشین چلسی و یوونتوس پس از اینکه فهمید جایی در ترکیب زردپوشان برای یورو 2016 ندارد، از فوتبال خداحافظی کرد.

آدرین موتو(Adrian Mutu) که با یوونتوس(Juventus) به قهرمانی در کالچو رسید، در 37 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن که طی 77 بازی ملی برای رومانی موفق شده بود 36 گل به ثمر برساند، در یورو 2000 و یورو 2008 برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و این اواخر تلاش زیادی کرد تا هر طور شده سومین یورو را نیز تجربه کند ولی از ترکیب رومانی خط خورد تا او نیز از فوتبال خداحافظی کند.

موتو که سابقه بازی در تیم هایی چون اینتر(Inter)، چلسی(Chelsea)، یوونتوس و فیورنتینا(Fiorentina) را دارد، در مجموع 161 گل در 437 بازی به ثمر رساند و دو بار قهرمانی در لیگ ایتالیا را تجربه کرد. او در فصل اولی که ژوزه مورینیو(José Mourinho) هدایت چلسی را برعهده گرفت توسط این مربی به دلیل مصرف کوکائین اخراج شد و از آن زمان تاکنون دل خوشی از مربی پرتغالی نداشته و معتقد است مورینیو باعث شد دوران فوتبال او در چلسی پربار نشود.

رومانی یکی از تیم‌هایی است که توانسته به یورو 2016 صعود کند و در دیدار افتتاحیه یورو باید برابر فرانسه در گروه نخست به میدان برود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir