حضور کوزوو برای اولین بار در المپیک
کوزوو برای اولین بار با هشت ورزشکار حضور در بالاترین سطح رقابت‌های ورزشی جهان را تجربه خواهد کرد.

بازی‌های المپیک چندی دیگر در  شهر ریو برزیل آغاز می‌شود و کشورها در حال طی کردن مراحل پایانی آمادگی‌شان برای حضور در المپیک ریو هستند. کوزوو یکی از کشورهایی است که اولین حضور خود را در تاریخ المپیک تجربه خواهد کرد.

این کشور کوچک با هشت ورزشکار به ریو خواهد رفت و حتی امیدوار است که چند مدال نیز کسب کند. کمیته‌ المپیک کوزوو هشت ورزشکار این کشور شامل دو شناگر، دو جودوکار، دو دوومیدانی کار، یک تیرانداز و یک دوچرخه‌سوار را برای المپیک ریو معرفی کرد.

'بسیم حسنی' رئیس کمیته‌ ملی المپیک کوزوو درباره این موضوع گفت: ما حتی امیدواریم که حتی بتوانیم در ریو به مدال برسیم. در جودو یک ورزشکار خوب داریم که شانس مدال داریم و امیدواریم که یکی، دو مدال را در این بازی‌های المپیک ریو کسب کنیم. حضور در المپیک برای اولین بار برای ما افتخار بزرگی است.

کوزوو سال 2008 از صربستان جدا شد و اعلام استقلال کرد. هر چند که صرب‌ها این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند. کوزوو همچنین عضو فیفا و یوفا نیز هست و در انتخابی جام جهانی به میدان خواهد رفت.

همچنین سوئیس با 109 ورزشکار در  المپیک ریو حضور خواهد داشت که بیشترین تعداد ورزشکار این کشور در تاریخ بازی‌های  المپیک بعد از  المپیک 1996 آتلانتا است. سوئیسی‌ها امیدوار به کسب پنج مدال در بازی‌های المپیک ریو هستند.

معروف‌ترین ورزشکار سوئیسی‌ها در  المپیک ریو راجر فدرر(Roger Federer) است که در دوره قبل نقره تنیس المپیک را کسب کرد. او در المپیک 2008 توانسته بود مدال طلا به دست آورد. سوئیس در دوره قبل المپیک دو طلا کسب کرد که هر دو ورزشکار این کشور امسال نیز در ریو حضور دارند. 'نیکولا اسپیرگ' در سه گانه و 'استیو گاردات' در اسب سواری مدال‌های طلای سوئیسی‌ها را کسب کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir