دستور پوتین برای برگزاری پارالمپیک داخلی در روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عنوان کرد رویدادی مشابه پارالمپیک برای ورزشکاران محروم شده خود در سوچی ترتیب خواهد داد و پاداشی هم اندازه با ورزشکاران المپیکی به قهرمان‌های آن پرداخت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین(Vladimir Putin) رئیس جمهور روسیه بعد از محرومیت ورزشکاران پارالمپیکی این کشور از حضور در رقابت های پارالمپیک 2016 ریو تصمیم گرفت تا رویدادی مشابه پارالمپیک در این کشور برگزار شود تا این ورزشکاران محروم شده توانایی خودشان را به نمایش بگذارند و در همین رابطه سوچی را میزبان این رقابت ها اعلام کرد. پوتین دستور داد تا به مدال آوران این رویداد که در سوچی برگزار می‌شود، به اندازه مدال آوران المپیکی پاداش پرداخت شود.

'آناتولی پاکوموخ' شهردار شهر سوچی درباره میزبانی این رویداد گفت: طبق دستور رئیس جمهور این رویداد با دقت زیادی در سوچی برگزار خواهد شد و ما افتخار می کنیم که سوچی به عنوان میزبان انتخاب شده است. تمامی امکانات برای ورزشکاران معلول فراهم شده تا این افراد به خوبی رقابت خودشان را که به نوعی رقابت ملی محسوب می شود در این شهر برگزار کنند.

برای برگزاری این رویداد که آلترناتیو رقابت های پارالمپیک برای ورزشکاران معلول روسیه است، شهرهای کریمه و سوچی پیشنهاد شده بود که در نهایت سوچی انتخاب شد.

طبق تصمیمی که کمیته بین‌المللی پارالمپیک گرفت، تمامی ورزشکاران روسیه حق شرکت در رقابت های پارالمپیک ریو 2016 را به دلیل دوپینگ گسترده در این کشور نخواهند داشت.

در رقابت های المپیک ریو نیز چندین ورزشکار روس از حضور در المپیک محروم شدند و در نهایت از 280 ورزشکار این کشور برای المپیک، 107 ورزشکار به مدال دست یافتند. روسیه با کسب 19 طلا، 18 نقره و 19 برنز با کسب 56 مدال در رده چهارم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

بعد از محروم شدن ورزشکاران معلول روسی از حضور در رقابت های پارالمپیک ریو، کمیته پارالمپیک روسیه به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد ولی این دادگاه نیز اعتراض روسیه را رد و محرومیت ورزشکاران این کشور را در ریو تایید کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir