نقش آفرینی پژمان جمشیدی در سریال تاریخی
پژمان جمشیدی به تازگی در سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان به ایفای نقش پرداخته است.

پژمان جمشیدی در سریال نفس:

پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس که با سریال طنز پژمان، به عنوان بازیگر مطرح شد در سال‌های اخیر سعی کرده با با بازی در تئاتر موقعیت خود را در این حرفه تثبیت کند.

او به تازگی نیز به سریال تاریخی نفس به کارگردانی جلیل سامان پیوسته که دومین حضور جدی او بعد از سریال «سال‌های ابری» مهدی کرم‌پور خواهد بود. مهراب و پیمان قاسم‌خانی به همراه سروش صحت را باید از جمله کسانی دانست که به مطرح شدن پژمان جمشیدی به عنوان بازیگر کمک بسیاری کرده‌اند.

سریال طنز پژمان که خود جمشیدی نقش اصلی آن را به عهده داشت در زمان نمایش از تلویزیون بسیار مورد توجه قرار گرفت و بعد از آن‌هم بارها از رسانه ملی پخش شد. بعد از این سریال جمشیدی سعی کرد با بازی در نمایش‌های مختلف توانایی بازیگری‌اش را روی صحنه به اثبات برساند و پس از پژمان در سریال سال‌های ابری مهدی کرم‌پور نیز در نقشی جدی حضور یافت.

اما تازه‌ترین پروژه او حضور در سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان است که اولین نقش تاریخی او به حساب می‌آید. به همین بهانه به سراغ این بازیگر رفتیم، البته جمشیدی به این نکته اشاره می‌کند که اجازه صحبت درباره نقش و محتوای سریال را ندارد اما در پاسخ به اینکه چطور این همکاری شکل گرفته است، می‌گوید: «در واقع به این دلیل بازی در این نقش را پذیرفتم که آقای سامان را می‌شناسم و کارش را بسیار قبول دارم.

از طرف دیگر بازیگرانی چون ژاله صامتی، مسعود رایگان و داریوش فرهنگ نیز در این سریال حضور دارند که در نهایت به نظرم گروه خوبی در ساخت این سریال در حال فعالیت هستند. البته مدیر تولید این سریال رضا نصیری‌نیا نیز از دوستان من است و همه این دلایل باعث شد در این پروژه حضور داشته باشم.» جمشیدی تاکید می‌کند که بیش از هرچیز دیگر فیلمنامه خوب این سریال و کارگردانی سامان از دلایل علاقه‌اش به حضور در نفس بوده است.

با توجه به اینکه او با سریال و نقش طنز وارد بازیگری شده و حضورش در سینما نیز به دو فیلم کمدی «50 کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی و «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی برمی‌گردد، از او می‌پرسیم فکر می‌کند چقدر به عنوان بازیگر جدی از سوی مردم پذیرفته شود؟ که پاسخ می‌دهد: «اینکه چقدر در این زمینه موفق شوم و نقش دربیاید به توانایی من و کارگردان باز می‌گردد، از طرف دیگر من در نمایش‌های بسیاری نقش‌های جدی برعهده داشته‌ام که از تجربه آن‌ها برای بازی در چنین نقش‌هایی استفاده خواهم کرد.»

سریال نفس که تصویربرداری آن به تازگی به نیمه رسیده، قسمت سوم از سه‌گانه‌ای است که جلیل سامان درباره سال‌ها و وقایع انقلاب اسلامی ساخته است. پیش از این دو سریال «ارمغان تاریکی» و «پروانه» نیز از تلویزیون روی آنتن رفته که جزو سریال‌های قابل اعتنای سال‌های گذشته به حساب می‌آیند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isport.ir