رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به فساد در فوتبال بریتانیا در زمینه کودک‌آزاری واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، سوءاستفاده جنسی از بازیکنان فوتبال در سنین پایین توسط مربیان آنها، جدیدترین رسوایی بریتانیایی‌ها بود که در روزهای اخیر ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده و در رسانه‌های انگلیسی بازتاب داشته است. اتحادیه فوتبال انگلیس در همین رابطه تحقیقاتی را برای جمع آوری اطلاعات آغاز کرده است.

 

به گفته رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس در روزهای اخیر و پس از افشای جریان کودک آزاری توسط اندی وودوارد،‌ مدافع پیشین شفیلدیونایتد، ده‌ها بازیکن با این اتحادیه تماس گرفته و خود را قربانی سو‌ء‌استفاده جنسی از سوی مربیان و مسئولان باشگاه‌های مرتبط معرفی کرده‌اند. گفته می‌شود 55 باشگاه گرفتار این فساد بوده‌اند.

 

جیانی اینفانتینو در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنگاپور با اشاره به سوءاستفاده جنسی از بازیکنان فوتبال در بریتانیا گفت: این موضوعی است که باید جدی گرفته شود. نباید در این زمینه چه به لحاظ فوتبالی چه به لحاظ کیفری مدارایی صورت بگیرد. آنهایی که بر سر کودک‌آزاری گناهکار شناخته می‌شوند، باید به طور خیلی جدی مورد مجازات قرار بگیرند. آنها باید بدون هیچ پرسش و پاسخی از فوتبال اخراج شوند، اما باید به لحاظ کیفری هم مورد محاکمه و مجازات قرار بگیرند. چیزی بدتر از کودک‌آزاری نه تنها در فوتبال، بلکه در زندگی وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد: اتحادیه فوتبال انگلیس به شدت پیگیر موضوع است و در این مورد با جدیت در حال تحقیق است. در فوتبال باید مراقبت بیشتری داشته باشیم و بیشتر به این موضوع توجه کنیم تا مانع از بروز هر گونه کودک‌آزاری در آینده شویم.

 

سازمان محافظت از کودکان در ادامه تحقیقات شماره تماسی را معرفی کرده و از مردم خواسته گزارش‌های خود در زمینه سو‌ء‌استفاده جنسی از کودکان را به بازجویان و کارشناسان مربوط اطلاع بدهند. به گزارش این سازمان تاکنون افراد بسیاری در این خصوص تماس گرفته‌اند و گزارش‌هایی مرتبط با این موضوع داده‌اند.

 

تسنیم