اولین مادر و پسر در المپیک 2016 شرکت می‌کنند
ورزشکار گرجستانی به همراه مادرش به عنوان اولین مادر و فرزندی خواهند بود که با هم در بازی‌های المپیک امسال شرکت می‌کنند.

اولین مادر و پسر در المپیک 2016:

'نینو سالوکوادزه' 47 ساله برای هشتمین بار در المپیک شرکت خواهد کرد. او در بازی‌های المپیک سئول 1988 در تیراندازی پیستول 25، مدال طلا و در بازی‌های 2008 پکن نیز مدال برنز کسب کرده است.

سالوکواوزه امسال به همراه 'سوتنه ماچاواریانی' پسر خود در مسابقات المپیک حضور پیدا می‌کند. او در این باره گفت: خوشحالم و افتخار می‌کنم که به همراه پسرم در مسابقات شرکت می‌کنم. تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. یک مادر هستم و در ریو از هواداران پسرم خواهم بود.

ماچاواریانی 18 ساله امسال برای اولین بار در  المپیک حضور پیدا می‌کند. او در این باره به رویترز گفت: از دو جهت خیلی خوشحالم. یکی اینکه برای اولین بار در عمرم در  المپیک بازی می‌کنم و دیگر اینکه همراه مادرم در این مسابقات حضور می یابم. این برای اولین بار است که یک مادر و پسر در المپیک با هم حضور پیدا می‌کنند. مربی این دو ورزشکار هم یکی است که پدر سالوکواوزه است.

طبق آمارهای المپیک، تاکنون 56 پدر و پسر با هم در المپیک شرکت کردند و 12 بار پدرها همراه با دختران خود در المپیک حضور داشتند. در سال 1900 در مسابقات  المپیک، 'مارگارت' و 'ماری ربوت' که مادر و دختر بودند، همراه با هم برای گلف آمریکا مسابقه دادند. 'جسی' و 'برندا وادوورث' نیز دومین مادر و دختر تاریخ المپیک هستند که برای تیروکمان انگلیس مسابقه دادند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir