دلیل روانشناسی برای شلوارهای عجیب سوشا مکانی
سوشا مکانی حالا در نروژ به قول خودش به دنبال بازگشت به تیم ملی فوتبال ایران است.

روانشناسی شلوارهای سوشا مکانی:

سوشا مکانی که به دلیل پوشیدن یک شلوار عجیب و غیر متعارف در یکی از تمرینات پرسپولیس با محرومیت شش ماهه از حضور در فوتبال ایران مواجه شده بود برای ادامه فوتبال خود راهی تیمی در لیگ دو نروژ به نام میوندالن شد. البته محرومیت سوشا مکانی به دلیل پوشیدن آن شلوار تاریخی باب اسفنجی، سوژه برخی از رسانه های خارجی هم شد.

اما واقعا دلیل اینکه سوشا شلوارهای تا این حد نامتعارف می پوشد، چیست؟ بد نیست این نحوه لباس پوشیدن دروازه بان سابق پرسپولیس را از دیدگاه روانشناسی مورد بررسی قرار بدهیم. البته در این مطلب سعی کرده ایم بیشتر ابعاد مثبت روانشناختی این نحوه لباس پوشیدن سوشا مکانی را مورد توجه قرار بدهیم.

خوشحالی و سرخوشی: پوشیدن لباس هایی با طرح هایی غیر معمول و البته رنگ های تند و شاد حاکی از یک نوع سرخوشی و خوشحالی درونی نزد فرد است. سوشا شاید خیلی خوشحال است و ما این خوشحالی را نادیده می گیریم و سعی می کنیم او را با محرومیتی شش ماهه ناراحت کنیم!

اعتماد به نفس: واضح است افرادی که رنگ های روشن و طرح های شاد در البسه خود استفاده می کنند اعتماد به نفس بالایی هم داشته باشند. سوشا هم می تواند از افرادی با ضریب اعتماد به نفس بالا باشد.

تلاش برای جلب توجه: البته استفاده از لباس های عجیب هم نشانه ای برای کمبودهای عاطفی و تلاش برای جلب توجه است. سوشا واقعا صرفا برای جلب توجه تلاش می کرد.

هوش بالا: استفاده افراد از رنگ های روشن در البسه نشانه ای از هوش بالای فرد است. برخی از تحقیقات نشان می دهد افرادی که علاقه مند به پوشیدن با رنگ های شاد هستند هوش بالایی هم دارند.

صبوری در برابر مشکلات: یکی دیگر از نشانه های افرادی که لباس هایی با رنگ روشن استفاده می کنند این است که صبوری در برابر مشکلات نزد آنها خیلی بالاست.

مثبت اندیشی: این افراد معمولا مثبت اندیش هم هستند و سعی می کنند با دیدگاه متفاوتی نسبت به مشکلات و سایر مسائل داشته باشند. سوشا فردی مثبت اندیش است و شاید هم بیش از اندازه مهربان باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamejamonline.ir