افتتاح دهکده بازی‌های المپیک 2016
دهکده بازی های المپیک ریو رسما افتتاح شد تا ورزشکاران کشورهای مختلف بتوانند از امروز (یکشنبه) خودشان را به محل برگزاری این رقابت ها برسانند.

بازی های المپیک ریو کمتر از دو هفته دیگر شروع می‌شود و ورزشکاران رشته های مختلف از سراسر جهان به برزیل خواهند آمد تا در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شرکت کنند. در آستانه شروع این رقابت ها، دهکده بازی های المپیک افتتاح شد و ورزشکاران 9 رشته برزیلی به عنوان اولین گروه از ورزشکاران خودشان را به دهکده این رقابت ها رساندند و مستقر شدند.

ورزشکاران قایقرانی، تیم فوتبال زنان، تیم دوچرخه سواری، ژیمناستیک، وزنه برداری، هاکی، شیرجه، تیراندازی و تیروکمان از برزیل به عنوان اولین گروه از ورزشکاران وارد دهکده این رقابت ها شدند. ورزشکاران برزیلی در 18 طبقه از 30 ساختمان بزرگ این رقابت ها مستقر شدند. قرار است در ادامه نیز ورزشکاران دیگر کشورها در این مکان مستقر شوند.

دوچرخه های زیادی برای عبور و مرور ورزشکاران در نظر گرفته شده است و تیم های پزشکی نیز در مکان های مختلف حضور دارند تا بتوانند در صورت نیز به ورزشکاران خدمت‌رسانی کنند.

برزیل قرار است با 465 ورزشکار در رقابت های المپیک ریو حاضر باشد که این تعداد بیشترین تعداد کاروان برزیل در تاریخ المپیک است. پیش از این حضور 277 ورزشکار برزیلی در المپیک پکن بیشترین تعداد حضور برزیلی‌ها در بازی های المپیک بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir