ورزشکار نیوزیلندی در ریو ربوده شد
یک ورزشکار نیوزیلندی توسط یک ماشین پلیس در ریو ربوده و مجبور شد از حساب بانکی خود 800 دلار به آدم ربایان پرداخت کند.

'جیسون لی' که ورزشکار جی جوتسوی نیوزیلند است، از یک سال پیش در ریو اقامت دارد. روز گذشته او توسط دو افسر پلیس ربوده و از او اخاذی شد. لی 27 ساله یکی از قهرمانان جی جوتسوی نیوزیلند است.

او درباره این اتفاق گفت: این یکی از بدترین تجربیات من در برزیل بود. فکر کردم واقعا می میرم. پلیس من را نگه داشت. دو افسر پلیس که بر روی موتور نشسته و مسلح بودند. آنها مرا را مورد بازرسی بدنی قرار دادند و دلیل آن را جستجوی مواد مخدر و اسلحه اعلام کردند. آنها از من گواهینامه و مدارک ماشین را خواستند و به من گفتند قانون را زیر پا گذاشتم. من که خارجی هستم، نمی‌توانم در برزیل رانندگی کنم. شرکتی که ماشین را از آنجا کرایه کرده بودم چنین چیزی به من نگفته بود.

لی ادامه داد: آنها کتابی را که به زبان پرتغالی بود، باز کردند و به من قانون را نشان دادند که من چیزی از آن نفهمیدم. ضمنا از من خواستند که 800 دلار جریمه به آنها پرداخت کنم وگرنه من را دستگیر می‌کنند. چنین پولی نداشتم. بنابراین آنها من را تا ATM بردند. آنها من را سوار یک ماشین شخصی  کردند. این افراد سعی کردند که در دوربین‌ها مشخص نشوند. پول را به آنها دادم. آنها من را رها کردند و به من گفتند که نباید با هیچ‌کس در این باره صحبت کنم.

لی اعلام کرد بسیار نگران گزارش کردن این اتفاق بوده است. او معتقد است که شرایط امنیتی در برزیل هر روز بدتر می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir