غول ایرانی در پارالمپیک 2016 همه را متعجب کرد + تصاویر
سایت پارالمپیک 2016 در گزارشی ویژه مرد غول پیکر والیبال نشسته ایران را اهرمی موثر برای موفقیت ایران قلمداد کرد.

مرد غول پیکر والیبال نشسته ایران:

به گزارش سیمرغ، مرتضی مهرزاد 29 ساله ساکن چالوس است و شهرتش به خاطر قد بلندش است. وی با قد 2 متر و 46 سانتیمتر به عنوان بلندترین مرد ایران شناخته می شود.

مهرزاد چهار سال پیش به واسطه حضور در برنامه ماه عسل شناخته شد و بعد از آن به اردوها و تمرینات تیم والیبال نشسته کشورمان دعوت شد و بعد از همراهی تیم ملی در چندین رقابت این روزها در پارالمپیک 2016 تبدیل به یک شگفتی شده است.

مرتضی مهرزادمرتضی مهرزاد

مرتضی مهرزاد غول ایرانی حاضر در بازی ها مانند یک هشت پای بزرگ در تمام زمین به گردش توپ احاطه دارد. وی از دیگر هم تیمی هایش قدرتمندتر و زیرک تر و اندام بزرگ وی او را تبدیل به قطبی قدرتمند در زمین مسابقه کرده است.

وی در سن 16 سالگی و در حالی که یک متر و 90 سانت قد داشت مبتلا به بیماری نادری به نام آکرومگالی ناشی از ترشح بیش از حد هورمون های رشد شد. وی به دلیل شکستگی در ناحیه لگن با عصا یا روی صندلی چرخدار حرکت می کند. رشد وی متوقف شده است اما راه رفتن برایش سخت و مشکل است.

عکس مرتضی مهرزادعکس مرتضی مهرزاد

این روزها حضور این مرد غول پیکر در استادیوم والیبال ماراکانا باعث حضور تماشاچیان و علاقمندان بی شماری شده است. او چند سالی است که در رشته والیبال نشسته فعالیت می کند.

ارتفاع نشسته مهرزاد به یک متر و 15 سانتی می رسد و همین قابلیت وی باعث شده تا وی را تبدیل به یک ورزشکار دست نیافتنی در زمین مسابقه کند. جثه بزرگ و کف دستان بزرگ پتانسیلی خاص است که وی را در زمین قدرتمند کرده است.

غول ایرانی در پارالمپیک 2016
غول ایرانی در پارالمپیک 2016

والیبال نشسته ایران که در بازی های 2016 نشان نقره را دریافت کرده است اما هم اکنون با این ورزشکار خود به دنبال تاریخ سازی است. در بازی برابر چین حضور موثر مرد غول پیکر ایران به همه نشان داد که ایران دنبال کسب نتیجه ای فراتر از قبل است.

عکس غول ایرانی در پارالمپیک 2016
عکس غول ایرانی در پارالمپیک 2016

مرد غول پیکر والیبال نشسته ایران
مرد غول پیکر والیبال نشسته ایران



تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