کی‌روش: منظورم از زرنگ خیابانی استادان پیدا کردن بهانه‌ها بود
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از برگزار نشدن یک بازی تدارکاتی برای این تیم انتقاد کرد.

کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) در نشست خبری‌ که در فدراسیون فوتبال برگزار شد، گفت: اگر دقت کنید ما فرصت داشتیم تا یک بازی دوستانه را برگزار کنیم و سعی کنیم تا هماهنگی لازم را داشته باشیم. ما در آخر برای هماهنگ کردن این بازی دوستانه که تنها فرصت ما تا انتهای سال جاری است، نتوانستیم کاری کنیم و در این بعد شکست خوردیم.

وی افزود: واقعیت این است که تیم ملی به لحاظ اردو و بازی تدارکاتی صفر بوده و آن را نمی‌توانیم پنهان کنیم. وقتی شما فرصت بازی دوستانه را از دست می‌دهید دیگر فرصتی برای آماده‌سازی بازیکنان جوانی مثل ترابی، عزت‌اللهی و علی کریمی را ندارید. ما شکست خوردیم.

من اشاره‌ای به هیچ‌کس نداشتم و شخص خاصی منظورم نیست. می‌گویم «ما» در راستای هماهنگی بازی دوستانه شکست خوردیم. الان طبق روال عادی پنج سال قبل توجیهات و بهانه‌هایی می‌آوریم و تقصیر را گردن آب و هوا و گربه می‌اندازیم. آخر سر هم می‌بینیم هیچ‌کس مقصر نبوده است. اما واقعیت این است که ما برای هماهنگ کردن بازی دوستانه شکست خوردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه افرادی بدون اطلاعات لازم صحبت می‌کنند گفت: تأکیدم روی آقایان شیعی و عابدینی است. به خصوص آقای عابدینی صحبت‌هایی را مطرح کرده و گفته کی‌روش و کادر فنی‌اش تمام حقوق و مزایا را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که در سه چهار ماه اخیر بنده و دستیارانم هیچ حقوقی نگرفته‌ایم.

من فدراسیون فوتبال را ترک نخواهم کرد و منتظرم آقای عابدینی بیاید و بگوید پول‌ها را به چه کسی پرداخت کرده است. بنده و کادرفنی‌ام اضافه وزن نداریم و لاغر هستیم چرا که سال‌ها بدون دریافت حقوق در حال کار کردن هستیم. ما جوجه و نوشابه نخوردیم و چاق نشده‌ایم.

کی‌روش در ادامه با بیان اینکه این جملات را با استفاده از قدرت شوخی بیان کرده گفت: اما مسئله جدی این است که عابدینی گفته حقوق ما پرداخت شده و من می‌خواهم بدانم به چه کسی حقوق داده‌اند؟ من در فدراسیون می‌مانم چون او اظهار کرده بعد از بازی با سوریه مسائلی را مطرح خواهد کرد اما من بعد از بازی با سوریه وقت ندارم تا با او صحبت کنم.

می‌خواهم تکلیف روشن شود. البته این صحبت‌ها برای من جدید نیست و این تهدیدها را چند ماه قبل نیز از آقای اسدی شنیده‌ام. هیچ مسئله‌ای نیست که بخواهیم بعد از بازی با سوریه حل کنیم. زمان حل مسائل امروز است. من امروز اینجا هستم تا عابدینی بیاید و رودررو بگوید که چه مسئله‌ای است که می‌خواهد حلش کند.

من از این پس با این گونه تهدیدها مدارا نخواهم کرد. هنوز زمان داریم. امیدوارم عابدینی شهامت لازم را داشته باشد و به اینجا بیاید و توضیح دهد. او به عنوان سرپرست کمیته اقتصادی و عضو کمیته بازاریابی فدراسیون باید به وظیفه‌اش پایبند باشد و پول‌ها را بدهد. بعد از آن آماده هستم تا بنشینیم و تمام مسائل را حل کنیم.

سرمربی تیم ملی که با آرامش تمام علیه عابدینی سخن می‌گفت اضافه کرد: اکنون تیم جدیدی در فدراسیون فوتبال مستقر شده اما در گذشته این تهدیدها را از آقای اسدی می‌شنیدیم. توضیحات و بهانه‌های زیادی برای لغو بازی‌های دوستانه می‌شنویم.

