به گزارش "ورزش سه"، سارا خادم الشریعه نماینده ایران در مسابقات گرندپری شطرنج بانوان جهان است و تا کنون توانسته نتایج درخشانی بگیرد و تنها بازیکن بدون باخت رقابت هاست و به همراه ٤ شطرنج باز دیگر در صدر جدول قرار دارد.

خادم الشریعه روز گذشته و در حالی که دید وضع روحی حریفش مناسب نیست، به درخواست حریفش مبنی بر تساوی رضایت داد و این اتفاق بسیار در محافل خبری و شبکه های اجتماعی پیچید تا جایی که حرکت او با تختی و پوریای ولی مقایسه شد.درباره مسابقات و اتفاق دیروز با سارا خادم الشریعه هم صحبت شدیم. گفت و گوی اختصاصی خادم الشریعه با "ورزش سه" را خواهید دید.

* اولین دوره آخر شدم اما حالا ...

مسابقات گرند پری تمام بازیکنان قوی جهان دعوت می شوند و بسیاری از بازیکنان قهرمان جهان و اروپا بوده اند، من هم به عنوان سهمیه میزبان توانستم به این مسابقات راه پیدا کنم.

من در مرحله اول که در موناکو بود آخرشدم، در مرحله بعد در ایران دوم شدم و اکنون در مرحله سوم در جایگاه اول قرار دارم.

* اینجا همه چیز فرق می کند

من بیشتر با سطح بازیکنان در این مرحله نزدیک شدم، من بالاخره سهمیه میزبان بودم و خودم به مسابقات دعوت نشده بودم.این باعث می شد تا در مرحله اول اختلاف زیادی با رقبا داشتم اما در اینجا همه چیز فرق می کرد و در رقابت ها خیلی ها به تساوی راضی بودند به همین دلیل نتیجه مساوی زیاد داشته ام که البته نتیجه خیلی خوبی بود.

* به حریف اوکراینی ام در تهران باخته بودم

درباره حریف دیروزم ناتالیا ژوکووا هم باید این را بگویم که بسیار قوی بود و در تهران تنها باختم به همین بازیکن بود.اگر بازی با شرایط عادی پیش می رفت و این اتفاقات پیش نمی افتاد شاید تساوی برای من بسیار خوب بود،قطعا براس برد تلاش می کردم چون با مهره سفید بازی می کردم برتری جزیی داشتم و با توجه به اینکه در این مسابقات آماده ظاهر شدم ترجیح می دادم بازی کنم و شانس خودم را امتحان کنم و حتی ممکن بود بازی را واگذار کنم.

* مقایسه من با پوریای ولی و تختی درست نیست

اتفاقی که افتاد اصلا قابل مقایسه با پوریای ولی و تختی نیست چون آن ها کارهای خیلی بزرگی انجام می دادند و بعضی وقت ها باعث می شده است قهرمانی را از دست بدهند. در بازی ما نتیجه مساوی به نفع هر دو طرف بود اما بدون اینکه من شانس هایم را امتحان کنم چنین اتفاقی افتاد. حریفم در شرایط روحی خوبی نبود شاید اگر بازی را ادامه می دادم می توانستم بازی را ببرم اما این صد درصد نبود.این نیم امتیاز شانس من برای قهرمانی را کم نمی کند و من هنوز صدرنشین در کنار ٤ نفر هستم. شاید اگر من بازی دیروز را می بردم و در سه بازی آخر نتیجه خوب نمی گرفتم مدال نمی آوردم.بازی فردای من با قهرمان جهان است و الیته نتایج خوبی برابرش نداشته ام و اگر بتوانم او را شکست دهم و یا حتی تساوی بگیرم شانسم برای مدال بالا می رود.