توهین به مقدسات در لباس تیم ملی + عکس
اتفاقات تاسف باری که در جریان انتخاب برند تیم ملی رخ داده، فراتر از چیزی است که در برنامه نود پخش شد.

طرح توهین آمیز به مقدسات در لباس تیم ملی ایران:

شاید وقتی صحبت از پایان همکاری برند آل اشپورت با فدراسیون فوتبال شد، خیلی از مردم، رسانه ها، بازیکنان و مربیان به خاطر مشکلاتی که در مدت حضور این برند در ایران به وجود آمده بود، خوشحال شدند و در فکر این بودند که ای کاش در نوبت جدید و در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی البسه ای برای تیم برتر آسیا در رنکینگ فیفا در نظر گرفته شود که آبروی 80 میلیون جمعیت آن را در مقابل تمام دنیا حفظ کند.

این اتفاق اما به نظر می رسد فرصتی شد برای یکسری افراد که به قول خودشان فرصت طلب اما در واقعیت سوءاستفاده گر هستند. در اواخر دوره ریاست قبلی فدراسیون فوتبال به شکلی خودجوش البسه تیم ملی با برندی جدید رونمایی شد، در حالی که فقط چند روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال باقی مانده بود و از سوی دیگر تیم ملی هم هیچ بازی رسمی در چند ماه بعد از آن نداشت.

گزارش های جنجالی برنامه نود گویای همه چیز بود اما در نهایت مسبب اصلی اتفاقات مشخص نشد. همه چیز در ابهام ماند چون رئیس جدید فدراسیون نیز به شدت از انتخاب این البسه ناراضی بود و اعلام کرد 23 ایراد از سوی سرمربی تیم ملی به این البسه گرفته شده است.

اما تمام ماجرا همین نبود؛ بلکه در چند ماه اخیر اتفاقاتی هم پشت پرده رخ داده که رسانه ای شدن آن فاجعه ای بزرگ را می آفریند. البسه ای که متولیان آن معتقدند از ایتالیا وارد ایران می شود، طرحی عجیب را روی جوراب های اولیه خود قرار داده که باید مقام های بلندپایه از جمله سفارت ایتالیا پاسخگوی آن باشد.

عکس طرح توهین آمیز به مقدسات در لباس تیم ملی ایرانعکس طرح توهین آمیز به مقدسات در لباس تیم ملی ایران

تصویری که در بالا آن را می بینید، طرح لباس هایی است که شرکت جیووا(Givova) برای استفاده شاگردان کی روش(Carlos Queiroz) تولید کرده است. استفاده از نام مقدس «الله» روی ساق های جوراب اتفاقی عجیب است که تا به حال نه کسی به آن پاسخ داده و نه بحثی درباره اش صورت گرفته است؛ البته خیلی هم نباید تعجب کرد چون حتما منافع خاصی برای برخی افراد خاص داشته که از رسانه ای شدن آن جلوگیری کرده اند.

این اتفاق منحصر به فرد و تا حدی ناشایست، اول از همه نشان می دهد که این البسه در ایتالیا تولید نشده چون مشخصا قرار دادن نام مقدس «الله» روی جوراب ها پیشنهاد یک ایرانی بوده که البته شاید به عواقب کارش فکر نکرده است.

در پایان ما هم موضعی شبیه مسئولان فدراسیون فوتبال و شاید اکثریت مردم ایران داریم. این البسه که به شکلی نه چندان پاک وارد ایران شده و در شان تیم ملی کشورمان نیست، نباید در بازی های بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد و حتی با وجود متضرر شدن باید به سراغ گزینه های معتبرتری رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:cup.ir