منظورم از زرنگ خیابانی استادان پیدا کردن بهانه‌ها بود. با توجیهات و بهانه‌ها نمی‌توان به جام جهانی صعود کرد. باید پشتکار داشت و با برنامه جلو رفت. چین و قطر سرمربی خود را عوض کرده‌اند اما در ایران ما هنوز ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه نوک پیکان انتقاداتش را به سمت سرمربی پرسپولیس گرفت و تصریح کرد: برانکو ایوانکوویچ(Branko Ivanković) وقتی پرسپولیس پیروز می‌شود در مورد تیم ملی صحبت نمی‌کند اما زمانی که تیمش می‌بازد به تیم ملی اشاره دارد. ما باید گذشت داشته باشیم. بنده نفر اولی هستم که دست تک تک مربیان را می‌فشارم ما بدون باشگاه‌ها و کمک مربیان و همچنین تیم‌های پایه به موفقیت نخواهیم رسید.

بنده از جانب تیم ملی فوتبال و به نمایندگی از هواداران تیم ملی از امیر قلعه‌نوعی، برانکو، فرکی و تک‌تک مربیان لیگ تشکر می‌کنم اما هر بازی که اردو داریم در آن اختلال ایجاد می‌شود و افراد عامل این اختلال هم مشخص هستند. دو روز قبل از بازی صحبت‌هایی علیه ما منتشر می‌شود ولی بعضی افراد وانمود می‌کنند که با دل روشن این صحبت‌ها را مطرح کرده و مقصر نیستند. من از این دوگانگی خسته شده‌ام.

کی‌روش در ادامه تأکید کرد: پرسپولیس بعد از بازی با کره جنوبی به برتری رسید و هیچ مشکلی نبود اما بازیکنان این تیم زمانی که با برانکو تمرین کردند و به مساوی رسیدند کی‌روش مقصر شد. با این حال حرف اصلی من این است که عابدینی من را تهدید کرده و تصمیم اخراج مرا بعد از سوریه خواهد گرفت. من خواهش می‌کنم به فدراسیون بیاید و در این مورد توضیح دهد.

سرمربی تیم ملی همچنین به استعفای چند ماه پیش خود اشاره کرد و گفت: من چند ماه پیش با دلایل شخصی و حرفه‌ای به رئیس جدید فدراسیون گفتم می‌خواهم جدا شوم. تمامی ادله‌ها را با کمال احترام توضیح دادم و آقای رئیس هم با کمال آرامش گفت تمامی مشکلات حل خواهد شد اگر این مشکلات حل نشده از بنده نپرسید.

من توافقی کردم و فدراسیون باید کاری انجام دهد. کادر ما شبانه‌روزی بدون حقوق کار می‌کند و تاج هم زحمات زیادی می‌کشد. اما فدراسیون در خاکستر نشسته بود و ما کنار تاج تلاش می‌کنیم زندگی خودمان را تحت تأثیر قرار دهیم و باعث رشد فوتبال شویم اما این غیرقابل مدارا است که افرادی بدون اطلاعات راجع به تیم ملی صحبت می‌کنند.

عابدینی گفت می‌دانم برای تیم ملی پول هست و شرایط هم مهیاست و می‌داند من می‌خواهم اخراج شوم. او مثل آقای اسدی تهدید کرده است. وقتی پدر آقای اسدی در رأس فدراسیون بود تهدید می‌کردند که مرا اخراج کنند چون دلیل می‌آوردند که من موفق نبوده‌ام. آقای عابدینی هم دقیقاً با همین صحبت‌ها اشاره کرده که تمام بازیکنان جوان تیم ملی دستاورد مربیان ایرانی هستند.

او دقیقاً مثل آقای اسدی صحبت می‌کند. بنده بعد از بازی با سوریه وقت دیدار با ایشان را نداشتم. او همچون عباس ترابیان فرموده مسائل زیادی هست تا صحبت کنیم. من منتظر او هستم. از این شفاف‌تر نمی‌توانم صحبت کنم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir