بانوی ایرانی در بین 10 چهره جذاب
رقابت های پارالمپیک 2016 با حضور ستارگان مختلف از سرتاسر دنیا در ریو برگزار می شود.

زهرا نعمتی در بین 10 ورزشکار جذاب ریو 2016:

پارالمپیک ریو 2016 آغاز شد و ورزشکاران زیادی از سراسر دنیا برای کسب مدال های رنگارنگ به مسابقه خواهند پرداخت. در ریو 2016 ورزشکارانی هستند که در کنار شانس زیاد برای کسب مدال، زندگی های جالبی را پشت سر گذاشتند.

10 ورزشکار جذاب ریو 2016:

1. الیزابت مارک(آمریکا- شنا)

'الیزابت مارک' گروهبان ارتش آمریکا با خوش شانسی تا به امروز زنده است اما این شانس را دارد تا در ریو برای کسب مدال به رقابت بپردازد. او در 25 سالگی در سال 2010 در عراق مصدوم شد تا حالا به عنوان یک شناگر در ریو 2016 حاضر باشد.

او در سخت ترین روزهای خود که فاصله کمی تا مرگ داشت به نمایندگی از ایالات متحده در رقابت های شکست ناپذیران شرکت کرد و توانست در بریتانیا به مدال طلا دست یابد. مارک در پارالمپیک ریو 2016 در دسته SB7 در قورباغه 100 متر به عنوان شانس اول طلا رقابت خواهد کرد.

2.دنیل دیاس(برزیل- شنا)

با 10 مدال طلا در مسابقات پارالمپیک، شانس حمایت از پشتیبانی برزیلی ها را در کشور خود دارد. 'دیاس' از سال 2004 فعالیت های خود را آغاز کرد اما اولین مدال خود را دو سال بعد کسب کرد. این ورزشکار برزیلی که نقص مادرزادی دارد، در المپیک 2008 پکن چهار مدال طلا کسب کرد و روند موفقیت های خود را در لندن نیز ادامه داد.

دیاس برزیلی که چهار رکورد جهانی به نام او ثبت شده، در رقابت های جهانی گلاسکو موفق به کسب هفت مدال طلا شد. 'اندرو مولن' بریتانیایی جدی ترین رقیب دیاس برای کسب موفقیت در مسابقات ریو 2016 است.

3.مارکوس رهم(آلمان- دومیدانی)

ورزشکاری که در آخرین روز رقابت های دومیدانی پارالمپیک به مسابقه خواهد پرداخت و باید برای حضور درخشان او صبر زیادی داشت. ورزشکار آلمانی که لقب 'خون جهنده' برای او انتخاب شده در مسابقات دوحه در سال گذشته با یک پرش فوق العاده توانست رکورد 'گرگ رادفورد' را 9 سانتی متر افزایش دهد.

او امیدوار است تا بتواند عملکرد خود در ریو 2016 را تکمیل کند اما در این راه رقیب سر سختی به نام 'رونالد هرتوگی' هلندی را پیش روی خود دارد. او در رشته 4 در 100 متر امدادی برای آلمان مسابقه خواهد داد.

4.ملیسا تاپر(استرالیا- تنیس روی میز)

ورزشکاری که مجوز حضور در المپیک و پارالمپیک ریو 2016 را کسب کرد. 'تاپر' 26 ساله اهل ویکتوریا است که در المپیک ریو در دور مقدماتی شکست خورد باید مسابقات انفرادی خود را از دیدار برابر کره شمالی آغاز کند.

او که مصدومیت عصب شانه راست مادرزادی دارد با رتبه 10 کلاس جهانی در این مسابقات شرکت خواهد کرد تا شانس اول کسب مدال طلا باشد. هر چند او در رقابت های المپیک لندن موفق به کسب مدال نشد اما در مسابقات 2014 گلاسکو موفق به کسب مدال برنز تیمی شد.

5.جیسون اسمت(ایرلند- دومیدانی)

'اسمیت' از ایرلند جنوبی به عنوان سریعترین مرد پارالمپیک راهی ریو 2016 می شود تا پیروزی های متوالی خود را ادامه دهد. او موفقیت های خود را از مسابقات جهانی 2006 آغاز کرد و توانست موفقیت های اروپایی، جهانی و المپیکی خود را تا به امروز تکرار کند. او که مشکل بینایی دارد در مسابقات 100 و 200 متر به مسابقه خواهد پرداخت و این شانس را دارد تا دو مدال طلا لندن خود را در ریو نیز تکرار کند.

