حاشیه‌ های جذاب دیدار ایران و قطر در انتخابی جام جهانی 2018
نخستین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه امشب مقابل قطر برگزار شد که این دیدار با حواشی جالبی همراه بود.

حاشیه‌ های دیدار ایران و قطر:

به گزارش سیمرغ، دیدار تیم ملی ایران و قطر از چارچوب هفته اول مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 21 در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار مهم حاشیه های جذابی به همراه داشت که در زیر می خوانید:

* در حالی که سه ساعت به آغاز این دیدار باقی مانده است ورودی های ورزشگاه آزادی بسیار شلوغ است و خیابان های منتهی به استادیوم آزادی ترافیک سنگینی دارد.

* به درخواست فردوسی پور و کی روش(Carlos Queiroz) در برنامه نود، بیشتر تماشاگران با پیراهن های سفید و با پرچم ایران به ورزشگاه آزادی آمده اند تا تیم ملی ایران را در دیدار با قطر تشویق کنند.

* هنگامی که بازیکنان قطر وارد زمین شدند تا با جو ورزشگاه آزادی آشنا شوند تماشاگران ایرانی با تکان دادند پرچم های ایران و بوق های مکرر جو وحشتناکی را برای آن ها از همین ابتدا ایجاد کردند.

* بازیکنان قطر هنگام ورود به زمین برای آشنایی با جو ورزشگاه آزادی از حمایت و تشویق هواداران ایرانی تعجب کردند و با گوشی های خود فیلم و عکس می گرفتند.

* دو ساعت به آغاز این دیدار جذاب و دیدنی باقی مانده است و حدود 50 هزار هوادار ایرانی در ورزشگاه آزادی حضور دارند که هر لحظه بر تعداد آن ها افزوده می شود.

* یک ساعت به آغاز این دیدار باقی مانده است و طبقه اول ورزشگاه آزادی کاملا پر شده است و طبقه دوم هم فقط پشت دروازه ها خالی مانده است که با توجه به حضور پر شور هواداران تا دقایقی دیگر نیز این جایگاه ها پر خواهد شد.

* مسئولین فرهنگی حاضر در ورزشگاه آزادی برنامه های متنوعی را برای تماشاگران از ساعت ها قبل ترتیب دادند تا لحظات شاد و خوبی را برای تماشاگران ایجاد کنند. پخش آهنگ و رقص های محلی باعث شد تا تماشاگران ایرانی به وجد بیایند و به شادی بپردازند.

* علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران به همراه گرشاسبی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حضور دارند تا این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.

* در حالی که 45 دقیقه تا آغاز دیدار ایران و قطر باقی مانده است اما ورزشگاه آزادی که پس از صندلی گذاری طبقه دوم جمعیت آن به 78 هزار نفر رسیده کاملا پر شده است و 78 هزار هوادار ایرانی یکصدا تیم ملی ایران را تشویق می کنند.

* طرح موزائیکی ایران را تماشاگران به زیبایی اجرا کردند و پس از آن بزرگترین پرچم ملی جهان را که متعلق به ایران بود را در ورزشگاه آزادی به اهتزاز درآوردند و نمایی زیبا به ورزشگاه آزادی دادند.

* در حالی که ورزشگاه آزادی 78 هزار نفر را می تواند در خود جا بدهد اما هواداران ایران در راهروهای دو طبقه حضور دارند و 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارد.

* حدود 50 هزار هوادار ایران پشت درهای بسته ماندند و مجبور شدند تا به خانه های خود برگردند.

* برانکو(Branko Ivanković) و کادرفنی پرسپولیس، هدایتی، سید جواد هاشمی، جعفر مرادی دونده ماراتن ایران در المپیک 2016، تاج رئیس فدراسیون فوتبال و تیم ملی جوانان ایران در ورزشگاه آزادی حضور دارند و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

* وزیر ورزش و جوانان در دقیقه 11 وارد ورزشگاه آزادی شد تا این دیدار را از نزدیک تماشا کند و همانند گذشته از تیم ملی فوتبال ایران در بازی های ملی حمایت کند.

* سوت های مکرر داور سریلانکایی به نفع قطری ها باعث شد تا کی روش به داور چهارم اعتراض هایی شدیدی کند و کادرفنی ایران نیز به سمت کمک داورها رفته و اعتراض کردند.

* پس از اعتراض های کی روش و کادرفنی تیم ملی ایران هواداران ایران هم اشیایی را به داخل زمین پرتاب کردند و به داوری این دیدار اعتراض کردند.

* پس از پایان نیمه اول کی روش به سمت داور وسط رفت و با او درگیری لفظی داشت که سرمربی قطر هم دخالت کرد و کی روش با او هم درگیر شد. با دخالت عوامل بازی و کادرفنی دو تیم این درگیری به پایان رسید.

* هنگامی که داوران در بین دو نیمه قصد داشتند از زمین خارج شوند تماشاگران در اعتراض به داوری ها اشیا و بطری آب به سمت آن ها پرتاب کردند.

* پس از گل ایران کادرفنی به خوشحالی پرداختند و نکونام به داخل زمین رفت که باعث درگیری بازیکنان قطر با او شد و در ادامه کی روش با سرمربی قطر درگیر شد.

این درگیری ها شدت پیدا کرد و نیمکت نشینان دو تیم و بازیکنان داخل زمین با هم زد و خورد شدیدی داشتند تا اینکه نیروی انتظامی دخالت کرد و دو تیم را بعد از دقایقی درگیری جدا کرد و شرایط را به حالت اولیه برگرداند. داور مسابقه پس از آرام شدن جو نکونام را از روی نیمکت ایران اخراج کرد.

* پس از پایان بازی بازیکنان قطر با همراهی ماموران انتظامی به رختکن رفتند و ملی پوشان ایران به سمت تماشاگران رفتند و از حمایت 100 هزار نفری آن ها تشکر کردند.

این دیدار در نهایت با برتری دو بر صفر ایران به پایان رسید.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی