رونمایی از لیست خرید 4 نفره استقلال؛ جذب قطعی 3 نفر
سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از یک نیم‌فصل خوب می‌داند که چه بازیکنی باید بماند و چه‌کسی باید جایگزین این بازیکنان شود.

دغدغه شیرین منصوریان در نیم‌فصل؛

 علیرضا منصوریان لیست بازیکنان مورد نیازش در نیم‌فصل دوم را به باشگاه استقلال تحویل داد. تیم منصوریان در هر سه خط اصلی خود نیاز به ترمیم دارد. عملکرد ضعیف استقلالی‌ها در خطوط دفاعی، هافبک و حمله کار را برای منصوریان به‌جایی رسانده که او عذر چند بازیکن را بخواهد و به‌جای آنها به‌فکر تقویت اصولی تیمش باشد. تیمی که در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها باید در سه‌جام بجنگد.

 اگرچه شانس آبی‌ها در لیگ‌برتر برای قهرمانی کم‌رنگ شده اما آنها هنوز برای خود شانسی قائل هستند و در لیگ حداقل به‌دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند، در جام حذفی مدعی اصلی هستند و در لیگ‌قهرمانان آسیا باید به مصاف السد قطر بروند، تیمی که به‌لحاظ بازیکن فاصله چشمگیری با استقلال دارد.

 منصوریان حالا بعد از یک نیم‌فصل خوب می‌داند که چه بازیکنی باید بماند و چه‌کسی باید جایگزین این بازیکنان شود و لیست قطعی ورودی و خروجی‌هایش را روی میز افتخاری گذاشته است و از لیست چهار نفره خرید استقلال در نیم‌فصل قطعا سه‌نفر به این تیم جذب خواهند شد. 

  

* پژمان منتظری

منصوریان به‌غیر از حاج‌محمدی به همه مهره‌های دفاعی تیمش در نیم‌فصل اول بازی داد و حالا مطمئن است با این خط دفاعی کاری از پیش نخواهد برد. سرمربی آبی‌ها در خط دفاعی‌اش یک رهبر نیاز دارد، کسی که بتواند آشفته‌بازار دفاع استقلال را سروسامان دهد و هیچ‌کس در انتخاب منصوریان برای خط دفاعی تیمش تردیدی ندارد.

 پژمان منتظری دفاع 33 ‌ساله تیم فوتبال الاهلی قطر یکی از بازیکنانی است که از زمان ترک استقلال به مقصد قطر، همواره صحبت بازگشتش به این تیم مطرح بوده است.

 منتظری در آخرین اظهارنظر رسمی‌اش درباره بازگشت به استقلال در برنامه 90 گفت که فکر می‌کند زمان بازگشتش به لیگ ایران فرا رسیده و به جز استقلال جایی ندارد. همین جمله کافی بود تا منصوریان نام پژمان را به لیستش وارد کند.

 تنها خرید استقلال در فاز دفاعی پژمان منتظری خواهد بود و اگر این انتقال نهایی نشود، استقلال با داشته‌هایش و البته بدون حاج‌محمدی که در نیم فصل این تیم را ترک خواهد کرد به کارش ادامه می‌دهد.

  

* ایمان مبعلی

همه فکر می‌کردند وقتی منصوریان به استقلال بیاید دست مهندس را می‌گیرد و با خود از نفت به استقلال می‌آورد. مهندسی که در دو سال حضور منصوریان در نفت عصای دست علیمنصور بود. اما منصوریان تمایلی به خرید مبعلی نداشت و یک‌نیم‌فصل زمان کافی بود تا همه به‌صرافت بازگشت مبعلی به استقلال بیفتند.

 ایمان با گل‌ها و پاس‌‌گل‌هایش نقش مهمی در نتایج نفت تهران داشته است و حالا منصوریان اهمیت حضور یک مهندس در زمین فوتبال را بیشتر از هر وقت دیگری درک کرده است.

 سرمربی آبی‌ها در این مقطع به یک رهبر در خط میانی‌اش احتیاج دارد، مجتبی جباری در هر حالتی بهترین گزینه برای منصوریان بود اما قرارداد جباری با الاهلی دست منصوریان را بست تا او دوباره به فکر جذب مبعلی باشد. بازگشت ایمان به استقلال در نیم فصل تنها خرید خط هافبک استقلال است.

  

* رحیم زهیوی

در اینکه رحیم زهیوی، فوروارد خوش‌استایل خوزستانی یک استقلالی تمام‌عیار است دیگر تردیدی باقی نمانده است، مهاجم خوش‌تکنیک و تمام‌کننده استقلال خوزستان با درخشش در فصل گذشته، مهم‌ترین رکن قهرمانی آبی‌های خوزستانی بود و امسال هم در خوزستان ماند تا دینش را به مردم استانش ادا کند.

 اما بی‌پولی‌های استقلال خوزستان امان زهیوی را بریده و او قصد ترک خوزستان را به مقصد تیم محبوبش گرفته است. درباره زهیوی گفته می‌شود این بازیکن توافق نهایی با منصوریان را انجام داده و شاید اولین خرید استقلال که در نیم‌فصل ثبت می‌شود همین رحیم زهیوی باشد و آرش افشین به احتمال زیاد جانشین او در استقلال خوزستان خواهد شد. 

  

* سجاد شهباززاده

هیچ شماره‌ای در استقلال منصوریان بایگانی نشد، حتی شماره 7 فرهاد مجیدی هم از بایگانی در آمد، اما منصوریان شماره 10 شهباززاده را بایگانی کرد. البته نه برای همیشه بلکه یک نیم‌فصل!

 سرمربی استقلال خیلی دوست دارد تا مهاجم‌تمام‌کننده استقلال که حالا سکونشینی را در ترکیه تجربه می‌کند دوباره به تیمش برگردد و اگر این اتفاق بیفتد بدون تردید نیازهای منصوریان در فاز تهاجمی رفع خواهد شد و حتی جدایی احتمالی کاوه رضایی هم تاثیری در عملکرد استقلال نخواهد گذاشت.

 حضور شهباززاده در نیم‌فصل کمی بعید به‌نظر می‌رسد چرا که سرمربی تیم آلانیااسپور ترکیه با توجه به احساس خطر جدایی شهباززاده در نیم‌فصل در بازی آخر تیمش نام او را در لیست 18نفره تیمش رد کرد و برای دقایقی هم به او بازی داد.

 

منبع: همشهری ورزشی