حرکت کی روش توهین به مردم ایران بود
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: «اگر دادکان یا صفایی فراهانی در راس فدراسیون بودند، هیچ مربی جرات نمی‌کرد چنین برخوردی داشته باشد و همان لحظه به او می‌گفتند ساکش را بردارد و از ایران برود.»

او و برانکو ایران را رها کنند و بروند

 اختلافات کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ که در ابتدای فصل شانزدهم لیگ برتر آغاز شد هنوز به سرانجام نرسیده و در تازه‌ترین ماجرای پیش آمده میان سرمربی تیم ملی و سرمربی پرسپولیس، کار به جایی کشید که بعد از صحبت‌های برانکو، کی‌روش در تصمیمی عجیب ملی‌پوشان پرسپولیس را از اردوی دوبی اخراج کرد و آنها را به ایران بازگرداند.

 

اصغر شرفی در مورد حرکت کی‌روش در قبال بازیکنان پرسپولیس و اخراج آنها از اردوی تیم ملی اظهار داشت: «همه می‌دانند که کی‌روش و برانکو دو مربی بادانش و حرفه‌ای در فوتبال هستند و کسی منکر دانش فنی آنها نیست. اما حرکتی که کی‌روش با بازیکنان پرسپولیس کرد، مثل برخورد با یک ربات بود. وقتی دانش مربیان بالاتر از مدیران فدراسیون باشد، این اتفاقات پیش می‌آید و آنها یادشان می‌رود که چه وظیفه‌ای بر عهده دارند.»

 

وی ادامه داد: «کی‌روش باید بداند که بازیکنان ملی‌پوش برای ما ایرانیان از ارزش بالایی برخوردار هستند. این حرکتی که سرمربی تیم ملی با ملی‌پوشان کرد توهین به مردم ایران بود. کی‌روش با احساسات ایرانی‌ها بازی کرد.»

 

مربی سابق تیم ملی در رابطه با برخورد فدراسیون با رفتارهای کی‌روش و برانکو بیان کرد: «فدراسیونی که آدم درست و حسابی بالای سرش نباشد، همین اتفاقات پیش می‌آید. اگر دادکان یا صفایی فراهانی در راس فدراسیون بودند هیچ مربی جرات نمی‌کرد چنین برخوردی را داشته باشد و همان لحظه به او می‌گفتند ساک خودت را بردار و از ایران برو. این مربیان از ایران پول می‌گیرند که فوتبال ما را سربلند کنند، نه اینکه با مسائل حاشیه‌ای آبروی فوتبال ما را ببرند.»

 

وی ادامه داد: «وقتی یک درگیری در یک باشگاه میان دو نفر پیش می‌آید، همه می‌گویند یک مشکل خانوادگی است و درون خانواده حلش می‌کنیم. چطور این مشکل را نتوانستند حل کنند و کار به تلویزیون و رسانه رسید و که این کار حیثیت فوتبال ایران را زیر سوال برد.»

 

شرفی در پایان گفت: «اصلا کی‌روش و برانکو ایران را رها کنند و بروند. چه می‌خواهند از جان فوتبال ما؟ هر دو نفر آدم‌های زرنگ و حرفه‌ای هستند و با این رفتارها می‌خواهند نتایج آینده خودشان را به گردن یکدیگر بندازند. هم کی‌روش و هم برانکو از نتایج آینده خودشان خبر ندارند و می‌خواهند جوی را راه بیندازند که اگر نتیجه نگرفتند بگویند ما چند ماه قبل هشدار داده بودیم و کسی حرف ما را گوش نکرد.»

 

منبع:آنا