زهرا نعمتی در میان سه بانوی برتر ریو 2016
سه بانو در ریو 2016، ناتالی پارتیکا از لهستان، ملیسا تاپر از استرالیا و زهرا نعمتی از ایران در افتتاحیه المپیک 2016 در ماه آگوست عملکرد فوق العاده ای داشتند.

سه بانوی برتر ریو 2016:

به گزارش سیمرغ، بیشتر ورزشکاران در حال آماده کردن خود برای حضور در رقابت‌ های پارالمپیک ریو 2016 هستند تا در این دور از رقابت ها برای کشورهایشان افتخارآفرینی کنند. اما سه بانو در ریو 2016، ناتالی پارتیکا(Natalia Partyka) از لهستان، ملیسا تاپر(Melissa Tapper) از استرالیا و زهرا نعمتی از ایران در افتتاحیه المپیک 2016 در ماه آگوست عملکرد فوق العاده ای داشتند.

هر سه ورزشکار در ماه سپتامبر به ریو بازمی گردند تا برای کشورهایشان در رقابت های پارالمپیک 2016 حضور پیدا کنند. هر سه‌ این بانوان، این شانس را دارند که در رقابت های ریو در ماه سپتامبر، مدال به دست بیاورند. نکته مهم این است که این سه نفر در رقابت های المپیک پا به پای همتایان خود که هیچ گونه معلولیتی نداشتند، به رقابت پرداختند و توجه ها را به خود جلب کردند.

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی تنها به عنوان عضو تیم پارالمپیک ایران در ریو رقابت نخواهد کرد بلکه در تیم المپیک ایران نیز حضور داشت. وی پرچم دار ایران در مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ماراکانا بود. نعمتی به عنوان اولین زن ایرانی که توانسته است حضور در رقابت های المپیک و پارالمپیک را به دست بیاورد، به الگویی برای تمام زنان ایرانی و مسلمان تبدیل شده است.

زهرا نعمتی که پیش از این دارای کمربند سیاه تکواندو بود، به دلیل یک سانحه رانندگی در سن 18 سالگی توانایی استفاده از هر دو پایش را از دست داد و از آن پس بود که با تغییر رشته ورزشی اش به تیراندازی با کمان روی آورد. او در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن، مدال طلا را در این رشته به دست آورد و در رقابت های ریو 2016 این پیغام را به مردم سراسر جهان رساند: «اجازه ندهید، ناتوانی شما را شکست دهد.»


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