6.مارلو فن فین(هلند- دومیدانی)

ستاره زنان قطع عضو در مسابقات سرعت با مشکل کوتاهی یکی از پاهای خود متولد شد تا پس از شروع ورزش حرفه ای خود در مسابقات شنا ورزش حرفه ای خود را در رشته دوومیدانی دنبال کند.

او در لندن موفق به کسب یک مدال برنز و یک مدال طلا در رشته 100 و 200 متر شد و تا به امروز بدون توقف در رشته T43 در تمامی مسابقات توانسته دو مدال طلای رشته های سرعت را کسب کند. دونده هلندی در صورتی که بتواند هر دو مدال طلای ریو 2016 را برای کشور خود به ارمغان بیاورد، یکی از ستاره های برجسته ورزش هلند خواهد شد.

7. ایهار بوکی(بلاروس- شناگر)

او با کسب 5 مدال طلا در مسابقات المپیک لندن موفق ترین ورزشکار این مسابقات بود. ستاره اهل مینسک کشور بلاروس روند مدال آوری خود را در مسابقات مختلف ادامه داد و در مسابقات جهانی دوره قبل ضمن کسب شش مدال طلا موفق به ثبت چهار رکورد جهانی شد. او که دارای اختلال در بینایی است از بهترین شناگران دنیا به شمار می رود که از او به عنوان یک نخبه یاد می شود.

8. لیبی کوسمالا(استرالیا- تیراندازی)

ورزشکار 74 ساله استرالیایی که با حضور در ریو دوازدهمین پارالمپیک خود را تجربه می کند. 'کوسمالا' در المپیک 1972 اولین حضور خود به عنوان شناگر را تجربه کرد اما اولین مدال به چهار سال بعد در رشته تیراندازی برمی گردد. او پس از آنکه نتوانست در المپیک 2012 لندن مدالی کسب کند، سوگند خورد تا بازنشسته شود اما این مادربزرگ که همسر او نیز با پرچم استرالیا در پارالمپیک شرکت کرده بود به مسابقات بازگشت تا مسن ترین شرکت کننده حاضر در ریو باشد.

9. زهرا نعمتی(ایران- تیروکمان)

حضور و کسب مدال نعمتی در ریو 2016 می تواند تابستان تاریخی او را به بهترین شکل به پایان ببرد. پرچم دار کاروان ایران در افتتاحیه المپیک در سال 2007 بعد از یک تصادف پای خود را از دست داد تا رویای او در تکواندو به پایان برسد.

او در پارالمپیک لندن اولین زنی بود که توانست برای کشور ایران در این مسابقات به مدال طلا دست یابد و در مسابقات تیمی نیز به مدال برنز رسید. عملکرد او در مسابقات آسیایی 2015 تایلند باعث شد تا نعمتی مجوز حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک را به دست آورد و پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه مسابقات باشد. او که برابر حریف روس خود در المپیک شکست خورد امیدوار است تا دومین مدال طلای خود را در ریو به دست آورد.

10. تاتینا مک فادن(آمریکا- دوومیدانی)

مهاجرت 'مک فادن' از تیم ملی روسیه به آمریکا قطعا یکی از داستان های قابل توجه برای این ویلچر ران است. ورزشکار 27 ساله که در یک یتیم خانه نزدیک به سن پطرزبورگ ویلچر راندن را یاد گرفت قبل از رسیدن به سن شش سالگی تحت سرپرستی خانواده مک فادن درآمد.

ورزش بخش مهمی از زندگی مک فادن بود و او توانست شش مدال در مسابقات مختلف کسب کند که سه مدال او در لندن از مهمترین آنها به شمار می رود. اتفاق جالب در زندگی او زمانی رخ داد که در مسابقات اسکی سرعت مسابقات جهانی سوچی، مادر واقعی و مادر خوانده او نظاره گر مسابقه تاتینا بودند. مک فادن در مسابقات ریو 2016 در هفت ماده مختلف به مسابقه خواهد پرداخت و شانس زیادی برای کسب مدال های گوناگون دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com